Suszone owoce: żywność dla zdrowia

0
Rate this post

Może znacząco wpłynąć na jakość naszej codziennej diety, a przyjmowana w nienadmierny sposób jest dobra dla zdrowia. W szczególności:orzechy włoskie są bogate w ważne składniki odżywcze, w tym magnez i witaminę E. Nie wymagają specjalnego przygotowania, dzięki czemu łatwo je włączyć do diety;
migdały zawierają witaminę E, przeciwutleniacze, magnez i błonnik.

Ryby i owoce morza

To zdrowa i pożywna żywność. Białka ryb, w porównaniu z mięsem, są w 90% przyswajalne, dlatego mają ważniejszą wartość biologiczną. Ponadto zawartość cholesterolu jest dość niska. Oto kilka cennych substancji występujących w najczęściej spożywanych rybach:

  • łosoś: bogaty w kwasy omega 3 i tłuszcze wielonienasycone, jest źródłem soli mineralnych (fosforu i selenu) oraz witamin B6 i B12;
  • sardynki: tłuste ryby, które zawierają tłuszcze podobne do roślinnych (tłuszcze nienasycone) i omega 3. Obecność tłuszczów nienasyconych zwiększa „dobry cholesterol” i zapobiega chorobom układu krążenia;
  • skorupiaki: są niewątpliwie pokarmem, którego nie można lekceważyć. Zawierają białka, sole mineralne i Omega 3, a także związki przeciwutleniające, takie jak witaminy z grup A, B, E;
  • pstrąg: bogaty w białka i minerały, takie jak żelazo i potas;
  • tuńczyk: zawiera minerały, witaminę A, Omega 3 i proteiny.

Wybierz zdrowy styl życia

Z Bioimis uczysz się rozpoznawać właściwości żywności i odkrywać te, które są dobre dla Twojego organizmu. Jeśli chcesz poprawić swoje odżywianie i zagwarantować zdrową przyszłość, odkryj nasze spersonalizowane programy żywieniowe i wybierz ten, który najbardziej Ci odpowiada!

JEDZ ZDROWE: OTO 5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO ZACZĄĆ

Zaktualizowano: 23 października 2020 r. Zdrowe odżywianie nie zawsze jest łatwe, ale przestrzeganie zdrowej diety może być jedną z najmądrzejszych decyzji, jakie kiedykolwiek podejmiesz.

Ponieważ? Właściwe odżywianie nie tylko poprawia samopoczucie, ale także pozwala zaoszczędzić na przyszłych kosztach opieki zdrowotnej.

Ale co to znaczy i co oznacza „zdrowe odżywianie

„Zdrowa dieta obejmuje wybór chudego mięsa, jajek, warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych i produktów mlecznych” – mówi Debra Nessel, zarejestrowana dietetyk w Torrance Memorial Medical Center w Torrance w Kalifornii.

Zasadniczo oznacza to stosowanie zróżnicowanej diety.

ale-co-to-znaczy-i-co-oznacza-zdrowe-odzywianieZdrowe odżywianie oznacza również unikanie lub rzadkie spożywanie pokarmów bogatych w dodatek cukru, tłuszczów nasyconych i sodu. Obejmuje to większość fast foodów (gotowych potraw), wysokokalorycznych napojów gazowanych i przekąsek (takich jak frytki i krakersy).

Być może miałeś niekontrolowane pragnienie zjedzenia pewnych pokarmów, takich jak makaron, chleb, pizza, herbatniki, słodycze lub czułeś się prawie zależny od niektórych z nich. Jakbyś nie jedząc ich nie czuł się usatysfakcjonowany i usatysfakcjonowany?

Tutaj wszystko to dzieje się z bardzo konkretnego powodu: ścisłego związku między jedzeniem, jelitami i mózgiem.

Te pokarmy zbyt szybko podnoszą zarówno poziom insuliny (zwiększając ryzyko cukrzycy i chorób sercowo-naczyniowych), jak i serotoniny (hormon dobrego nastroju), dzięki czemu czujesz się lepiej.

Minusem jest jednak to

Ze poziom serotoniny spada z taką samą szybkością, z jaką rósł, a przede wszystkim ciągłe uruchamianie produkcji tej substancji może wyczerpać ograniczone rezerwy naszego organizmu, powodując objawy, które mogą przyczyniać się do stanów lękowych i depresji , jak twierdzi dr Datis Kharrazian.

Wszyscy wiemy, że zbyt duża ilość cukru ma negatywny wpływ na naszą sprawność fizyczną, ale istnieje wiele dowodów, które wskazują również na związek między spożywaniem nadmiernej ilości cukru a zdrowiem naszego mózgu i serca.

To zdumiewające wiedzieć, że słodziki – takie jak biały cukier, glukoza, fruktoza, syrop kukurydziany itp. – znajdują się w 75% pakowanych produktów w supermarketach.

Jak wyjaśnia neurobiolog Jordan Gaines Lewis, „cukry nie tylko aktywują, ale nawet przewyższają mechanizmy nagradzania w mózgu, powodując „utratę kontroli, niekontrolowaną chęć przyjmowania słodkich substancji i wzrost tolerancji na same cukry”. badaczka Nicole Avena.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj