Nie należy unikać jedzenia na zawsze!

0
Rate this post

Alory i bilans energetyczny

Chociaż maniakalne liczenie kalorii nie jest konieczne, całkowite spożycie kalorii odgrywa kluczową rolę w kontroli wagi i zdrowia.

Jeśli chcesz schudnąć, musisz stworzyć deficyt kalorii, jeśli chcesz przybrać na wadze i masy mięśniowej, musisz jeść więcej niż spalasz.
Zrozumienie makroskładników

Trzy makroelementy to: węglowodany, tłuszcze i białka.

Te składniki odżywcze są niezbędne i niezbędne dla każdego w dość dużych ilościach; przeciętnie wszyscy powinniśmy spożywać 50/60% węglowodanów, 20/30% tłuszczu i resztę białek, aby osiągnąć nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.

Zrozumienie mikroelementów

  1. Mikroelementy to witaminy i minerały, których każdy potrzebuje; wśród nich są: potas, magnez, żelazo, wapń, witaminy od A do K, omega 3.
  2. Ilości, które należy przyjmować, różnią się w zależności od osoby, ale przestrzeganie zdrowej diety pozwala nam przyjmować wszystkie niezbędne mikroelementy.
    Znaczenie pełnowartościowej żywności dla zdrowego odżywiania
  3. Cała żywność jest bogata w składniki odżywcze i ma niższą gęstość energetyczną niż produkty rafinowane; mają mniej kalorii i więcej składników odżywczych w porcji.
  4. Musisz zdecydować się na pełnowartościową żywność przez co najmniej 80/90% czasu.
    Jak dostosować dietę do swoich celów

Musimy ocenić nasze zapotrzebowanie na kalorie na podstawie aktywności i naszych celów związanych z wagą; sportowcy będą potrzebować dużo białka i węglowodanów (w zależności od sportu i kondycji, którą chcą osiągnąć), wegetarianie, którzy ryzykują niedoborami, muszą zwiększyć ilość białek roślinnych i roślin strączkowych.

Generalnie wszyscy powinniśmy jeść pełnowartościową żywność, owoce 2/3 razy dziennie, warzywa do każdego posiłku i zawsze łączyć porcję węglowodanów, tłuszczów i białek na śniadanie, obiad i kolację.

Jak sprawić, by zdrowe odżywianie było zrównoważone

Zbyt często ludzie stosują ekstremalne diety, których nie można utrzymać przez długi czas i które często prowadzą do odzyskania utraconej wagi; Równowaga jest kluczem do znalezienia własnego stylu żywienia, który należy zachować przez całe życie.

  • Połącz zdrowe odżywianie z innymi dobrymi nawykami
  • Odżywianie nie jest jedyną rzeczą, która ma znaczenie dla optymalnego zdrowia; przestrzeganie zdrowej diety i ćwiczenia to zwycięska kombinacja.
  • Dobry sen, utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia i próba minimalizacji stresu to także podstawowe nawyki utrzymania zdrowego stylu życia w dłuższej perspektywie, zmniejszenia ryzyka chorób i kontrolowania wagi.

Co jakiś czas, oprócz dzielenia się przepisami, piszę kilka bardziej ogólnych postów, z rozważaniami (praktycznymi lub teoretycznymi) na temat odżywiania i zdrowia. Zazwyczaj te posty są albo kontrowersyjne i dlatego wywołują kontrowersje (i obelgi), albo nie są zbytnio brane pod uwagę. Jednak moim zdaniem są one ważne, bo taki post chciałem przeczytać w momencie, gdy około 2013 roku zacząłem podchodzić do innego rodzaju diety i kuchni.

Dzisiaj proponuję 8 sugestii do zastosowania, jeśli niedawno zacząłeś rozglądać się po świecie zdrowego odżywiania i czujesz się trochę zdezorientowany i przytłoczony; prawdopodobnie jeśli jesteś „weteranem” dell’eatclean, rzeczy będą brane za pewnik, ale na początku dobrze jest mieć kilka pomysłów, które cię trochę rozweselą!

Nie chodzi o to, CO jeść, aby jeść zdrowo. Ani ile jeść, bo nie ode mnie mam do powiedzenia, istnieją bardziej ogólne triki, psychologiczne, jeśli chcesz, w skrócie, wskazówki, jak podejść mentalnie do rzeczy bez szaleństwa i uciekania w kąt płakać po pierwszym wyszukiwaniu w Google. Rodzaj przewodnika przetrwania zdrowej żywności bez szaleństwa!

Po tym założeniu: chodźmy!

1) Nie żądaj wszystkiego od razu

Poszukałeś w Google, jak się zdrowo odżywiać i odkryłeś, że w tuńczyku znajdują się toksyczne metale ciężkie, że mięso karmione trawą jest jedynym, które nie utyje, a plastikowe pojemniki, w których trzymasz makaron, sprawią, że będziesz sterylny . I miałeś histeryczny atak. Ok, zachowaj spokój! Niektóre z tych rzeczy są z pewnością prawdziwe, inne może nie, ale prawda jest taka, że ​​jeśli do wczoraj zjadłeś cztery stir-fry i sofficini, to nie jest to plastik pojemników i metale ciężkie tuńczyka, które jesz raz w miesiącu w sushi.Twój prawdziwy problem. Zacznij od podstaw, nie oczekuj, że w ciągu 48 godzin przejdziemy ze zniżki na mięso ekologiczne i mięso karmione trawą, co prowadzi nas do punktu drugiego.

Jakie strategie stosujesz, aby zachować jak najzdrowszy styl życia? Daj nam znać w komentarzach, a także śledź nas na naszym dedykowanym kanale Telegram

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj