Ogranicz fast foody

0
Rate this post

Przynosić na stół zdrową żywność (np. oliwę z oliwek, suszone owoce, ryby, węglowodany złożone (płatki zbożowe, chleb, razowa pizza i ciastka, owoce i warzywa, rośliny strączkowe)

  • nie jedz zbyt wielu serów (które są bogate w tłuszcze nasycone)
  • nie przesadzaj z solą (max 5 gram dziennie)
  • ogranicz spożycie czerwonego mięsa, preferując ewentualnie chude mięso
  • pij dużo wody (która ma ważną moc alkaliczną) szczególnie rano
  • uprawianie aktywności fizycznej i sportu w celu wydalenia kwaśnych toksyn gromadzących się w naszym ciele

Niestety, przemysłowo rafinowana żywność i żywność obecna w dużych sklepach zawiera tłuszcze nasycone, cukry (dekstroza, syrop glukozowy, syrop fruktozowy…), dodatki chemiczne (barwniki, zagęszczacze, konserwanty…) itp. nagromadzenie substancji (kwasowych) w naszym organizmie. Nasz organizm walczy o ich eliminację, przez co substancje te gromadzą się w tkankach, czyniąc je „słabymi” i mniej odpornymi na czynniki rakotwórcze.

Zdrowe odżywianie i oszczędzanie na zakupach jest możliwe

W rzeczywistości obniżenie kosztów niekoniecznie jest równoznaczne z niską jakością. Przeciwnie. Zobaczmy więc kilka przydatnych sugestii dotyczących wyboru zdrowej żywności o wysokiej wartości odżywczej, bez naruszania drenażu.Szanuj wartości odżywcze – Pierwszą rzeczą do zrobienia, jeśli chcesz zaoszczędzić na budżecie żywnościowym, jest przyjęcie zdrowej diety jako podstawy.

Rośliny strączkowe i zboża – Węglowodany złożone, zwłaszcza skrobia, to składniki odżywcze, które powinny dostarczyć najwięcej kalorii w diecie. Pokarmy, które zawierają je w dużych ilościach, stanowią podstawę piramid żywieniowych. Biorąc pod uwagę ich wkład żywieniowy, należą do tych, którzy mogą dać nam więcej za mniej.

Mowa o roślinach strączkowych, bogatych w węglowodany złożone, białka pochodzenia roślinnego, niektóre witaminy, minerały i błonnik pokarmowy. Są to wysokoenergetyczne i bogate w składniki odżywcze pokarmy, wysoce zalecane i przy bardzo niskich kosztach.

Bliskość owoców i warzyw – Owoce i warzywa są niezbędnym pożywieniem w diecie i najlepszym sposobem na ich zakup w rozsądnej cenie jest postawienie na lokalne produkty. W ten sposób nie tylko oszczędzasz na zakupie owoców i warzyw, ale także promujesz sezonową konsumpcję.

Nie zwracaj uwagi na pozory – Pozory czasami mylą.

Najlepsze owoce i warzywa niekoniecznie wyglądają idealnie, ale nadal mogą być doskonałej jakości.

Ogranicz to, co zbędne – Nawet jeśli chodzi o żywność, często powstają fałszywe potrzeby i zachęca się do zakupu produktów o niewielkiej wartości odżywczej lub jej zerowej, których konsumpcja jest zbyteczna i droga. Poprawa diety przy jednoczesnej oszczędności w budżecie jest możliwa dzięki ograniczeniu spożycia produktów mięsnych i niepotrzebnej żywności.

nie-zwracaj-uwagi-na-pozory-pozory-czasami-mylaJak zaoszczędzić na zakupach? – Jednym z najlepszych sposobów oszczędzania jest dobre odżywianie. Ale nie tylko. Przydatne jest zaplanowanie menu, sporządzenie listy produktów, których naprawdę potrzebujesz i przestrzeganie jej w momencie zakupu. Przydatne jest również skorzystanie z okazjonalnych ofert i rabatów, ale zawsze oceniając, czy są naprawdę potrzebne.

Kolejnym dobrym nawykiem jest sprawdzanie dat ważności produktów. Dobrze jest też chodzić na zakupy z pełnym żołądkiem, aby uniknąć pokus i impulsywnych zakupów. Często wtedy można zdecydować się na produkty niemarkowe, dobrej jakości i po niższych cenach. Wskazane jest również porównanie cen w różnych punktach sprzedaży.

Preferuj dietę śródziemnomorską — dieta śródziemnomorska jest obecnie uważana za przykładowy model żywieniowy ze względu na korzyści zdrowotne.

Zdrowe i oszczędne propozycje – Do rozważenia są zdrowe i oszczędne propozycje, np. w przypadku zup, bardzo pożywnych i jednocześnie niedrogich dań oraz orzeszków ziemnych (cena za kilogram jest wysoka, ale porcje niewielkie) które dostarczają zdrowych tłuszczów i są bardzo pożywne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj