Popraw swój nastrój

0
Rate this post

Stwarza to całe mnóstwo konsekwencji, takich jak fakt, że mózgi otyłych dzieci dosłownie funkcjonują inaczej, z oczywistymi konsekwencjami dla ich przyszłości, o czym świadczą badania przeprowadzone na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego School of Medicine.

Lub osłabiona pamięć i zdolność uczenia się, przyczyna lub nasilenie lęku i depresji, zwiększone ryzyko demencji.

Z drugiej strony warto zauważyć, jak naukowcy z Quantitative Neuroimaging Unit w San Raffaele w Mediolanie we współpracy z Oddziałem Neuroradiologii tego samego Instytutu oraz Uniwersytetami w Genewie i Maastricht przeprowadzili badanie, w którym wykazali, że moc typu zmienia obwody neuronalne, które są aktywowane podczas odczuwania empatii. W praktyce okazuje się, że osoby stosujące dietę roślinną są bardziej predysponowane do współczucia, tolerancji i ogólnego spokojnego nastawienia.

Jak zawsze, ważne jest, aby utrzymać równowagę w jak największym stopniu

Jeśli potrzebujesz pomocy w motywowaniu się, oto główne powody, dla których warto wprowadzić do swojej diety pokarmy bogate w składniki odżywcze i witaminy.

Zwiększ produktywność

Podobnie jak samochód, Twój mózg potrzebuje wysokiej jakości paliwa, aby działać wydajnie. Jeśli chodzi o Twoją pracę, wydajniejsza praca może pomóc Ci zarobić więcej, ponieważ najlepsze wyniki są zazwyczaj na czele awansów i podwyżek. Dietetyk Debra Nessel mówi, że jej klienci często doświadczają zwiększonej uwagi wkrótce po poprawieniu diety.

  • W jakim stopniu może nam pomóc zdrowa dieta? Badanie z 2012 r. opublikowane przez Population Health Management wykazało, że niezdrowa dieta zwiększa o 66% ryzyko utraty produktywności.

Inne badanie opublikowane w Journal of Occupational and Environmental Medicine wykazało, że niezrównoważona dieta stanowi największe ryzyko niskiej produktywności spośród 19 możliwych czynników ryzyka, w tym braku ruchu, przewlekłego bólu i niestabilności finansowej.

To, co jesz, wpływa na Twój mózg, w tym na części regulujące nastrój. Chociaż nie ma ani jednej żywności, która działałaby jako sprawdzony środek przeciwdepresyjny, utrzymywanie stabilnego poziomu cukru we krwi poprzez regularne i prawidłowe odżywianie pomoże Ci czuć się lepiej ogólnie i przez większość dni.

Pokarmy bogate w witaminy i minerały, takie jak owoce, produkty pełnoziarniste i warzywa, są związane z niższym ogólnym ryzykiem depresji, podobnie jak pokarmy bogate w tłuszcze omega-3, takie jak orzechy włoskie, migdały, orzechy laskowe, nasiona oleiste (len, dynia, chia, słonecznik, sezam), łosoś i inne tłuste ryby.

Prawdziwe szczęście to nie tylko brak depresji; obejmuje również ogólne samopoczucie. „Często słyszę klientów podekscytowanych zwiększeniem energii, stabilniejszym nastrojem, wyższą jakością snu, zmniejszeniem bólu stawów i większą zdolnością do skupienia myśli po przejściu na zdrowszy sposób odżywiania” – mówi dietetyk Debra Nessel.

Zdrowe odżywianie może również zmniejszyć stres. Kiedy twoje ciało jest w przewlekłym stanie stresu, rozkłada białka, aby przygotować się na niestabilność organizmu, ale niektóre pokarmy mają zdolność łagodzenia poziomu kortyzolu, hormonu stresu. Niektóre badania wykazały, że spożywanie pokarmów zawierających kwasy tłuszczowe omega-3 i magnez może pomóc w obniżeniu poziomu kortyzolu. Dieta bogata w białko, w tym ryby, orzechy i produkty mleczne, może pomóc uzupełnić zapasy białka i utrzymać niski poziom kortyzolu.

Dostosuj swoją wagę

Większość ludzi o tym wie, ale nadal zasługuje na miejsce na tej liście, ponieważ ponad połowa Amerykanów ma nadwagę lub otyłość, a otyłość przyczynia się do około 1 na 5 zgonów w Stanach Zjednoczonych.

dostosuj-swoja-wageNawet jeśli jest to tylko 5-10 procent, zmniejszenie masy ciała może obniżyć ciśnienie krwi, poprawić poziom cholesterolu i zmniejszyć ryzyko cukrzycy typu 2, zgodnie z Obesity Action Coalition.

Proste zdrowe wybory, takie jak zastąpienie napojów gazowanych wodą, wybór warzyw zamiast frytek i zamawianie sałatki zamiast kanapki nie tylko pomogą Ci schudnąć, ale także pomogą Ci zaoszczędzić pieniądze.

Ponadto mając odpowiednią wagę, czułbyś się pewniej i wygodniej ze sobą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj