Jakie są zdrowa żywność?

0
Rate this post

Mądre zakupy, oto 13 produktów spożywczych, których nie może zabraknąć w Twojej diecie
W końcu doszliśmy do długo oczekiwanej listy zdrowej żywności, której nigdy nie powinno zabraknąć w Twojej diecie wellness. Jest ich trzynaście i każdy z nich przynosi inne korzyści Twojemu organizmowi. Zebraliśmy je w tej infografice:

  • Płatki
  • Rośliny strączkowe
  • Warzywa
  • Owoc
  • Orzechy
  • Nasiona oleiste
  • Grzyby
  • Glony
  • Czosnek
  • aromatyczne zioła i przyprawy
  • Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • Czekolada
  • Zielona herbata

Czy jedzenie organiczne oznacza zdrowe odżywianie?

Czy zdrowe odżywianie koniecznie oznacza spożywanie żywności ekologicznej? Coraz częściej na półkach supermarketów widzimy żywność ekologiczną lub domniemaną, która zbyt często okazuje się jedynie komercyjna. Aby rozpoznać prawdziwe produkty ekologiczne, należy zwrócić uwagę na łańcuch dostaw żywności.

Surowce muszą być uprawiane zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego, bez sztucznych manipulacji genetycznych nasion lub stosowania suplementów i innych zanieczyszczeń. Żywność ekologiczna to przede wszystkim certyfikacje wyspecjalizowanych organów, zrównoważone techniki uprawy i całkowita przejrzystość procesów produkcyjnych.

Jednak zawsze dobrze jest zwracać uwagę na receptury i składniki tych produktów, aby zapewnić skuteczne spożycie składników odżywczych, a tym samym w pełni wykorzystać ich zalety. W rzeczywistości nie wszystkie produkty, które określa się jako ekologiczne, mają te same cechy pod względem składu i bezpieczeństwa żywności.

Jedz zdrowo: podsumowując

Zdrowe odżywianie oznacza wiele rzeczy: jakość żywności, świadome wybory, zrównoważony rozwój; ale także dbałość o dietę, aktywność sportową, ilość i różnorodność spożywanych pokarmów oraz sposób przygotowania posiłków.

Zawsze pamiętaj, że najważniejszą rzeczą jest nauczyć się szanować i słuchać swojego ciała oraz uważać na ilości.

Podaż składników odżywczych musi być zbilansowana przez cały dzień

Nie poruszyliśmy tematu aktywności fizycznej, ale jest rzeczą oczywistą, że osoba prowadząca siedzący tryb życia będzie miała znacznie większe trudności z dostosowaniem diety. Nie trzeba wiele, aby zacząć: 30 minut dziennie energicznego marszu, a twój umysł też ci podziękuje.

podaz-skladnikow-odzywczych-musi-byc-zbilansowana-przez-caly-dzienPamiętaj jednak, że świadomość jest naszą najlepszą bronią, dlatego zawsze uważnie czytaj etykiety i bądź na bieżąco. Naucz się gotować własne potrawy, aby unikać produktów paczkowanych, a przede wszystkim zwracaj uwagę na diety „zrób to sam”: zawsze lepiej skonsultować się z ekspertem, zanim zaczniesz stosować domowe diety złożone z wyrzeczeń, a tym samym ryzykując brak równowagi żywieniowej lub rozwój patologii.

  • Zdrowie Zdrowe odżywianie przedłuża życie (do 10 lat!)
  • Pożegnanie z czerwonym mięsem i spożywanie większej ilości produktów pełnoziarnistych, roślin strączkowych, orzechów przedłuża życie w każdym wieku.
  • Świeże warzywa – podstawa diety przedłużającej życie.

Poprawa odżywiania zapewnia lata życia: tak, ale ile dokładnie, jeśli poważnie zobowiązaliśmy się do lepszego odżywiania? Sześć lub siedem, dla dorosłych, którzy wcześniej stosowali typową zachodnią dietę; nawet dziesięć, jeśli przejdziesz na zdrowszą żywność w wieku dwudziestu lat.

Są to wyniki badania opublikowanego w PLOS Medicine i powiązanego ze stroną Żywność dla zdrowego życia, na której można obliczyć zyski i straty związane ze spożywaniem lub rezygnacją z różnych produktów spożywczych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj