Łatwe do naśladowania

0
Rate this post

Te 3 bardzo ważne cele można osiągnąć, ucząc się zdrowego i prawidłowego odżywiania. Zasadniczo oznacza to nauczenie się planowania diety tak, aby skutkowała:

  • Praktyczny i szybki
  • Zawsze pełen smaku i nowości
  • Oparta na zdrowej i naturalnej żywności
  • Przejdźmy do konkretów i zobaczmy, co robić praktycznie

KROK 1: Jak prawidłowo i zdrowo zaplanować dietę? Punktem wyjścia musi być zaplanowanie liczby posiłków, które zamierzasz spożywać w ciągu dnia. Wytyczne mówią, że liczba posiłków odpowiednia do zaspokojenia potrzeb żywieniowych to pięć posiłków dziennie, czyli:

  • Śniadanie
  • Lunch
  • Kolacja

2 przekąski, jedna rano i jedna na kolację

Szczególnie ważne są przekąski. Jeśli nie jesteś głodny przekąsek, zarzut, o który mnie pytają bardzo często, to dlatego, że prawdopodobnie zjadłeś za dużo lub niepoprawnie podczas poprzedniego posiłku.

Co to znaczy? Podam przykład:

Jest popołudnie, a ty nadal czujesz się bardzo ciężko, nie jesteś głodny. Wiesz, że może dobrze jest zjeść owoc, kilka ciasteczek lub inne jedzenie, ale po prostu tego nie czujesz, ponieważ czujesz, że twój żołądek wciąż jest zajęty jedzeniem, które zjadłeś na lunch.

W tym przypadku może się zdarzyć, że zjadłeś za dużo podczas lunchu. Lub potrawy, które są bardzo ciężkie, bardzo przyprawione lub ugotowane w sposób, który jest naprawdę bardzo trudny do strawienia.

  1. W takim przypadku konieczne jest chwilowe przejrzenie obiadu. Więc może następnego dnia, jutro spróbuj zjeść pierwsze danie po prostu doprawione sosem warzywnym, również doprawione aromatycznymi ziołami.
  2. Nie mówię, że to musi być danie bez smaku i… powiedzmy smutne. Ale może z lżejszymi dodatkami. Wypróbuj go przez kilka dni z rzędu i zobacz, czy w te dni, kiedy jesz lżejszy obiad, nie będziesz głodny w środku popołudnia.

Jeśli tak się stanie, oznacza to, że znalazłeś właściwy posiłek na lunch i jesteś gotowy na wprowadzenie przekąski. Z pewnością Twoja dieta poprawi również poziom energii i generalnie będziesz w stanie zaplanować ją w zdrowszy i bardziej prawidłowy sposób.

FAZA 2: Organizacja przekąsek

Powiedzieliśmy, że przekąski to kluczowy element zdrowego i prawidłowego odżywiania. Teraz zobaczmy razem inny aspekt: ​​organizowanie przekąsek. W przypadku przekąsek pomocne może być zjedzenie świeżych owoców. W rzeczywistości podręcznikowa przekąska to właśnie owoc. Czasami jednak może to być trudne, jeśli jesteśmy na ulicy lub gdy jesteśmy w pracy.

Nie zawsze łatwo jest mieć przy sobie owoc, spokojnie go obrać i cieszyć się jego smakiem. Często się spieszymy i nawet coś tak zdrowego i prostego staje się problemem. Ale możemy pomyśleć o zorganizowaniu się.

Oczywiście w zależności od pory roku możemy przywieźć ze sobą różne owoce

oczywiscie-w-zaleznosci-od-pory-roku-mozemy-przywiezc-ze-soba-rozne-owoceNa przykład:

  • Zimą mandarynki lub pomarańcze, łatwe do obrania i zjedzenia bez sztućców
  • Banan przez cały rok, niezrównana praktyczność (zmieści się również w kieszeni!)
  • Kiedy winogrona są w sezonie (tylko ich nie rozgniataj, może możesz je zabrać w zamkniętym plastikowym pojemniku)
  • Jabłko to świetny klasyk i dobrze umyte w domu nie trzeba go nawet obierać.

Kiedy nie jest możliwe zjedzenie świeżych owoców, radzę zawsze trzymać w torbie lub kieszeni jedną porcję przekąski na wypadek sytuacji awaryjnych. Oto kilka przykładów:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj