Przy stole zmieniaj swoje wybory

0
Rate this post

PORADY EKSPERTÓW

  • Pij tyle wody, ile zaspokoi potrzeby twojego organizmu
  • Zawsze jedz zdrowe śniadanie i unikaj pomijania posiłków
  • Jedz co najmniej 3 porcje owoców i 2 porcje warzyw dziennie
    Aby uzyskać zbilansowaną dietę, codziennie spożywaj zboża (chleb – makaron – ryż – itp.)
  • Jedz ryby co najmniej 2-3 razy w tygodniu (świeże lub mrożone)
  • Pamiętaj, że rośliny strączkowe dostarczają dobrej jakości białka i błonnika
  • Ogranicz spożycie tłuszczów, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego, preferując oliwę z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • Zmniejsz sól
  • Ogranicz spożycie słodyczy i kalorycznych napojów w ciągu dnia
  • Unikaj diet „zrób to sam” i zawsze skontaktuj się z doradcą

Źródło: Ministerstwo Zdrowia

Informacje publikowane w tym dziale w żaden sposób nie zastępują porady, opinii, wizyty lub recepty doradcęFASCHIM – Via Giovanni da Procida 11 – 20149 Mediolan – NIP 97358180152 – Polityka prywatności i plików cookie – Copyright © 2021

Narodowy Fundusz Zdrowia dla pracowników z branży chemicznej, chemicznej farmaceutycznej, chemicznej włókienniczej i ściernej, smarującej i lpg oraz izolacyjnej.

Dla Ciebie Dla Ciebie

Zdrowe odżywianie się latem jest ważne, poznajmy kilka praktycznych wskazówek Zdrowe odżywianie się latem jest ważne, dieta może różnić się od tej, do której jesteśmy przyzwyczajeni przez resztę roku.

  1. Zdrowe odżywianie oznacza reagowanie na to, czego wymaga od nas nasz organizm, zgodnie z wykonywanymi przez nas czynnościami i porą roku.
  2. Upał znacząco zmienia zapotrzebowanie na kalorie, sole mineralne, a także bodziec do głodu.
  3. Bardzo ważne jest, aby unikać pomijania posiłków zaczynając od śniadania, które musi być lekkie i pożywne oraz zdrowo się odżywiać.

Unikaj spożywania dwóch posiłków, które są za duże w tym samym dniu, być może tych z trzema lub czterema daniami.Spożywaj niewielkie ilości suszonych owoców, które dodają energii do radzenia sobie ze zmęczeniem.

Unikaj ciężkich potraw

Takich jak frytki i wysokokaloryczne, wysokotłuszczowe potrawy.
Wręcz przeciwnie, dobrze byłoby wybrać lekkie dania, takie jak sałatki i risotto.
Ogranicz użycie soli, aby jeść zdrowo i cieszyć się smakami potraw.

Latem, kiedy temperatury często przekraczają trzydzieści stopni, niezbędne jest zdrowe i prawidłowe odżywianie, które pomoże organizmowi poradzić sobie z codzienną rutyną. Istnieje wiele środków ostrożności, których należy przestrzegać, aby zapewnić nam doskonały stan zdrowia poza letnimi upałami.

  • unikaj-ciezkich-potrawPij dużo płynów dziennie, najlepiej zimne napoje. Bardzo dobra woda, soki owocowe i napary. Unikaj alkoholu, kawy i napojów gazowanych.
  • Jeśli chodzi o spożycie , to zależy to od tego, jak bardzo jesteśmy wrażliwi i na ile jesteśmy pewni, że jest świeże i dobrze zakonserwowane.
  • W rzeczywistości należy pamiętać, że jest bardzo wrażliwym surowcem na zmiany temperatury i ma tendencję do psucia się pod wpływem ciepła.

Jedz owoce i warzywa do woli

Warzywa są orzeźwiające i bogate w witaminę C oraz sole mineralne. Zdrowe odżywianie oznacza, jeśli to możliwe, wybór surowych, które zapewnią maksymalne spożycie korzystnych składników odżywczych.

  1. Niska zawartość tłuszczu i dużo ryb
  2. W przypadku spożywania mięsa preferowane jest wybieranie mięs białych.

Ryba co najmniej dwa razy w tygodniu, najlepiej niebieska, ponieważ jest bogata w kwasy tłuszczowe omega-3 (przykładem mogą być: anchois, tuńczyk i miecznik).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj