Jedzenie i odżywianie

0
Rate this post

Dlaczego moje dziecko nie je?

Dziecko może odmówić jedzenia z kilku powodów: brak zainteresowania, chęć samodzielnego jedzenia, ząbkowanie, choroba, a czasem wcześniejsze nawyki żywieniowe. Jeśli dziecko zbyt długo je miękkie jedzenie, może wpaść w złość.

  1. To samo może się zdarzyć, jeśli jesz głównie słodkie produkty, takie jak owoce, kosztem bardziej gorzkich produktów, takich jak warzywa.
  2. Brzuch niemowlaka nie jest zbyt duży: niewiele potrzeba, aby wypełnić go przekąskami, msuplementem i innymi napojami.
  3. Nie karm go zbyt blisko głównego posiłku. unikaj niezdrowego jedzenia, a kiedy skończy jeść, zaoferuj mu pokarmy takie jak .

Niektóre niemowlęta nie przestrzegają naszych nawyków żywieniowych i wolą zaspokajać swoje potrzeby żywieniowe w jednym lub dwóch posiłkach i jeść dużo przekąsek przez resztę dnia. Dla innych obiad jest głównym posiłkiem, a podczas kolacji prawie nie dotykają talerza.

To wszystko są normalne postawy. Lepiej nie nalegać za wszelką cenę. Nigdy nie zmuszaj dziecka do jedzenia. Może rozwinąć uporczywą negatywną relację z jedzeniem. Kontynuuj karmienie go zdrowym jedzeniem o zwykłej porze i pozwól mu wybierać spośród dań, które dla niego przygotowałeś. Miej cierpliwość, bądź konsekwentny i konsekwentny.

Co mogę zrobić, aby zachęcić do zdrowego odżywiania?

Jedną z tajnych broni rodzica jest kontrola przestrzeni, wiedza o tym, co dzieje się w domu, dynamika, częstotliwość, miejsce i zaangażowane osoby.Jesteś królową kuchni: wykorzystaj tę zaletę! Zaangażuj dzieci w przygotowanie i gotowanie.

Poproś małych kucharzy o obieranie, krojenie (oczywiście pod twoim nadzorem), nalewanie, mieszanie, podawanie, ustawianie itp. Zachowaj maksymalną kontrolę i sprawdź, czy środowisko jest bezpieczne. Podczas gotowania naucz swoje dziecko pewnych zasad higieny i czystości.

co-moge-zrobic-aby-zachecic-do-zdrowego-odzywianiaKolejnym fantastycznym pomysłem na zabawę z jedzeniem i podarowanie dziecku nowej przygody jest samodzielna uprawa warzyw. Nawet jeśli nie masz ogrodu, istnieje wiele alternatyw. Większość dzieci skrzywi się na widok marchewki, ziemniaka lub groszku. Bądź sprytny:

Zaangażuj dziecko, używając starego wózka z zabawkami, wiadra, którego nie lubisz, lub pustego słoika jako garnka.

Inne ważne punkty: bądź konsekwentny, unikaj rozpraszających czynników, takich jak telewizja czy gry. Wytrwaj i pozostań „zen” w tej fazie. Użyj sprytu, jeśli chodzi o umieszczanie na talerzu „jedzenia, które jest dla ciebie dobre”. Ale przede wszystkim: nigdy się nie poddawaj i zawsze gotuj zdrowo. Kiedy poddajesz się niezdrowemu jedzeniu, to początek końca!

Płyny:

W wieku 6 miesięcy do napojów innych niż zwykłe lepiej używać specjalnych pojemników dla dzieci i z pokrywkami. Jeśli pozwolisz dziecku pić płyny inne niż woda z butelki, możesz zwiększyć ryzyko próchnicy zębów ze względu na cukry, które uwielbiają jeść bakterie. Upewnij się, że nie przylega zbyt mocno do butelki. Jeśli zęby mają stały kontakt z cukrem mlecznym, nie jest to idealne rozwiązanie.

Ugaś pragnienie regularnie przez cały dzień. Odruch pragnienia jeszcze się nie rozwinął. Może nie zdawać sobie sprawy, że jest spragniony. Jeśli nie pije wystarczająco dużo, może mieć problemy z zaparciami.

jest również ważne dla wapnia i białka, ale karmienie zbyt dużą ilością (lub zbyt dużą ilością soku) może zastąpić jedzenie, zmniejszając liczbę wchłanianych składników odżywczych w ciągu dnia.

Soki owocowe

Wiele osób uważa, że ​​wypicie soku przez dziecko może przyswoić niezbędne składniki odżywcze, takie jak witamina C. Jeśli niektóre napoje owocowe i niektóre zamienniki , takie jak soja, owies lub ryż, mogą być uzupełniane – w odpowiedniej dawce – w zdrowej diecie , soki owocowe mogą być problematyczne.

  1. Wśród głównych wad jest fakt, że soki (a poza pewnym limitem także ) zastępują żywność, powodując brak równowagi żywieniowej.
  2. O wiele lepiej zatem promować zdrowe nawyki żywieniowe, zachęcając do picia wody i zgodnie z dawkami zalecanymi dla wieku.
  3. W wieku od 1 do 6 lat dziecko powinno pić nie więcej niż 180 ml soku dziennie (prawie pół szklanki) w dwóch różnych porach.
  4. Przeczytaj etykiety, aby sprawdzić zawartość cukru

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj