Jedz zdrowo z ograniczonym budżetem

0
Rate this post

Możliwość dobrego jedzenia w domu i w restauracjach to zawsze kwestia wykształcenia, czasu lub pieniędzy. W gastronomii ze względu na czas i pieniądze, street food, hamburgery, pizze wygrywają z nowymi propozycjami i trendami dla wszystkich budżetów, które nie zawsze są poprawne pod względem żywieniowym.

Dla tych, którym zależy na sprawności fizycznej i zdrowiu, zdrowa dieta jest niezbędna, nawet jeśli dominuje komfort.

Często nie ma czasu na zorganizowanie naprawdę prawidłowego i zbilansowanego obiadu czy kolacji, ale dobra dieta jest również niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Dobre odżywianie jest aktem miłości do samego siebie, ale korzyści są natychmiastowe i obejmują aspekty, które nie wszystkim są znane.

Na przykład karmienie organizmu zdrową żywnością ma również ogromny wpływ na zdrowie psychiczne. Spożywanie tłustych, przetworzonych i słodkich pokarmów może mieć związek z wystąpieniem bezsenności, objawów depresji i lęku.

Chodzi o to, aby wiedzieć, czy można dobrze zjeść, nie wydając zbyt dużo pieniędzy

To nie tylko oszczędność na zakupach poprzez kupowanie jedzenia na obiady i kolacje w dyskontach spożywczych czy korzystanie z rabatów i ofert, ale także znalezienie odpowiedniej równowagi żywieniowej między różnymi produktami i umiejętność doboru odpowiedniej żywności do zdrowej diety.

Jak uczą dietetycy, oda trafia do produktów pełnoziarnistych, świeżych sezonowych warzyw i roślin strączkowych oraz mięsa rybnego.

Wytyczne zdrowego żywienia mówią, że należy spożywać mało mięsa, ograniczać tłuszcze nasycone i cukier oraz unikać pakowanych przekąsek, napojów gazowanych, wyrobów cukierniczych, przemysłowego pieczywa pakowanego, margaryn, past i wędlin.

Z drugiej strony złą tendencją jest spożywanie coraz mniejszej liczby odmian żywności i poleganie na paczkowanej i gotowej do użycia żywności przemysłowej, która wydaje się zapewniać odpowiednią ilość kalorii i jest tania.

  1. W domu przygotowanie satysfakcjonującego obiadu jest proste, ale nie zawsze masz na to ochotę ze względu na przyzwyczajenia, czas i koszty.
  2. W restauracji to samo, plus problem pośpiechu. Ci, którzy jedzą poza domem, powinni wybierać dania lub restauracje, które oferują prostą i lekką kuchnię.
  3. Ryzyko polega na zaniedbaniu wartości gotowania i utracie zamiłowania do prostej i zdrowszej żywności, która nie została poddana przemysłowej manipulacji.

Co jeść w domu?

Pierwszą zasadą dobrego odżywiania się w domu jest nauka zarządzania czasem spędzonym w kuchni, który nie jest stracony, ale jest częścią naszego życia. W każdej kulturze kulinarnej na świecie istnieje wielka tradycja kulinarna. Nie posuwając się zbyt daleko, Włochy wyróżniają się regionalnymi przepisami oraz mało używaną i dobrze znaną żywnością.

co-jesc-w-domuPrzed pójściem do pieca opracuj w myślach przepis i uporządkuj kroki, aby wykorzystać przestój. Rada: płatki zbożowe i rośliny strączkowe skracają o połowę czas gotowania, jeśli zostały namoczone poprzedniego wieczoru.

Dobre odżywianie oznacza również faworyzowanie prostoty poprzez wybór dań warzywnych typowych dla tradycji śródziemnomorskiej z wykorzystaniem wysokiej jakości podstawowych składników, które dobrze połączone nie mogą zawieść nawet ze zdrowego punktu widzenia. Nie przesadzaj z dawkami: dietetycy utrzymują, że pod koniec posiłku powinieneś nadal odczuwać lekki głód. Przygotowanie prostych deserów nadających się na śniadanie to najlepsze rozwiązanie dla całej rodziny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj