Jedz zdrowo: danie zdrowia

0
Rate this post

Często zadajemy sobie pytanie „Co powinienem jeść, aby przestrzegać zdrowej diety?” lub „Jak przyprawić moje potrawy? Ile oleju? ”. Odpowiedzi na różne pytania, które mogą przychodzić do głowy, zawiera Talerz Zdrowego Odżywiania.

Talerz Zdrowego Jedzenia lub Talerz Zdrowia został stworzony przez ekspertów żywienia Harvard T.H. Chan School of Public Health jako ogólny przewodnik tworzenia zdrowych i zrównoważonych potraw. W rzeczywistości, aby wzmocnić układ odpornościowy i ograniczyć spożycie kalorii, warto skoncentrować się na zbilansowanej diecie bogatej w warzywa, owoce i błonnik.

Jak skomponować danie

Aby skomponować naszą Talerz Zdrowia należy pomyśleć o podzieleniu go na 4 części poświęcone:

  • ½ talerza z warzywami i owocami, które stanowią główną część
  • ¼ dania pełnoziarnistego
  • ¼ dania na białka
  • skupiając się na jakości żywności.

O czym pamiętać

Jeśli chodzi o owoce i warzywa, staraj się sprzyjać sezonowości i różnorodności potraw, sprzyjając obecności różnych kolorów.Preferuj produkty pełnoziarniste lub makaron od białej mąki i rafinowanych ziaren, ponieważ mają łagodniejszy wpływ na poziom cukru we krwi i insulinę. Kiedy mówimy o pełnych ziarnach, mamy na myśli jęczmień, ziarna pszenicy, komosę ryżową, owies lub brązowy ryż.

Ogranicz czerwone mięso, kiełbasy, konserwy mięsne i sery, preferując ryby, drób, rośliny strączkowe i nasiona oleiste.Unikaj częściowo uwodornionych olejów zawierających tłuszcze trans, preferując zdrowe, takie jak oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, bogata w jednonienasycone kwasy tłuszczowe lub oleje bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, ewentualnie przyjmowane również w formie suplementów, aby zapewnić ich spożycie. niezbędne, takie jak kwas alfa-linolenowy.

W przypadku napojów zaleca się preferowanie wody; herbata lub kawa do spożycia w miarę możliwości bez cukru; ograniczyć i przetwory mleczne oraz soki owocowe i inne napoje słodzone. Wreszcie ruch! Aktywność fizyczna w celu utrzymania zdrowego i zrównoważonego stylu życia jest zdecydowanie zalecana wraz ze zbilansowaną dietą w celu utrzymania kontroli wagi.

Jak komponować smaczne, zdrowe dania?

Pamiętając o wspomnianych proporcjach, możemy sobie pozwolić na:

  • Brązowy ryż z kurczakiem curry i warzywami
  • Kuskus pełnoziarnisty z warzywami i indykiem kurkumowym
  • Orkisz z warzywami, kurczakiem i migdałami
  • Brązowy ryż z cukinią, pomidorkami koktajlowymi i krewetkami
  • Sałatka z jajek, ziemniaków, pomidorków koktajlowych, rukoli i czarnych oliwek
  • Łosoś lub makrela z pieczonymi ziemniakami i surówką

jak-komponowac-smaczne-zdrowe-dania… A dla wegetarian?

  • Sałatka z roślin strączkowych: mix roślin strączkowych do smaku, pomidorki koktajlowe, rukola, cebula
  • Komosa ryżowa z warzywami, strączkami i awokado
  • Klopsiki z ciecierzycy i warzyw
  • Minestrone z warzywami i roślinami strączkowymi
  • Razowy kuskus z warzywami i azuki
  • Krem z ciecierzycy i dyni

Przyrządzanie zdrowych potraw jeszcze nigdy nie było tak proste i smaczne!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj