Zdrowe odżywianie poza domem

0
Rate this post

Nawet zdrowe jedzenie poza domem jest możliwe przy odrobinie uwagi, bez wybierania restauracji oznaczonych gwiazdką. Możesz iść na wynos i fast food, ale musisz dokładnie ocenić jedzenie oferowane w menu. Możliwości jest kilka w zależności od rodzaju kuchni w restauracji. Zobaczymy, co wybrać z menu japońskiego, chińskiego, wegetariańskiego, indyjskiego, greckiego, pasta & pizza, bistro czy burgera.

Rynek gastronomiczny oferuje wiele możliwości, ale lepiej poznać skład każdego dania.

Aby nie popełnić błędu, zawsze lepiej skupić się na daniach mniej wyszukanych, bez sosów i przypraw, które mogą być dobre w smaku, ale złożone. Aby nie ryzykować przybrania na wadze, warto również nie spożywać smażonych potraw, a przede wszystkim zwracać uwagę na porcje i napoje.

Dobre odżywianie poza domem oznacza przede wszystkim spożywanie niewielkiej ilości jedzenia, a nigdy słodkich lub alkoholowych napojów. Ryzyko z kolegami lub przyjaciółmi jest zawsze iw każdym razie tylko jedno: przesadzić porcje. Bilet lub paragon zapłacony już za pierwsze, drugie i deser może narazić na szwank wagę, którą ciężko wywalczono zdrową dietą w ciągu kilku dni.

Czy makaron i pizza są dobre?

Dla zdrowego odżywiania się w tradycyjny sposób nie ma nic lepszego niż zwrócenie się do świętych włoskich tradycji makaronu i pizzy. Bez przesady w dawkach są najlepszą alternatywą nie tylko dla fast foodów, ale także sosów na bazie śmietany i masła.

  • Najlepsze pod względem energii do pracy lub uprawiania sportu jest lekko przyprawione danie z makaronu ze świeżymi pomidorami, odrobiną parmezanu i kroplą oleju. Zielone światło do aromatu, takiego jak oregano, bazylia lub chili.
  • Na obiad można zjeść pizzę, ale lepiej wybrać tę cienką, wybierając małą porcję z odrobiną mozzarelli i przypraw. Unikaj zbyt wyszukanych wędlin lub wurlstel i przypraw w oleju i preferuj pizze nadziewane świeżymi warzywami, takimi jak rukola.
  • Wersje z grillowanymi warzywami są również dobre, zawsze nie w oleju. Aby się nie pomylić, nadal preferuje się klasyczną margheritę, oczywiście raz na jakiś czas, a nie codziennie.

Hamburger i fast food

Ci, którzy zdecydują się zjeść w restauracji fast food największych światowych sieci, mogą teraz znaleźć wiele dań niemięsnych w zdecydowanie ekonomicznej cenie. Często jednak wybór pada na klasycznego burgera mięsnego.

hamburger-i-fast-foodJest to żywność akceptowalna pod względem odżywczym, o ile nie jest pokryta różnymi sosami. Ketchup w małych dawkach jest jedynym, który można zaoszczędzić, a topiony ser dramatycznie zwiększa kalorie i spowalnia trawienie.

  1. Unikaj chipsów i napojów gazowanych bogatych w cukier, a należy pamiętać, że międzynarodowe wytyczne zalecają spożywanie maksymalnie dwóch porcji czerwonego mięsa tygodniowo.
  2. Alternatywą może być wegański lub wegetariański sposób wegetariańskich burgerów, które z pewnością nie są lepsze pod względem kalorii.

Są to produkty przemysłowe z różnymi składnikami roślinnymi, substytutami sera i tofu oraz seitana. Aby były bardziej apetyczne, doprawiane są bogatymi w tłuszcz sosami na bazie śmietany. Jeśli dodasz frytki, zostanie bardzo mało.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj