Głównej zawartości

Komunikat alertu

Strona internetowa zdrowiewciazy.pl wykorzystuje pliki cookies. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Użytkownicy strony mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika strony. Czytaj więcej o naszej polityce cookies.

Aktywność fizyczna

Jak aktywnie przygotować się do planowanego cięcia cesarskiego

Cięcie cesarskie jest planowane u kobiet z powodu chorób matki, dysproporcji między wielkością dziecka i miednicy, nieprawidłowym położeniem płodu, ciążą mnogą. Matka jest wcześniej informowana przez lekarz prowadzącego o zaistniałej sytuacji i konieczności rozwiązania ciąży w określonym terminie droga cięcia planowego. W II trymestrze ciąży ciężarna powinna, najlepiej wraz ze swoim partnerem, uczęszczać do Szkoły Rodzenia. Prowadzone tam zajęcia teoretyczne i praktyczne przygotowują ciężarną do planowanego porodu drogą cięcia cesarskiego i okresu połogi oraz dalszych etapów życia.

Jak aktywnie przygotować się do porodu naturalnego

Wiele kobiet długo przed terminem porodu naturalnego zadaje pytanie co mogę zrobić i jak się przygotować na ten szczególny dzień w swoim życiu. Niewątpliwie są trzy takie szczególne elementy, które kobieta powinna zrealizować w okresie ciąży aby być prawidłowo przygotowana do porodu naturalnego. Obok odpowiedniej, racjonalnej diety w trakcie ciąży, to nawet wcześniej przed ciążą planowaną, powinna suplementować szczególne pierwiastki i witaminy diety jakimi są wapń, żelazo i kwas foliowy.

Ciąża to nie koniec bycia aktywną fizycznie kobietą

Wiele kobiet niesłusznie uważa, że początek ciąży to koniec ich aktywności fizycznej. Wręcz odwrotnie, zajście w ciążę przez kobietę to powinien być początek jej aktywności fizycznej nie tylko dla niej samej dla jej zdrowia i urody, ale dla przyszłego dziecka, które także tak jak ona wymaga aktywności fizycznej dla zdrowego i prawidłowego rozwoju w łonie matki. Najlepiej aby w tej aktywności fizycznej uczestniczył życiowy partner kobiety, aby wspólnie spędzali czas, wzajemnie wspomagając się w różnych aktywnościach fizycznych.

Jak przygotować się fizycznie do ciąży

Ciąża dla kobiety, jej partnera i całej rodziny jest wydarzeniem zgoła najważniejszym. Dlatego zanim kobieta zajdzie w ciąże powinna się do niej przygotować. Najlepiej, gdy w tych przygotowaniach, towarzyszyć jej będzie jej partner życiowy. W przygotowaniach do zajścia w ciąże oprócz racjonalnego odżywiania, normalizacji wagi ciała zasadnicze znaczenie ma aktywność fizyczna odpowiedzialna za wydolność fizyczną kobiety.

Aktywność fizyczna kobiet w połogu

Połóg kończy okres intensywnych zmian w ciele kobiety po urodzeniu dziecka. Jest końcowym etapem mającym doprowadzić ciało kobiety do stanu przed ciąży. Dlatego niezmiernie ważne jest oby okres ten przeszedł sprawnie i zdrowo, jak najszybciej pozwalając skupić się matce na opiece nad dzieckiem. Aktywność fizyczna jest tym czynnikiem znacznie pozwalającym skrócić ten okres do minimum.

Zasady aktywności fizycznej przygotowujące do bycia matką

Obecnie aktywność fizyczna kobiet oczekujących na potomstwo jest standardem postępowania w ciąży niepowikłanej, fizjologicznej. Osłabienie siły mięśni w wyniku ograniczenia aktywności fizycznej, czy wręcz bezczynności jak bywało w kanonach postepowania dawniej, w połączeniu ze zwiększeniem masy ciała kobiet ciężarnych jest dla nich istotnym problemem.

Jak być bezpiecznie aktywną fizycznie w ciąży

Zdrowie kobiety i jej płodu podczas ciąży jest zagadnieniem najważniejszym dla całej rodziny. Troska o swoje zdrowie i nienarodzonego dziecka jest dla kobiety czynnikiem determinującym jej postępowanie. Czynnikami warunkującymi prawidłowy, fizjologiczny rozwój płodu oraz dobre samopoczucie matki są dieta, aktywność fizyczna i brak czynników chorobotwórczych w tym okresie. Przyszła matka ma wpływ na dwa pierwsze elementy, dietę i aktywność fizyczną.

Zasady aktywności fizycznej kobiet w ciąży

Zasady aktywności fizycznej kobiet w ciąży zmieniają się wraz z postępem wiedzy na ten temat. Do niedawna uważano, że wysiłek fizyczny i związana z nim aktywność fizyczna w czasie ciąży u kobiet powinny być znacznie ograniczona. Dzisiaj wiemy, że wręcz odwrotnie przy fizjologicznej, niepowikłanej ciąży aktywność fizyczna jest bardzo konieczna i zalecana.

Aktywność fizyczna dla przyszłych mam

Kobiety planujące zajść w ciążę powinny wcześniej przygotować swój organizm na to wydarzenie. Powinny odpowiednio się odżywiać, dostarczać racjonalnie wszystkie składniki budulcowe dla przyszłego dziecka. Powinny także mieć prawidłowe BMI, czyli stosunek wagi do wzrostu.

Aktywność fizyczna w ciąży

Aktywność fizyczna obok diety jest naturalnym elementem wpływającym na zdrowie i dobre samopoczucie każdej kobiety. Rola aktywności fizycznej, według najnowszych badań naukowych, jest znacząca w czasie ciąży, porodu i połogu.