Kuchnia wędrowna z jedzeniem ulicznym

0
Rate this post

Wynieść włoską tradycję zdrowego odżywiania na ulice? Street food to kuchnie, które poruszają się na pokładzie apecarów lub ciężarówek, aby oferować typowe dania lub odwiedzane przez ważnych szefów kuchni, aby cieszyć się nimi na stojąco, siedząc, spacerując, samotnie, w towarzystwie lub na wynos.

Niewiele odpowiednich składników, wiele regionalnych specjałów, a przede wszystkim przystępna cena sprawiają, że ta alternatywa na kółkach staje się apetyczną rzeczywistością, która rozprzestrzenia się w wielu włoskich miastach.

Klasyczne pizze, tigelle, arrosticini, wrapy przyrządzane zgodnie z regionalną tradycją oraz zapomniane ubogie dania i ekologiczne propozycje dla miłośników kuchni wegetariańskiej. Z sycylijskiego arancini z sosem mięsno-pomidorowym lub szynki Ragusa i sera, lub lżejszego z brązowym ryżem i gotowanym szpinakiem. Ale też sos chlebowo-pomidorowy z typowym warzywnym kuskusem i kozim serem.

Japońskie menu restauracji

Japońskie restauracje oferują również bardzo bogaty wybór potraw i dań. Oczywiście nie wszystkie nadają się do spożycia przed siedzeniem przed komputerem przez całe popołudnie.

Jeśli zdecydujesz się zjeść sushi i sashimi, chodź do restauracji o sprawdzonej jakości, ale nigdy nie przesadzaj. Kuchni japońskiej można spróbować raz lub dwa razy w tygodniu, nie zapominając, że tuńczyk i miecznik, zazwyczaj podawane na surowo, i tak są bogate w rtęć.

Surowe ryby, jeśli są przygotowywane z ostrożnością i za pomocą schładzarki, są bogate w białka i dobre tłuszcze.

W jego przygotowaniu kryją się niebezpieczeństwa. W sushi, w przeciwieństwie do sashimi, znajduje się również gotowany orientalny ryż oraz cienkie paski tuńczyka, łososia, granika czy kałamarnicy doprawione wasabi, chrzanem, imbirem i sosem sojowym. Czyli samo w sobie jest to zdrowe danie, o ile nie przesadzisz z porcjami i przyprawami. Na przykład zwykły sos sojowy jest bogaty w sód.

Indyjskie na wynos

Restauracje indyjskie mają menu dla wszystkich smaków, a dla miłośników mięsa i ryb mogą być dość lekkie dania. Można zjeść specjały na bazie kurczaka, krewetek i warzyw, na pewno zdrowsze i mniej tłuste niż te przygotowywane z wołowiną i jagnięciną.

Nie przegap często smażonego ryżu

Kurczak Tandoori z gotowanym ryżem i sosem raita przygotowany z jogurtem, ogórkami, białą kapustą może być kolejnym dobrym przykładem zdrowego menu do jedzenia poza domem.

nie-przegap-czesto-smazonego-ryzuKlasyczna soczewica gotowana w wielu kombinacjach jest również doskonała. Typowy jest ryż dahl z ryżem i żółtą soczewicą, a także paneer z niskotłuszczowym niesfermentowanym serem z orzechami nerkowca i rodzynkami. Zielone światło do basmati i gotowanego ryżu.

Jedz zdrowo u Chińczyków

W chińskich restauracjach lub na wynos radzi się nie przesadzać z porcjami, często bardziej niż obfitymi i oferowanymi w bardziej niż przystępnych cenach. Rozpoczęcie od zamówienia tylko jednego dania to podstawa, ponieważ często, nawet za niewielką cenę, próbujemy więcej dań, niepotrzebnie przesadzając z dawkami. Piwa należy unikać w porze lunchu, a nie tylko w przypadku problemów z linią.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj