Zdrowe odżywianie: mikroelementy

0
Rate this post

Witaminy, minerały i pierwiastki śladowe są niezbędne dla organizmu. Wiele z tych niezbędnych składników odżywczych można przyswoić tylko z pożywieniem. Dlatego ważne jest, aby codziennie jeść owoce i warzywa.

Przegląd najważniejszych witamin

TIAMINA

Poprzez wysiłek fizyczny (sport, stres) zmniejsza się stężenie witaminy B1 we krwi i mięśniach. W rzeczywistości witamina B1 jest magazynowana w mięśniach i przekazywana do mięśni obciążonych podczas aktywności fizycznej.

WITAMINA B6

Witamina B6 odgrywa kluczową rolę w syntezie białek. Niedobór tej witaminy objawia się głównie częstymi skurczami, drżeniem mięśni i osłabieniem. Przyjmując więcej białka, zwiększasz również ilość witaminy B6, której potrzebuje Twój organizm, ponieważ przyczynia się ona do prawidłowej równowagi między białkiem a glikogenem.

WITAMINA E

Witamina E jest naturalnie wytwarzana przez rośliny i zwierzęta w procesie fotosyntezy. Pełni ważne działanie w produkcji antyoksydantów w naszym organizmie, które chronią komórki przed stresem oksydacyjnym. Ponadto witamina E przyczynia się również do prawidłowej równowagi węglowodanów i syntezy białek.

WITAMINA B9

Podobnie jak witamina E, B9 również odgrywa ważną rolę w procesie przemiany tłuszczów i białek. Odpowiednie spożycie witaminy B9 przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania wielu procesów zachodzących w DNA i RNA oraz prawidłowej pracy serca.

WITAMINA B12

Witamina B12 jest bardzo ważna zwłaszcza dla osób stosujących dietę wegańską, ponieważ występuje w dużych ilościach tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego. Między innymi przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i metabolizmu.

C WITAMINA

Witamina C jest multitalentem: pomaga zmniejszyć uczucie zmęczenia i znużenia oraz przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego.

WITAMINA D

Witamina D jest również znana jako hormon słońca, ponieważ może być wytwarzana przez organizm, jednak tylko wtedy, gdy światło słoneczne działa na skórę w postaci promieni UVB. Witamina D przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania mięśni.

Sugestia

Jeśli nie jesteś w stanie zaspokoić swojego zapotrzebowania na białko poprzez dietę, zalecamy wypróbowanie naszych codziennych witamin. Są idealne na szczególnie stresujące chwile, ponieważ dostarczają wszystkiego, czego potrzebuje Twój organizm: najlepszych owoców i warzyw w formie kapsułek.

Najważniejsze minerały

CYNK

najwazniejsze-mineralyJest wykorzystywany przez organizm do budowy różnych enzymów i występuje np. w skorupiakach.

ŻELAZO

Niezbędny do hematopoezy, czyli tworzenia wszystkich typów komórek krwi. Występuje w mięsie i soczewicy.

MAGNEZ

Przyczynia się do prawidłowego metabolizmu energetycznego i znajduje się w ciecierzycy i pestkach dyni.

Nasze 6 wskazówek dotyczących zdrowej diety.

Czy zdrowe odżywianie oznacza dla Ciebie wyrzeczenia i skomplikowane diety? Przekonamy Cię inaczej, bo zdrowe odżywianie nadaje się przede wszystkim do codziennego życia. Chcesz inspiracji? Nasze wysokiej jakości pokarmy fitness oferują szeroki wybór. Co powiesz na nasze naleśniki białkowe na rozpoczęcie dnia pełnego energii? Nie zawierają dodatku cukrów ani sztucznych aromatów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj