Ogranicz sól

0
Rate this post

Cellulit, którego tak obawiają się kobiety, można zwalczyć, ingerując w dietę, ograniczając pokarmy o wysokiej zawartości soli, takie jak kiełbaski czy orzechy; a sól, jak wiadomo, podnosi ciśnienie krwi.Z drugiej strony pomaga spożywać owoce i warzywa, które zawierają dużo wody.

Nie może zabraknąć białek

Każdego dnia dobrze jest spożywać pokarmy białkowe, oczywiście w odpowiednich ilościach: można jeść zdrowo i dobrze, wybierając na przemian pokarmy pochodzenia zwierzęcego i roślinnego.

Białka zwierzęce o wysokiej wartości biologicznej znajdują się w mięsie, rybach, jajach i produktach mlecznych, które są również bardzo bogate w witaminę B12. Zwróć uwagę na sery, które na ogół są bardzo kaloryczne: lepiej je spożywać z umiarem, nawet te uważane za „lekkie”, takie jak mozzarella (połowa odpowiada mniej więcej stekowi).

Białka pochodzenia roślinnego znajdują się w roślinach strączkowych, nasionach, orzechach i zbożach. W szczególności bardzo bogate w szlachetne białka są awokado, konopie, proso, komosa ryżowa, soja, algi spirulina, algi niebieskozielone i algi chlorella.

  • Jedz zdrowo… Dopóki nie zachorujesz przez adminOpublikowano 19 kwietnia 2016Opublikowano w Io Robot
  • Po stronie tych, którzy walczą o uznanie, człowieka i jego praw.
  • Pomóż zachować bezpłatne informacje.
  • PODAROWAĆ

Czy możesz jednocześnie zdrowo się odżywiać i czuć się źle? Cóż, odpowiedź brzmi tak i ma również bardzo konkretną nazwę: ortoreksja, czyli obsesja na punkcie zdrowej żywności i/lub żywności uważanej za taką. Ortorektyk to ten, który nie tylko bardzo uważnie śledzi swoją dietę, żywi się zdrową żywnością, ale także ma fobię przed wszystkim, co nie jest.

Jedz zdrowo… Dopóki nie zachorujesz

We Włoszech na zaburzenia odżywiania cierpi ponad 3 miliony ludzi, a według niedawnego badania przeprowadzonego przez Nutrimente – stowarzyszenie non-profit zajmujące się zapobieganiem, leczeniem i poznawaniem zaburzeń odżywiania – około 15% cierpiałoby na ortoreksję.

  • W przeciwieństwie do bardziej znanych zaburzeń odżywiania, w przypadku ortoreksji nie skupiamy się na masie ciała czy sprawności fizycznej, ale na potrzebie utrzymania ciała w czystości i zdrowiu.
  • W tym przypadku szkodliwą żywnością są nie tylko tłuste potrawy lub produkty powszechnie uważane za „niebezpieczne” dla zdrowia, ale także proste przyprawy, takie jak olej, sól lub biały cukier, czy metody gotowania.

Celem ortorektyki są zatem wszystkie produkty spożywcze, które są uważane za skażone, zawierające szkodliwe dodatki lub traktowane pestycydami. Koncepcji „skażenia” przeciwstawia się zatem pojęcie „naturalności”, to znaczy żywność z definicji uważana za zdrową.

jedz-zdrowo-dopoki-nie-zachorujeszI jak dotąd tak dobrze, rzeczywiście, godne podziwu i godne uwagi, ale problemy zaczynają się, gdy wdrażasz serię obsesyjno-kompulsywnych zachowań, aby osiągnąć swój cel.

Jak wyjaśniła dr Sara Bertelli, psychiatra i prezes Nutrimente:

„Wspólnie z DCA jest poszukiwanie perfekcjonizmu, potrzeba kontroli, skutki dla organizmu i sfer życia. Innym źródłem ryzyka tej obsesji jest to, że wiedza na te tematy często nie opiera się na prawdziwych kompetencjach w zakresie odżywiania, ale na osobistych przekonaniach, pogłoskach, pseudonaukowych wiadomościach znalezionych w Internecie”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj