Niech żyje owoc

0
Rate this post

W rzeczywistości dostępnych jest wiele żywności, która oprócz tego, że jest zdrowa, jest również pyszna i zachęcająca. Oto podsumowanie produktów, których nie może zabraknąć na stole.Dziś wiemy, że jedzenie to nie tylko rutynowa czynność, ale warunek coraz bardziej skrojonej na miarę diety, mającej na celu poprawę jakości życia, zmniejszenie ryzyka zachorowań i poprawę stanu zdrowia.

Jak dotąd tak dobrze, ale dlaczego nie zjeść ze smakiem?

Oto kilka produktów, które są dobre i dobre dla organizmu.Owoce zazwyczaj dobrze smakują i są bardzo łatwe do włączenia do diety, ponieważ wymagają niewielkiego przygotowania lub wcale. Wśród nich proponujemy:

  • jak-dotad-tak-dobrze-ale-dlaczego-nie-zjesc-ze-smakiemjabłka, ponieważ są bogate w błonnik, witaminę C i wiele przeciwutleniaczy;
    awokado, złożone ze zdrowych tłuszczów, ubogie w węglowodany, a dodatkowo bogate w błonnik, potas i witaminę C;
  • banany, źródło potasu oraz bogate w witaminę B6 i błonnik;
  • jagody, jedno z najważniejszych źródeł antyoksydantów;
  • pomarańcze, źródło witaminy C, przeciwutleniaczy i błonnika.

Warzywa: niezbędne pożywienie

Nie sposób wymienić wszystkich jego właściwości i zalet. Warzywa to koncentrat składników odżywczych o niesamowitej różnorodności. Pomiędzy nimi:

  • papryka: źródło przeciwutleniaczy i witaminy C;
    brokuły:
  • ważna jest zawartość błonnika, witaminy K i witaminy C;
  • marchew: zawierają błonnik i witaminę K. Ponadto obecność witaminy C i beta-karotenu czyni je pokarmem bogatym w przeciwutleniacze, przydatne dla wolnych rodników i starzenia;
  • kalafior: ważny pokarm dla zdrowia, ponieważ jest bogaty w żelazo, kwas foliowy, witaminę C, potas, wapń, fosfor. Posiada właściwości przeciwzapalne, przeciwutleniające, przeciw szkorbutowi, przeciwnowotworowe i przeciwbakteryjne;
  • czosnek – niesamowite suplementówo-wszystko na układ sercowo-naczyniowy;
  • cebula: ze względu na swoje wartości odżywcze cebula jest jednym z produktów, które z pewnością muszą znaleźć się w diecie. Witaminy (zwłaszcza C) i sole mineralne, ale także enzymy przydatne w metabolizmie.

Jajko

Są jednym z pokarmów o największej zawartości składników odżywczych, chociaż często wiążą się z podwyższonym poziomem cholesterolu. W rzeczywistości nie należy rezygnować z jajek: są doskonałym źródłem białka, zawierają witaminę A, która jest korzystna dla zdrowia skóry, błon śluzowych i wzroku. Są również bogate w witaminy z grupy B, niezbędne dla równowagi układu nerwowego oraz zawierają cholinę, substancję oczyszczającą wątrobę.

Mięso: tak, ale nie za dużo

jajkoNawet jeśli nadmierne spożycie nie jest dla ciebie dobre, całkowite pozbawianie się tego jedzenia nie jest zdrowe. Wybieraj chude mięso, takie jak piersi z kurczaka, które jest bogate w białko i ma niską zawartość tłuszczu oraz jagnięcinę, która zawiera kwasy omega-3.

Rośliny strączkowe: niezastąpione

Są bogate w białko, błonnik pokarmowy, skrobię, witaminy z grupy B, żelazo, wapń i potas. Szlachetne białka obecne w roślinach strączkowych pozwalają na znaczne ograniczenie spożycia mięsa, a skrobia jest dobrym źródłem energii. Zewnętrzna skóra wielu roślin strączkowych składa się głównie z celulozy, nierozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który reguluje pracę jelit. W peelingu znajdziemy również rozpuszczalny błonnik pokarmowy, który pomaga utrzymać pod kontrolą poziom cholesterolu i glukozy we krwi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj