Przewodnik po prawidłowym odżywianiu: zasady zdrowego odżywiania

0
Rate this post

Jedząc zdrowo, możesz też coś zaoszczędzić (powód numer 2): kupowanie lokalnych (i sezonowych) produktów pozwala na spożywanie żywności bogatszej w składniki odżywcze i tańszej niż preparaty przemysłowe. Co więcej, nauka planowania zakupów pozwala nam uniknąć uciekania się do jedzenia na wynos lub niezdrowej żywności pakowanej.

Jeśli dodamy do tego również wzrost długowieczności (powód numer 3 zdrowego odżywiania), powiedziałbym, że nie ma już wymówek: raport Jama International Medicine podkreśla, że ​​spożycie 28 gramów pełnych ziaren dziennie może się obniżyć o 5% ryzyko zgonu;

Ponadto liczne badania wykazały znaczenie diety bogatej w substancje antyoksydacyjne, takie jak beta-karoten, polifenole czy antocyjany, czyli wszystkie związki, które przeciwdziałają uszkodzeniom powodowanym przez wolne rodniki i spowalniają starzenie się komórek (a nasz organizm zbudowany jest w całości z komórek).

Dieta oparta głównie na węglowodanach złożonych i całych

Warzywach, orzechach i dobrych tłuszczach pozwala również na regulowanie wagi poprzez kontrolowanie jej (powód nr 4 zdrowego odżywiania). Co więcej, w przypadku nadwagi jest to prawdziwe panaceum na pozbycie się nadmiaru tłuszczu i powrót do formy: forma, którą można określić nie tylko w kilku mniejszych rozmiarach… inna forma: więcej energii, więcej witalności, mniej lenistwa i mniejsze zmęczenie.

  • Spojrzenie w lustro i polubienie siebie, zobaczenie jak wartości krwi wracają do granic możliwości, cieszenie się świetlistą i promienną skórą to tylko niektóre z aspektów, które sprawią, że zakochamy się w sobie.
  • Według badań opublikowanych przez Population Health Management niezdrowa dieta niesie o 66% zwiększone ryzyko utraty produktywności (przyczyna numer 5 zdrowego odżywiania).
  • Jeśli to wciąż za mało… oto powód numer 6, aby zdrowo się odżywiać: poprawia to stan zdrowia i wzmacnia obronę immunologiczną.

Zdrowe odżywianie wiąże się z niższym ryzykiem śmierci z jakiejkolwiek przyczyny związanej ze zdrowiem, zgodnie z badaniem opublikowanym w British Medical Journal. W końcu, nie przyswajając odpowiedniej ilości składników odżywczych, takich jak witaminy, sole mineralne czy antyoksydanty, nasz organizm napotyka na niedobory, które zaniedbane mogą również stać się poważne, przeradzając się w prawdziwe patologie.

Nawet nasza mikrobiota jelitowa zasługuje na wzmiankę: już obszernie dyskutowaliśmy o jej żywotnym znaczeniu dla naszego organizmu i dobrze wiemy, jak bardzo jej stan dysbiotyczny może nasilać stan zapalny, a w konsekwencji ryzyko przepuszczalności jelit.

Jeśli uważasz, że choć jeden z tych powodów zdrowego odżywiania jest ważny… możesz umówić się na pierwsze spotkanie (w Studiu lub online), aby wspólnie o tym porozmawiać, klikając w ten link.

Poznaj zasady zdrowego odżywiania, które poprawiają ogólne samopoczucie i nawyki żywieniowe.

Zdrowa dieta to zbilansowana dieta

  • Wprowadź makroelementy w zrównoważonych ilościach
  • Przyjmuj niezbędne mikroelementy również poprzez suplementację pokarmową
  • Bezpieczeństwo przede wszystkim
  • Wpływ żywności na planetę

zdrowa-dieta-to-zbilansowana-dietaMówiąc dziś o zdrowym i prawidłowym żywieniu, możemy rozważyć trzy filary, które najlepiej charakteryzują koncepcję nowoczesnego żywienia: równowaga, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój. Wybór tego rodzaju diety jest konieczny nie tylko dla naszego zdrowia, ale także dla naszej planety, którą przy kilku prostych środkach ostrożności można zabezpieczyć zaczynając od wyboru zdrowej i świeżej żywności.

Poza tym sfera odżywiania niemal pokrywa się ze sferą dobrostanu psychofizycznego, ponieważ dzięki konkretnym składnikom odżywczym możemy czuć się lepiej zarówno w ciele, jak i w umyśle.

Z tym scenariuszem jest więc dobrze powiązana kategoria suplementów diety, które oferują w swoich recepturach pewien zakres składników odżywczych, dzięki którym można rozwiązać wszelkie niedobory żywieniowe i poprawić wydajność fizyczną i umysłową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj