10 zasad zdrowego odżywiania

0
Rate this post

11 października 2021 Bios S.p.A.

Karmienie-dzieci

Zdrowe i zbilansowane odżywianie jest ważne dla dobrego samopoczucia psychofizycznego dzieci i młodzieży, ale także mamy i taty! Razem z dr. Giorgio Pitzalis, specjalista chirurg w gastroenterologii zespołu Bios Diagnostic Specialist Pediatric, dzielimy się 10 złotymi zasadami zdrowej i prawidłowej diety.

1) Wiedz, co jesz, aby kontrolować dzienne spożycie kalorii
2) Jedz w zróżnicowany sposób, w tym codziennie produkty z każdej z siedmiu grup żywności
3) Rozłóż posiłki w sposób racjonalny, z obfitym śniadaniem, niezbyt obfitym obiadem i lekką kolacją, ewentualnie z dwoma owocowymi przekąskami, w środku ranka i po południu
4) Ogranicz stosowanie tłuszczów przyprawowych, preferując oliwę lub olej kukurydziany. Wybierając produkty, zawsze preferuj te najchudsze
5) Umiarkować spożycie mięs i wędlin, dbając o wyeliminowanie widocznego tłuszczu. Uważaj na żywność o wysokiej zawartości cholesterolu
6) Częściej jedz ryby, po prostu ugotowane, ale nie smażone
7) Zapewnij odpowiednie spożycie błonnika pochodzącego z pełnych ziaren, świeżych warzyw i roślin strączkowych. Ponownie oceń spożycie dań z makaronu w bulionie, takich jak zupy i zupy
8) Ogranicz spożycie soli, ponieważ u osób predysponowanych może sprzyjać wystąpieniu nadciśnienia tętniczego. Zioła i przyprawy mogą być używane do dodawania smaku potrawom
9) Ogranicz spożycie produktów o wysokiej zawartości cukru
10) Pij napoje gazowane z umiarem

Rozpoczęcie zdrowego odżywiania nie jest – lub nie powinno być – równoznaczne z restrykcyjnymi dietami, które eliminują z naszej diety wszystko, co lubimy lub dokonują radykalnej (i niezrównoważonej) zmiany nawyków. Sekret sukcesu polega na tym, aby brać go powoli, krok po kroku i z życzliwością (i bez obwiniania siebie, gdy nie jesz „zdrowo”).

Zobacz więcej

Zdrowe odżywianie: oto co zamówić (a co nie), gdy idziesz do restauracji

Cel, aby jeść zdrowo tak, nawet jeśli kontynuujesz biznesowe lunche i kilka urodzin w restauracji wydaje się to bardzo utrudniać

  • autorstwa Alessandry Signorelli
  • restauracja zdrowego odżywiania?

Dlatego, gdy poprosiliśmy dietetyk Cristinę Barrous o radę, jak przejść na zdrowszy tryb życia, jej sugestie były całkowicie w zasięgu każdego, proste wskazówki, których każdy może przestrzegać.

Dostosuj dietę do rytmu życia, a nie odwrotnie

„Małe zmiany, które dostosowują się do naszego rytmu życia, robią różnicę. Nie dla radykalnych przemian, ponieważ byłyby one krótkotrwałe i nie trwałyby z upływem czasu”, wyjaśnia Cristina Barrous o pierwszym punkcie, o którym należy pamiętać, zaczynając jeść zdrowy.

zdrowe-odzywianie-oto-co-zamowic-a-co-nie-gdy-idziesz-do-restauracjiJak zawsze podkreślają specjaliści od żywienia i sportu, dobre nawyki to maraton. Dlatego zamiast nagle wycinać wszelkie produkty, które można uznać za „niezdrowe”, trener żywieniowy zaleca „Dodawanie zdrowej żywności stopniowo, aby zajęły miejsce szkodliwych”.

Nie zapomnij o zdrowiu psychicznym

Jedzenie i samopoczucie psychiczne są ze sobą znacznie bardziej powiązane, niż nam się wydaje, i równie ważne jest dbanie o nie. Jak wyjaśnia ekspert: „Pierwszą ‘drobną’ zmianą, jaką musimy wprowadzić, jest szukanie spokoju ducha. Stres i hormony mają duży wpływ na naszą dietę. do jedzenia”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj