Wybierz wyjątkowe i zbilansowane dania

0
Rate this post

Staraj się unikać spożywania pełnych posiłków z pierwszym, drugim i przystawkami. Lepiej wybrać zdrowe i zbilansowane pojedyncze danie. Co ważne, zawiera dużą porcję warzyw, około połowy talerza, porcję płatków śniadaniowych najlepiej w całości oraz źródło białka, takie jak mięso, ryby, jajka, sery czy rośliny strączkowe.

Mała sól, lepiej jodowana.

Dzienna dawka soli musi wynosić mniej niż 5 gramów (około łyżeczki). Aby uniknąć przyjmowania nadmiernych dawek soli, lepiej lekko solić potrawy i używać świeżych produktów. Lepiej wybrać jodowaną dla prawidłowego funkcjonowania naszej tarczycy.

Odpowiednio przechowuj żywność

W czasie upałów trudniej jest właściwie przechowywać żywność, zwłaszcza taką, która wymaga niskich temperatur. Jeśli jesteś w pobliżu od dłuższego czasu, lepiej przechowywać żywność w termicznych torbach, uważając, aby nie wystawiać ich na słońce lub zbyt długo nie otwierać.

Tak dla dużej ilości wody i nie dla napojów alkoholowych

Dla utrzymania prawidłowego nawodnienia wskazane jest wypijanie co najmniej 1,5 lub 2 litrów wody dziennie, starając się pić nawet wtedy, gdy nie jest się spragnionym. Lepiej unikać napojów alkoholowych, takich jak wino i piwo, nie zaleca się również napojów słodzonych.

Jedz zdrowo w domu i w restauracjach

Czy można zdrowo zjeść w domu lub w restauracji z ograniczonym budżetem? Jak robić zakupy, wybierając odpowiednią żywność w supermarkecie, gotując lekkie posiłki i wybierając zdrowe menu nawet poza domem, aby nie przytyć i utrzymać zdrową wagę i dobre samopoczucie.

  • Z Sonia Tarantula
  • para je zdrowo

Zdrowe odżywianie jest priorytetem, aby na długo zachować zdrowie ciała i umysłu. To, co jemy, ma ogromny wpływ na samopoczucie fizyczne i psychiczne. Jeśli złe odżywianie jest główną przyczyną różnych chorób i skraca życie, traktowanie żywności jako suplementu nie jest nawet najlepszym rozwiązaniem dla osób zajmujących się odżywianiem i odżywianiem.

Naukowcy doskonale zdają sobie sprawę, że warunki sprzyjające dobremu samopoczuciu i unikaniu chorób przewlekłych to aktywność fizyczna, stres i styl życia, ale prawdą jest również, że statystyki potwierdzają, że zdrowe jedzenie i picie niewielkiej ilości alkoholu może zmniejszyć otyłość, wysoki poziom cholesterolu, nadciśnienie i zapobieganie najczęstszym i najpoważniejszym chorobom układu krążenia, cukrzycy oraz niektórym rodzajom nowotworów.

Jedz zdrowo w domu

  • jedz-zdrowo-w-domuZnaczenie zdrowego odżywiania
  • Jedz zdrowo z ograniczonym budżetem
  • Co jeść w domu?
  • Zakupy inteligentne
  • Nie marnuj zakupionej żywności
  • Zdrowe odżywianie poza domem
  • Jedz zdrowo w restauracji
  • Czy makaron i pizza są dobre?
  • Hamburger i fast food
  • Kuchnia wędrowna z jedzeniem ulicznym
  • Japońskie menu restauracji
  • Indyjskie na wynos
  • Jedz zdrowo u Chińczyków
  • Jedz dobrze po grecku
  • Wegańskie restauracje wegetariańskie
  • Dystrybutor sałatek

Znaczenie zdrowego odżywiania

Jeśli zdrowe odżywianie w gorączkowym życiu współczesności nie jest łatwe, nie możemy wpaść w przeciwną pułapkę: uważać zdrowe odżywianie za obowiązek i zamieniać je w obsesję. Nie posuwając się zbyt daleko, istnieje ogromna przepaść między tymi, którzy są świadomi korzyści płynących ze zbilansowanej diety i kupują zdrową żywność, a tymi, którzy jedzą fast foody. Jak iść na zakupy i co wybrać w restauracjach, żeby być po bezpiecznej stronie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj