Zdrowa dieta to zbilansowana dieta

0
Rate this post

Podstawą prawidłowej diety jest równowaga między energią, której organizm potrzebuje, a ilością składników odżywczych, które musisz przyjąć, aby sprostać normalnym codziennym czynnościom, odpowiadając na potrzeby Twojego zapotrzebowania energetycznego.

Oznacza to, innymi słowy, że zdrowa i zbilansowana dieta polega z jednej strony na przyjmowaniu wszystkich niezbędnych makro i mikroelementów przez cały dzień i robieniu tego w odpowiedniej dawce. Jedzenie więcej niż powinieneś lub spożywanie dużej ilości pokarmów, które powodują, że tyjesz, może prowadzić nie tylko do przyrostu masy ciała, większego prawdopodobieństwa chorób i wzrostu złego cholesterolu.

Z drugiej strony, spożywanie ubogich składników odżywczych podczas posiłków prowadzi do braku energii do wykonywania różnych czynności metabolicznych i codziennych, co powoduje równie poważne problemy zdrowotne. Dlatego ważne jest, aby unikać ekscesów: zasięgnąć porady, aby schudnąć, jeśli masz nadwagę, lub przeciwnie, zdrowo przybrać na wadze, zwiększając masę, w przypadku niedowagi.

Wprowadź makroelementy w zrównoważonych ilościach

Aby wiedzieć, jak prawidłowo się odżywiać, konieczne jest codzienne przyjmowanie tych makroskładników:

  • węglowodany. Znajdują się w większości pokarmów pochodzenia roślinnego (zboża, rośliny strączkowe, owoce, warzywa) i są najbardziej bezpośrednim źródłem energii, które nasz organizm może wykorzystać do pełnienia różnych funkcji.
  • białka. Odgrywają one zasadniczą rolę we wzroście i utrzymaniu komórek i tkanek; znajdują się głównie w żywności pochodzenia zwierzęcego (mięso, ryby, jaja, ) iw dużej mierze w żywności pochodzenia roślinnego (rośliny strączkowe, suszone owoce, zboża);
  • lipidy. Powszechnie nazywane tłuszczami, pełnią funkcję gromadzenia energii i zapewniają ochronę termiczną i mechaniczną w celu ochrony narządów; znajdują się w wielu produktach spożywczych, od zwierzęcych (mięso, ryby, jaja, ) po roślinne (nasiona, oleje).

W szczególności, jak ustaliło Sinu (Włoskie Towarzystwo Żywienia Człowieka), referencyjne poziomy spożycia dla dorosłej populacji Włoch powinny odpowiadać kontyngentowi między 45 a 60% dla węglowodanów i między 20 a 35, % dla lipidów, aby osiągnąć niezbędną energię każdego dnia. Z drugiej strony dzienne spożycie białka powinno wynosić 1 gram na kg idealnej masy ciała; ilość, która może wzrastać wraz z wiekiem lub w określonych warunkach.”

Aby dowiedzieć się, jakie są dzienne zapotrzebowanie na kalorie i jak prawidłowo je podzielić między węglowodany, białka i tłuszcze, możesz wykonać nasze obliczenia zapotrzebowania kalorycznego i makroskładników. Ponadto podamy Ci również szacunkową ocenę witamin i soli mineralnych, które powinieneś zaspokoić, aby zapewnić sobie dobre samopoczucie 360°.

Obliczanie potrzeb kalorycznych

  • Oblicz swoje wymagania
  • obliczanie-potrzeb-kalorycznychDowiedz się, jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie i osiągnij swój cel zdrowotny!

Wśród podstaw prawidłowej diety znajdują się również dobre nawyki przy stole, polegające na dzieleniu dnia pomiędzy główne posiłki (śniadanie, obiad, kolacja) i przekąski (przedpołudnie i popołudnie); nigdy nie opuszczaj posiłków, ale raczej poświęcaj na to odpowiedni czas; i stale nawadniaj przez cały dzień.

Przyjmuj niezbędne mikroelementy również poprzez suplementację pokarmową. Do niezbędnych mikroelementów zaliczamy natomiast rodzinę witamin i soli mineralnych, których ilość zmienia się w zależności od osoby (mierzenie wieku, płci, stylu życia itp.).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj