Głównej zawartości

Komunikat alertu

Strona internetowa zdrowiewciazy.pl wykorzystuje pliki cookies. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Użytkownicy strony mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika strony. Czytaj więcej o naszej polityce cookies.

Efekt domina

Nałóg nikotynowy polega na efekcie domina. Każdy wypalony papieros powoduje, że jednocześnie gasisz głód nikotyny i wywołujesz następny atak. Żeby zatrzymać ten łańcuch, musisz zrobić wyrwę i nie zapalić jednego. Potem drugiego, trzeciego i piątego. Głód szybko zniknie.

Instrukcja jak rzucić palenie

Twój ruch? Papierosy łatwo jest rzucić, jeśli się zmieni myślenie. Oto podstawowe instrukcje:

  • Nie sięgaj po środki zastępcze z nikotyną. One tylko podtrzymują uzależnienie, a jednocześnie drenują Twoją kieszeń z pieniędzy.
  • Nie czekaj na konkretny znak, że to już. Nie ma nic takiego, jak przełom, po którym będziesz już wiedział, że nie palisz. Nie palisz od momentu zgaszenia ostatniego papierosa.
  • Z niczego nie rezygnujesz. Papierosy nic Ci nie dawały. Zanim zacząłeś palić, niczego Ci nie brakowało. Ani energii, ani pewności siebie, ani koncentracji.
  • Gdy poczujesz głód nikotynowy, zamiast się martwić - ciesz się. To już ostatnie podrygi nałogu. A Ty nadal nie palisz.
  • Nie próbuj unikać palaczy ani myśli o papierosie. Niczego nie zmieniaj w swoim życiu, oprócz jednego: Ty już nie palisz.
  • Nie istnieje "tylko ten jeden papieros". On wywoła głód, który będziesz musiał zaspokoić następnym.

Źródło : http://www.menshealth.pl/zdrowie/7-mitow-na-temat-palenia

Fot.: © Lenslife - Fotolia.com