Trochę soli na… zdrowie

0
Rate this post

Nadmierne dzienne spożycie soli jest jedną z głównych przyczyn wystąpienia nadciśnienia tętniczego, które powoduje patologie układu sercowo-naczyniowego i mózgowo-naczyniowego. Stopniowe ograniczanie spożycia soli wpływa pozytywnie na zdrowie:

  • obniża ciśnienie krwi
  • poprawia pracę serca, naczyń krwionośnych i nerek
  • zwiększa siłę kości.

Rada

Zmniejszenie dziennego spożycia soli nie jest trudne, zwłaszcza jeśli redukcja następuje powoli, pozwalając naszemu podniebieniu na stopniową adaptację.Dlatego warto: stopniowo ograniczać użycie soli zarówno przy stole, jak i w kuchni, preferując sól jodowaną unikać dodawania soli do żywności dla niemowląt, przynajmniej przez pierwszy rok życia ograniczyć stosowanie innych przypraw zawierających sól (kostki bulionowe , sosy, majonez itp.) ograniczają spożycie przetworzonej żywności bogatej w sól (słone przekąski, chipsy ziemniaczane, niektóre wędliny i sery, konserwy) preferują linie produktów o niskiej zawartości soli; czytaj uważnie etykiety produktów preferuj przyprawy, aromatyczne zioła, sok z cytryny lub ocet, aby dodać smaku i wzmocnić smak potraw.

Jedz zdrowo na wakacjach: oto nasze wskazówki

Więcej wolnego czasu i więcej posiłków poza domem, latem przestrzeganie zdrowej i zbilansowanej diety może być trudne. Pokarmy tłuste i słodkie napoje dostarczają naszemu organizmowi nadmiaru kalorii i mało składników odżywczych.

W dłuższej perspektywie mogą mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie, zwiększając ryzyko nadciśnienia, otyłości i cukrzycy. Wstrzymywanie pracy czasami oznacza również zwracanie mniejszej uwagi na to, co kładziesz na talerzu. Oto 10 cennych wskazówek dotyczących zdrowego stylu życia nawet na wakacjach.

1. Przestrzegaj liczby i godzin codziennych posiłków

Dobre nawyki trzeba pielęgnować przez cały rok, nawet latem zaleca się pięć posiłków dziennie, śniadanie, obiad, kolację i dwie przekąski. Śniadanie jest najważniejsze w ciągu dnia, nigdy go nie pomijaj. Ryzykujesz przynoszenie nadmiaru kalorii z kolejnymi posiłkami.

2. Więcej owoców i warzyw w sezonie i dużo jogurtu

Te trzy pierwiastki są bogate w wodę i doskonale nadają się do utrzymania prawidłowego nawilżenia przez cały dzień. Są zdrowym wyborem na przekąskę, najlepiej jeśli do owoców i jogurtu (najlepiej bez dodatku cukru) doda się suszone owoce, źródło błonnika i soli mineralnych.

Spożywać w małych ilościach, ponieważ jest bardzo kaloryczna

3. Jedz różnorodne i kolorowe potrawy

Staraj się umieszczać na talerzu więcej różnych potraw i preferuj owoce i warzywa, jedz co najmniej pięć porcji dziennie. Wybierając kolorowe i sezonowe produkty wprowadzisz do swojej diety wiele składników odżywczych, każdy kolor odpowiada ważniejszym składnikom odżywczym.

spozywac-w-malych-ilosciach-poniewaz-jest-bardzo-kaloryczna4. Staraj się unikać wyszukanych, tłustych potraw

Mniej tłuszczu i mniej kalorii. Latem zużywa się mniej energii, dlatego ważne jest, aby nie przekraczać dziennego spożycia energii. Lepiej złagodzić przyprawy, starając się preferować oliwę z oliwek.

5. Tak, aby owocować na przekąski

Często przewyższa go bardzo kalorycznymi, słonymi lub słodkimi przekąskami. Lepiej wybrać owoc lub sałatkę owocową, a także świeże owoce i lekkostrawną żywność, która nie obciąża i zapewnia odpowiednią ilość wody.

6. Podaruj sobie lody

Lody i koktajle, najlepiej owocowe, można spożywać jako alternatywę dla obiadu, uważając, aby nie przekroczyć spożycia kalorii i cukru.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj