Nauka Czy do roku 2100 dożyjemy 130 lat?

0
Rate this post

Składniki zdrowia. Szacowany dodatek lat życia zależy przede wszystkim od zmniejszenia ryzyka chorób układu krążenia, nowotworów i cukrzycy. Naukowcy z Uniwersytetu w Bergen (Norwegia) przeanalizowali dane z setek badań nad dietą i długowiecznością i porównali je z informacjami z Global Burden of Disease, badania, które okresowo podsumowuje stan zdrowia światowej populacji i główne przyczyny śmierć.

W ten sposób można było obliczyć, jak bardzo różniła się średnia długość życia, zwiększając lub zmniejszając ilość niektórych produktów spożywczych, takich jak owoce, warzywa, całe lub rafinowane zboża, orzechy, rośliny strączkowe, ryby, jaja, nabiał, czerwone mięso lub przetworzone, słodkie napoje.

Jak bardzo chcesz się zmienić?

Średnia liczba lat „zrobionych” różni się w zależności od tego, kiedy zaczynasz lepiej się odżywiać i jak bardzo… stajesz się poważny. Optymalna dieta maksymalizująca korzyści zdrowotne obejmuje całkowitą rezygnację z czerwonych mięs, wędlin i słodkich napojów, ograniczenie jajek i nabiału oraz zwiększenie spożycia owoców i warzyw, roślin strączkowych, ryb, produktów pełnoziarnistych i orzechów.

  • Zespół przewidział jednak również kompromis między tą idealną dietą a typową dietą zachodnią, bogatą w tłustą, przetworzoną i przetworzoną żywność oraz ubogą w błonnik i rośliny strączkowe.
  • Tak zwana „dieta opłacalności” obejmuje mniej czerwonych mięs, jajek i nabiału, preferuje produkty pełnoziarniste od rafinowanych, zwiększa spożycie ryb, suszonych owoców i roślin strączkowych, ale bez narzucania całkowitych wyrzeczeń.

Ważne jest, aby zacząć.

Przyjmując w pełni optymalną dietę 20-latek z Chin, USA czy Europy zyskałby ponad 10 lat życia. Sześćdziesięciolatek nabywa średnio o 8 więcej, a osiemdziesięciolatek prawie trzy i pół. Więc nigdy nie jest za późno na rozpoczęcie.

Przy bardziej realistycznej diecie wykonalności dwudziestolatek osiągnąłby 6-7 lat życia, sześćdziesięciolatek więcej niż cztery, osiemdziesięciolatek pół roku. Korzyści te zostałyby osiągnięte dzięki trwałej i trwałej zmianie diety w ciągu dziesięciu lat.

Nauka Zdrowy styl życia przedłuża życie nawet osobom z problemami zdrowotnymi

Jak interpretować wyniki. Oczywiście są to szacunki oparte na średniej długości życia: kiedy przechodzisz od ogółu do pojedynczego osobnika, oprócz odżywiania istnieje wiele innych czynników, które wpływają na długość życia.

  1. nauka-zdrowy-styl-zycia-przedluza-zycie-nawet-osobom-z-problemami-zdrowotnymiBadanie nie uwzględnia na przykład wcześniejszych schorzeń ani innych czynników ryzyka, takich jak palenie, stresujące życie, spożywanie alkoholu i ćwiczenia.
  2. Nie bierze pod uwagę przyszłych postępów w profilaktyce i naukach medycznych, a ponadto istnieją pewne wątpliwości dotyczące skutków zdrowotnych jaj, olejów i białego mięsa.
  3. Dlatego nie należy tego brać dosłownie, ale liczy się ogólne przesłanie: odżywianie ma istotny wpływ na długość życia, w każdym wieku, a także istotny wpływ na zdrowie Planety.

Hamulec na starość

Wpływ diety na długość życia nie jest jeszcze w pełni poznany. Wiele produktów spożywczych wchodzących w skład diety optymalnej dla zdrowia jest bogatych w przeciwutleniacze, substancje, które mogą spowolnić lub zapobiec uszkodzeniom komórek, które są jednym z czynników starzenia. Inne mają właściwości przeciwzapalne, które mogą spowolnić postęp wielu chorób przewlekłych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj