Filmy edukacyjne

0
Rate this post

Blog, Szkoła Focus10 filmów do obejrzenia w klasie – Gimnazjum Redakcja ScuolaPay, 2 lata temu 0 7 min przeczytaj 612

Umieszczenie niektórych filmów w programie edukacyjnym jest bardzo przydatne, aby za pomocą obrazów rozwiązać niektóre problemy społeczne w klasie. Mówimy o śmiechu, romansach, typowej dla epoki fazie buntu i znowu mówimy o niesprawiedliwości, równych szansach, rasizmie i wielu innych.

Oto nasz osobisty ranking 10 filmów do obejrzenia w klasie dla gimnazjum

  • 10 filmów do obejrzenia w klasie, dla gimnazjum
  • Najpiękniejsza szkoła na świecie (2014)
  • Przyjaźń, uprzedzenia i włoskie frazesy

To jeden z najnowszych filmów Luki Miniero, ze szkołą w roli absolutnego bohatera. Film pokazuje możliwe współistnienie dwóch różnych rzeczywistości terytorialnych, Toskanii i Kampanii. W rzeczywistości, z powodu błędu, uczniowie podupadłego gimnazjum w Acerra trafiają do toskańskiej szkoły w Sienie, w miejsce grupy afrykańskich dzieci.

Następuje seria nieporozumień i trudności, a pomiędzy śmiechem, zwrotami akcji i przymusowym współistnieniem dzieci i profesorowie odłożą na bok uprzedzenia i frazesy, ucząc się wzajemnego poznawania i doceniania.

Filmy chcą pokazać, że z konfrontacji z różnorodnością zawsze może narodzić się coś dobrego, czego często wolelibyśmy uniknąć.
Najpiękniejsza-szkoła-w-filmowym świecieNajpiękniejsza szkoła na świecie2. Cud (2017).

Konfrontacja z różnorodnością, życzliwością i przyjaźnią

Cud to historia Auggie, 10-letniego chłopca z wadą twarzoczaszki, która uniemożliwia mu normalne życie. Przeszedł około 27 operacji i ze względów zdrowotnych oraz ze strachu przed reakcją innych dzieci nigdy w życiu nie chodził do szkoły.

Kiedy musi wejść do szóstej klasy, rodzice decydują, że nadszedł czas, aby poszedł do szkoły z innymi dziećmi, gdzie Auggie po raz pierwszy będzie musiał zmierzyć się ze światem szkoły. Jak zostanie zaakceptowana przez rówieśników i nauczycieli? Przyjaźń, odwaga i codzienny wybór życzliwości dla każdego dają nam szersze spojrzenie na to, co to znaczy być człowiekiem.

  • cudowny film
  • Cud
  •  chodzę do szkoły (2013)

Znaczenie szkoły, tożsamość wielokulturowa, emancypacja

Film opowiada o życiu czwórki dzieci, pochodzących z 4 różnych zakątków świata: Jacksona w Kenii, Zahiry w Maroku, Carlosa w Argentynie i Samuela w Indiach. Wszystkich łączy to samo pragnienie wiedzy, a także ta sama trudność dróg, którymi muszą podążać, aby dotrzeć do swojej szkoły. W rzeczywistości czworo dzieci musi przejść długą podróż, czasem nawet niebezpieczną, aby dotrzeć do swoich szkół, w nadziei na lepszą przyszłość.

Film dokumentuje strona startowa codzienne życie tych dzieci z uwagą, empatią i optymizmem, ponieważ każde z nich ma marzenie o emancypacji, której żadna przeszkoda nie może powstrzymać i skłania do refleksji nad tym, jak ważne jest zdobycie wykształcenia.Filmy-do-szkołychodzę do szkoły4. Nazywam się Adil (2016).

Znaczenie szkoły, tożsamość wielokulturowa, emancypacjaRówne szanse, migracja, szukanie siebie

  • Film opowiada prawdziwą historię Adila, 13-letniego chłopca, który po kampanii w Maroku przenosi się do Mediolanu, by dołączyć do ojca, który przed laty wyemigrował do Włoch.
  • Tutaj Adil musi zmierzyć się z trudnymi doświadczeniami migracji. Włochy nie są krajem marzeń, w który wierzył, ale dają Adilowi ​​możliwość studiowania i budowania nowych więzi.

Krąg zamyka się, gdy już dorosły Adil, po dziesięciu latach nieobecności w Maroku, wraca do swojego kraju pochodzenia. Podróż pomaga mu splatać wątki jego historii i tożsamości, ponieważ „tylko jeśli wiesz, skąd pochodzisz, możesz wiedzieć, kim jesteś”. Siła filmu tkwi w identyfikacji, w nowej wielokulturowej tożsamości.