To, co jemy, jest ściśle związane z naszym zdrowiem, a także z długością naszego życia

0
Rate this post

Liczne badania epidemiologiczne dowiodły obecnie ponad wszelką wątpliwość, że wybierana przez nas żywność ma wiele wspólnego z chorobami, które nas dotykają, oraz z długością naszego życia.

Bo dobre jedzenie sprawia, że ​​żyjemy dłużej

W końcu, jeśli się nad tym zastanowić, oczywiste jest, że tak jest: w ciągu naszego życia przyjmujemy tony pożywienia, a to dogłębnie wpływa na regulację procesów metabolicznych i naprawę naszych komórek.

Starzenie się jest zjawiskiem wieloczynnikowym, ale częściowo charakteryzuje się postępującą utratą wydajności na poziomie metabolicznym z nadmierną produkcją wolnych rodników i cząsteczek zapalnych, które powodują uszkodzenia komórek.

  1. Rafinowana i sztuczna żywność przyczynia się do pogorszenia akumulacji uszkodzeń, zamiast dostarczać surowca do ochrony komórek i naprawy uszkodzonych struktur.
  2. Dobre odżywianie to nie tylko zapobieganie chorobom i większe szanse na dłuższe życie, ale także lepsze samopoczucie, więcej energii, a nawet poprawa nastroju.
    Zasady zdrowego odżywiania w każdym wieku

Potrzeby metaboliczne każdego z nas zmieniają się wraz z wiekiem.

Jeśli podstawowe fundamenty zdrowego odżywiania pozostają stabilne, należy wziąć pod uwagę, że z biegiem lat nasza zdolność metaboliczna ma tendencję do pogarszania się.Ogólnie można powiedzieć, że z biegiem lat potrzebujemy mniej węglowodanów i trochę więcej białka. Oczywiście zawsze należy brać pod uwagę poziom aktywności fizycznej.

Ważnym aspektem jest rozpoczęcie od najmłodszych lat uczenia dzieci podstaw zdrowej diety: spożywanie pełnowartościowych pokarmów, przestrzeganie pory roku, unikanie przekąsek, słodyczy, napojów, obfitych warzyw i próba spożywania płatków śniadaniowych w wersji integralnej są na początek zwrotnica.

Dobrze jest nie przesadzać z zakazem i angażować dzieci w wybory i przygotowywanie posiłków, nie ulegając ich zachciankom, ale nawet nie zmuszając ich do znienawidzenia tego, co im się proponuje.

Po nabyciu tych prostych nawyków osoba ma tendencję do utrzymywania ich przez resztę życia bez większego wysiłku.

To stanie się stylem życia, który pomoże zapobiegać chorobom, a nawet lepiej sobie z nimi radzić, jeśli i tak się pojawi. W końcu odżywianie może pomóc lepiej radzić sobie z wieloma chorobami, w tym cukrzycą, chorobami sercowo-naczyniowymi, hipercholesterolemią, chorobami autoimmunologicznymi i zapalnymi, refluksem żołądkowo-przełykowym, zapaleniem okrężnicy i zaparciami.

Dekalog prawidłowego odżywiania: podstawy

Prawidłowe odżywianie jest niezbędne dla zachowania zdrowia, a zasady, których należy przestrzegać, nie są tak skomplikowane. Te wymienione poniżej są podstawą tego, co nazywam odżywianiem wzmacniającym, a jeśli są przestrzegane, mogą naprawdę pomóc poprawić jakość twojego życia.

Zmniejsz swój ładunek glikemiczny

dekalog-prawidlowego-odzywiania-podstawyWyeliminuj lub zminimalizuj cukry, dżemy, miód, słodycze, napoje bezalkoholowe, alkohol i zastąp biały makaron, chleb i ryż pełnoziarnistymi. Pomoże to spowolnić wchłanianie cukru i utrzymać niski poziom insuliny.

Przywiązuj wagę do śniadania

Wybieraj ekologiczne jajka, orzechy, nasiona lub masło orzechowe (naturalne, bez dodatku tłuszczów), całe węglowodany, ale także szlachetne białka, takie jak łosoś. Poranek to czas, kiedy organizm jest zaprogramowany na wprowadzanie kalorii i składników odżywczych.
Rozłóż kalorie w ciągu dnia

Jedz co 2-3 godziny, aby utrzymać stabilny poziom cukru we krwi. Jako przekąskę wybierz migdały, orzechy włoskie lub owoce sezonowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj