Dr Silvia Soligon, dietetyk, biolog i naukowy dziennikarz medyczny

0
Rate this post

Zamiast tego najlepszym i najłatwiejszym sposobem na uzyskanie wszystkich potrzebnych mikroelementów jest zapewnienie jak najbardziej zróżnicowanej i bogatej w owoce i warzywa o różnych kolorach diety.

W rzeczywistości za różnymi odcieniami kryją się różne witaminy i minerały

Naprzemienne umieszczanie warzyw na talerzu pozwala zjeść je wszystkie bez konieczności wykonywania skomplikowanych rachunków. W przypadku zwiększonych potrzeb lub niedoborów dodatkową pomoc mogą stanowić suplementy diety.”

Nie ulega wątpliwości, że dla prawidłowego żywienia dorosłych niezbędna jest zróżnicowana dieta bogata w świeże owoce i warzywa. W ten sposób zapewniona jest odpowiednia podaż witamin, soli mineralnych i błonnika. Ich funkcje są wielorakie, ale wszystkie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu; z tego powodu nigdy nie powinniśmy rezygnować, na przykład, z:

  • witamina D, która wspomaga wchłanianie wapnia i fosforu oraz wspomaga zdrowie tkanki kostnej i funkcje odpornościowe. Można go syntetyzować dzięki ekspozycji na słońce, suplementacji lub z niektórymi pokarmami, w tym olejem z wątroby dorsza, żółtkiem jaja i rybą;
  • witamina C, niezbędna nie tylko do odpowiedzi immunologicznej, ale również ze względu na działanie antyoksydacyjne, zdolne do eliminowania nadmiaru toksyn, zarówno w suplementach, jak i żywności (owoce, warzywa, zielone warzywa liściaste);
    witamina E, która podobnie jak C jest naturalnym przeciwutleniaczem, zdolnym do walki ze stresem oksydacyjnym oddziałującym na komórki. Występuje w owocach i nasionach oleistych;
  • Witaminy z grupy B, które generalnie poprawiają stan naszego układu nerwowego i są ważnym zasobem energetycznym. Każdy jednak z osobna spełnia precyzyjnie niezbędne funkcje. Na przykład folian (lub witamina B9) zmniejsza zmęczenie, wspomaga układ odpornościowy i jest niezbędny dla kobiet w ciąży, ponieważ stymuluje wzrost tkanek matczynych. Istnieje wiele produktów spożywczych, takich jak wątroba, zielone warzywa liściaste, żółtko jaja, rośliny strączkowe, zboża, suszone owoce;
  • sole mineralne, takie jak magnez, na zmniejszenie zmęczenia (warzywa, orzechy, rośliny strączkowe, ryby, produkty pełnoziarniste); cynk dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego (mięso, orzechy, ryby, nabiał, warzywa, rośliny strączkowe, produkty pełnoziarniste); żelazo do transportu tlenu we krwi i uniknięcia ryzyka anemii.

Właśnie z tej perspektywy rozumiemy wartość i korzyści, jakie suplementacja diety może wnieść do zdrowej i prawidłowej diety. Zwracając uwagę na odżywianie, dodatkowym wsparciem mogą być multiwitaminy i multiminerały, które wspierają ciało i umysł w ich głównych funkcjach, unikając ryzyka niedoborów żywieniowych.

15% zniżki dla Ciebie

Wpisz kod BLOG15 w momencie zakupu

Dla pełnego dobrego samopoczucia można zatem zintegrować multiwitaminy VitaVi, podzielone według płci i wieku, ze zdrową dietą.

wpisz-kod-blog15-w-momencie-zakupuAby wspierać sprawność fizyczną i poznawczą kobiet, dostępne są kompletne suplementy multiwitaminy dla kobiet i suplementy dla kobiet 45+, które dzięki ukierunkowanym składnikom są w stanie zaspokoić potrzeby żywieniowe i psychiczne kobiet w każdym wieku.

Na przykład osoby w wieku rozrodczym mogą polegać na folianach, aby zapewnić prawidłową hematopoezę i wzrost tkanek matczynych, oraz szafran, aby przeciwdziałać bólom menstruacyjnym, a także na główne witaminy i minerały niezbędne dla ich dobrego samopoczucia (w tym witaminę D, C i B6).

Podobnie witaminy i minerały, które należy przyjmować po 50. roku życia – takie jak witamina D, E i witamina B12 – są niezbędne do utrzymania formy i zapewnienia odpowiedniego wsparcia antyoksydacyjnego. Ponadto bardziej dojrzałe kobiety mogą znaleźć w naturalnych składnikach, takich jak ekstrakt z szałwii, głównych sprzymierzeńców w walce z zaburzeniami menopauzy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj