Cukier jest niewidocznym składnikiem wielu produktów spożywczych.

0
Rate this post

Zwykły cukier (zwany także sacharozą) jest główną przyczyną próchnicy zębów i problemów z zębami i może przyczyniać się do innych dolegliwości, takich jak cukrzyca i otyłość. Wyrób sobie nawyk kontrolowania ilości cukru spożywanego przez Twoje dziecko.

Czasami chowa się również w najbardziej nieoczekiwanych miejscach, takich jak sosy sałatkowe, pikantne herbatniki, sos pomidorowy, zupy błyskawiczne lub w puszkach, płatki zbożowe, jogurt i soki owocowe.

Wśród najbardziej oczywistych zagrożeń znajdują się napoje gazowane, dżemy, lody, słodycze i ciasta. W szczególności trzymaj się z dala od napojów gazowanych. Szacuje się, że w każdym opakowaniu znajduje się około 8-9 łyżeczek cukru.

Oto kilka sztuczek, aby ograniczyć spożycie cukru

Zwróć uwagę na inne wskazania odnoszące się do cukru takie jak: sacharoza, glukoza, laktoza, fruktoza, sorbitol, mannitol, syrop kukurydziany, miód, słód, ekstrakt słodowy, maltoza, ekstrakt ryżowy, melasa, syrop złocisty i cukier inwertowany.

Sprawdź pozycję cukru na liście składników. Wybierz produkty bez dodatku cukru lub te bez cukru z pierwszych trzech składników.

Unikaj dodawania cukru do jedzenia, takiego jak płatki zbożowe. Zamiast tego udekoruj jogurtem lub owocami, które są bogate w białko, błonnik i inne składniki odżywcze.

Zmniejsz ilość cukru używanego do gotowania lub pieczenia. Zdziwisz się, gdy dowiesz się, jak mało cukru trafia do słodyczy. W cieście bananowym praktycznie nie ma nawet szczypty.

  • Zastąp ciasteczka i słodycze świeżymi lub suszonymi owocami. (ale trzymaj się z dala od owoców pokrytych cukrem)
  • Daj mu do picia wodę lub rozcieńczony sok owocowy. Unikaj napojów gazowanych
  • Jeśli naprawdę chcesz dać jej sok, wybierz te bez dodatku cukru.
  • Szybkie informacje

Czy wiesz, że produkty mleczne zapobiegają bakteriom jamy ustnej odpowiedzialnym za próchnicę? Oczywiście higiena jamy ustnej jest niezbędna, aby zapobiegać próchnicy, ale czy wiesz, że produkty mleczne pełnią również funkcję ochronną? Niektóre substancje obecne w msuplementu faktycznie zapobiegałyby tworzeniu się płytki nazębnej i rozpadowi minerałów obecnych w zębach. Po spożyciu przez dziecko pokarmu lub słodkiego napoju wskazane jest podanie mu sera, aby zneutralizować kwaśny ładunek wytwarzany przez bakterie jamy ustnej.

Nie wszystkie jogurty są sobie równe!

Wiele jogurtów to w rzeczywistości skondensowane z owocami i dodatkiem cukru. Prawdziwy jogurt jest produkowany z sfermentowanego przy użyciu bakterii takich jak acidophilus jako startera.

nie-wszystkie-jogurty-sa-sobie-rownePodczas fermentacji bakterie częściowo rozkładają część laktozy, dzięki czemu wiele osób z nietolerancją laktozy może cieszyć się tymi zdrowymi jogurtami. Wykazano, że Lactobacillus zmniejsza infekcje dróg oddechowych u dzieci, jednocześnie poprawiając konsystencję stolca.

Probiotyki poprawiają układ odpornościowy wzmacniając żołądek. Mogą na tym również skorzystać dzieci z alergiami lub zespołem jelita drażliwego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj