Jedz zdrowo czuć się dobrze

0
Rate this post

Zdrowe odżywianie oznacza również zwracanie uwagi na gotowanie i przechowywanie żywności, aby wykorzystać wszystkie składniki odżywcze i nie ryzykować niestrawności.

Zdrowe odżywianie to nie tylko dobra praktyka dla naszego zdrowia

Jest to postawa, odpowiedzialna postawa, jaką należy przyjąć wobec własnego ciała. Zaczynasz od urozmaicenia diety przy każdym posiłku, słuchając sygnałów emitowanych przez mózg przed jedzeniem, a przede wszystkim nie masz ciągłej obsesji na punkcie zawartości potrawy.

Zdrowe odżywianie się, a także szanowanie wymagań swojego organizmu, to wreszcie umiejętność wybierania produktów, których wpływ na środowisko jest jak najbardziej zrównoważony.

To, co na pewno nie jest objawem zbilansowanej diety, to postawy wyrzeczenia lub deprywacji, takie jak: pomijanie śniadania lub innego posiłku, nigdy nie spożywanie określonego jedzenia, przejście na dietę przerywaną lub w najgorszym przypadku przyjmowanie suplementów odchudzających. Wszystkie te działania są antytezą zdrowego odżywiania i powinny być w jakiś sposób realizowane! (No dobra, może przesadzamy).

  • Dlaczego nie mogę?
  • jeść zdrowo?

Ile razy słyszeliśmy od przyjaciół i krewnych, że ich dieta jest zdrowa? Czy jest ktoś, kto kiedykolwiek powiedział coś przeciwnego?Każdy ma swoje przekonania i upodobania, ale nie chcąc zbytnio uogólniać, istnieją proste środki ostrożności i potrawy, których nigdy nie powinno zabraknąć w Twojej diecie.

Zanim ujawnimy listę składników, których nigdy nie powinno zabraknąć w zbilansowanej diecie, chcielibyśmy pogłębić ten kluczowy aspekt i dać kilka wskazówek, jak zrozumieć, jak czytać etykiety żywności. Dzięki temu następnym razem będziesz mógł dokonywać bardziej świadomych wyborów.

Jak czytasz etykiety żywności?

Czytanie etykiet produktów to dla wielu z nas prawdziwa tajemnica. Ale po tych prostych wskazówkach etykiety puszek, słoików i innych opakowań żywności nie będą już miały dla Ciebie tajemnic.

Pierwszą sugestią jest oczywiście przyjrzenie się terminowi ważności i wskazaniom do konserwacji. Następnie przechodzimy do zawartości kalorii, białek, węglowodanów i tłuszczów.

jak-czytasz-etykiety-zywnosciDodatki takie jak barwniki, konserwanty, przeciwutleniacze i emulgatory to te, które często najbardziej przerażają, ponieważ są ukryte za nieczytelnymi akronimami. Również tutaj środki ostrożności, których należy przestrzegać, są minimalne. Na przykład środki konserwujące oznaczone są kodami od E200 do E297 i często są niezbędne dla integralności produktu.

Naszą sugestią jest sprawdzenie, czy nie ma ekscesów.

Przeciwutleniacze i środki zakwaszające (skróty E300 – E385) nie są szkodliwe, ale także tutaj zwróć uwagę na ich ilość. Obecność emulgatorów i zagęszczaczy powinna raczej wzbudzić podejrzenia, gdyż ich rolą jest zastąpienie podstawowych składników, a w skrajnych przypadkach mogą powodować alergie.

Jest więcej?

Tak, glutaminiany i słodziki lub wzmacniacze smaku, akronimy od E620 – E640; powszechnie stosowane, ale nie zawsze niezbędne, gdyż wpływają na smak potraw. Ogólna wskazówka jest prosta: staraj się preferować produkty z niewielką ilością dodatków (a więc niewielką ilością E na etykiecie) i barwników, ukierunkowane na świeżą żywność, których łańcuch pokarmowy jest jak najbardziej przejrzysty i identyfikowalny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj