Urozmaicać

0
Rate this post

Surowe lub gotowane: może mieć znaczenie, jeśli chodzi o warzywa! To, że ktoś nie lubi gotowanego kopru, nie oznacza, że ​​nie lubi maczać go na przykład w twarogu ziołowym. Ci, którzy nie lubią siekanego szpinaku, mogą polubić go jako chrupiącą sałatkę. Powtórz to samo warzywo, ale przygotowane w inny sposób.

Ideałem w ciągu tygodnia jest dobra mieszanka surowego i gotowanego: mały trik, który zwiększy prawdopodobieństwo, że w pewnym momencie dzieci będą chętnie jeść warzywa, zarówno gotowane, jak i surowe.

Gotowanie z dziećmi — zestawienie informacji

W zakładce „Odżywianie” Kebab+ znajdziesz więcej pomysłów: oprócz aktualnych trendów w żywieniu i aktywności fizycznej, w zakładce znajdują się praktyczne porady i informacje dotyczące żywienia dzieci i młodzieży. Przeznaczony jest dla specjalistów i zainteresowanych rodziców. Pobierz arkusz informacyjny tutaj.

Więcej owoców, warzyw i roślin strączkowych

Dieta bogata w owoce, warzywa oraz z odpowiednią zawartością zbóż i roślin strączkowych chroni przed pojawieniem się różnych chorób, w szczególności niektórych nowotworów i chorób układu krążenia oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowej masy ciała.
Jedz w kolorze

  1. Odpowiednie spożycie owoców i warzyw, oprócz zachowania bilansu energetycznego, zapewnia również znaczną zawartość witamin i minerałów.
  2. Na przykład pomarańcze, pomidory i kiwi są bogate w witaminę C, marchew i morela w prowitaminę A, zielone warzywa liściaste i niektóre rośliny strączkowe zawierają kwas foliowy.
  3. Zboża zawierają również ważne dla naszego organizmu witaminy, takie jak tiamina i niacyna.

Korzystne efekty spożywania owoców, warzyw i roślin strączkowych zależą również od tego, że niektóre z ich składników działają ochronnie, głównie o charakterze antyoksydacyjnym, przeciwdziałając w ten sposób działaniu wolnych rodników biorących udział w procesach starzenia i reakcjach pochodzenie różnych nowotworów.

Aby utrzymać prawidłową wagę ciała, ważne jest, aby preferować produkty o niskiej zawartości tłuszczu, ale o wysokiej wartości odżywczej, takie jak warzywa, owoce, zboża i rośliny strączkowe.

Często zmieniaj swoje wybory

Najprostszym i najbezpieczniejszym sposobem zagwarantowania odpowiedniej podaży energii i składników odżywczych jest jak największe zróżnicowanie wyborów i odpowiednie łączenie różnych pokarmów. Główne grupy żywności, oprócz tych składających się z warzyw i owoców, które zawsze muszą być obecne na stole, to:

  • zboża (chleb, makaron, ryż itp.), które muszą być obecne przy każdym głównym posiłku
    i produkty pochodne, których główną funkcją jest dostarczanie wapnia w postaci wysoce przyswajalnej i użytkowej przez organizm
  • ryby, mięso i jajka, które dostarczają wysokiej jakości białka
    tłuszcze przyprawowe (których spożycie musi być ograniczone), preferując oliwę z oliwek z pierwszego tłoczenia.

czesto-zmieniaj-swoje-wyboryAby uzyskać kompletną i zbilansowaną dietę, pokarmy każdej grupy muszą być obecne w codziennej diecie.

Oprócz odpowiedniego spożycia owoców, warzyw, roślin strączkowych i zbóż, zdrowe jest częstsze spożywanie ryb (świeżych lub mrożonych), ograniczenie użycia soli, umiarkowane spożycie słodkich potraw i napojów, preferowanie w razie potrzeby produkty do tradycyjnego włoskiego pieca (herbatniki i ciastka bez nadzienia) oraz do picia wody w ilości odpowiedniej do potrzeb naszego organizmu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj