Jak się zdrowo odżywiać bez przybierania na wadze i jakie są korzyści

0
Rate this post

10 sztuczek, aby zawsze jeść zdrowo w domu i poza nim

Nie oznacza to, że jesteś na diecie: zdrowe odżywianie to dobry nawyk, który należy zawsze przyjąć. Czy to wydaje się niemożliwe do wykonania? Tak nie jest: odkryj 10 strategii zdrowego żywienia, których możesz przestrzegać jak mantrę, nawet poza domem.

Jak się zdrowo odżywiać bez przybierania na wadze i jakie są korzyści 10 sztuczek, aby zawsze jeść zdrowo

1. Wolę żywność ekologiczną i świeżą
2. Jedz zgodnie z sezonowością
3. Unikaj przetworzonej żywności
4. Przygotuj schiscettę poprzedniego dnia
5. Tygodniowe menu
6. Nie pomijaj śniadania
7. Policz kalorie sosów, sosów i nadzień
8. Nie eliminuj makaronu, chleba i pizzy
9. Zawsze miej przy sobie przekąskę
10. Przyjmij świadome jedzenie

Jak zdrowo się odżywiać?

Często ignorujemy to pytanie i wskakujemy od razu na skróty diety błyskawicznej. Białko, spalacz tłuszczu, Dukan… nadchodzą spocone rezultaty, ale odzyskanie utraconej wagi jest tak proste, jak wypicie szklanki wody. Historia jest zawsze taka sama, dla wszystkich: po tygodniach „przesiadywania” matematycznie poddajemy się super-przyprawionemu i wysokokalorycznemu jedzeniu.

Gdzie się mylimy? W podejściu. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety powinniśmy nauczyć się zdrowo się odżywiać. Możliwość przyjęcia zdrowej diety przez 365 dni w roku jest trochę jak znalezienie Świętego Graala, ale nie jest to takie trudne, jeśli znasz 10 podstawowych sztuczek, aby zawsze zdrowo się odżywiać, nawet poza domem.

Zdrowe odżywianie oznacza jedzenie w sposób świadomy, z konkretnym zamiarem czynienia dobra naszemu ciału i umysłowi. Każdy zakupiony składnik i każdy domowy posiłek powinien być przemyślany, pożądany i wyważony zgodnie z naszymi fizycznymi potrzebami.

Czy czujesz się ospały i pozbawiony motywacji?

Pierwszym odruchem jest rozpieszczanie się pizzą z podwójnym serem. Zdrowe i prawidłowe odżywianie oznacza jednak interpretowanie tego dzwonka alarmowego w głębszy i głębszy sposób. Słuchaj swojego ciała i sprawiaj mu przyjemność: jeśli czujesz się stonowany, odzyskaj energię dzięki zupie z sezonowych warzyw, płatków zbożowych i mnóstwa przypraw.

czy-czujesz-sie-ospaly-i-pozbawiony-motywacjiTo naprawdę sprawi, że poczujesz się lepiej bez przesuwania igły do ​​przodu. Korzyści płynące ze zdrowego odżywiania przejawiają się na wszystkich poziomach: fizycznym i psychicznym, dlatego zawsze trzeba uczyć się zdrowego odżywiania, nawet poza domem i w restauracjach.

10 sztuczek, aby zawsze jeść zdrowo

To kilka prostych i bezpośrednich działań mających na celu ochronę zdrowia i kondycji. Zobaczmy je wszystkie. Przekształcając je w nawyki, będziesz coraz częściej je adoptować, prawie nie zdając sobie z tego sprawy.

1. Wolę żywność ekologiczną i świeżą

Ponieważ spożywamy mniej konserwantów i pestycydów. Począwszy od podstawowych produktów spożywczych, takich jak owoce, warzywa i zboża, które, jeśli są ekologiczne i świeże, gwarantują bardzo niski lub nawet nieistniejący poziom glifosatu (najczęściej stosowanego herbicydu na świecie). Spożywanie dużej ilości owoców i warzyw napełni Cię i odżywi bez ryzyka przybrania na wadze.

2. Jedz zgodnie z sezonowością

Owoce i warzywa sezonowe są nie tylko tańsze i bardziej przyjazne dla środowiska, ale także zawierają składniki odżywcze, których naprawdę potrzebujemy. Zwracaj uwagę na sezonowość nawet jedząc w restauracji: skonsultuj menu dnia, aby znaleźć sezonowe i świeżo ugotowane potrawy.

3. Unikaj przetworzonej żywności

Żywność wysoce przetworzona przemysłowo powinna być obecna w zdrowej diecie jedynie w minimalnych ilościach. Wśród przetworzonej żywności znajdziemy na przykład chleb kanapkowy, owoce w puszkach, sery i szynkę. Wśród ultra przetworzonych znajdują się kiełbaski, hamburgery, pasztety, mrożona pizza, przekąski i zupy błyskawiczne. Są to produkty, które zawierają wiele pułapek dla Twojej sylwetki i zdrowia – na czele listy znajdują się nadmiary soli, cukru i tłuszczów nasyconych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj