Jak zmienić swoje nawyki żywieniowe?

0
Rate this post

Zdrowe odżywianie: jak zmienić nawyki żywieniowe

Praca, finanse, rodzina i… zdrowie. Z pewnością przynajmniej raz w życiu zdarzyło Ci się sporządzić listę celów, w ramach której znajdował się cel dotyczący Twoich nawyków żywieniowych.

  1. Dobrze to wiemy: dobre odżywianie odgrywa ważną rolę w prowadzeniu zdrowszego i bardziej zrównoważonego stylu życia.
  2. Kiedy chcemy schudnąć lub wrócić do formy, pozostaje tylko jedno: pierwszym krokiem jest zmiana nawyków żywieniowych.

Mówiąc o podejściu do jedzenia, często pamiętamy o naszych nawykach, czy to pozytywnych, czy negatywnych, ponieważ w wielu przypadkach utrzymujemy je od dzieciństwa.

Nie oznacza to, że na ich zmianę jest już za późno! Najlepiej wyznaczać sobie małe cele i przekształcać je krok po kroku – z biegiem czasu drobne zmiany mogą mieć duży wpływ na Twoje samopoczucie i zdrowie.

Poniżej znajdziesz pięć nawyków żywieniowych, które pomogą Ci osiągnąć cele zdrowotne i zadbać o swoje ciało.

Tworzenie i utrzymywanie zdrowych nawyków żywieniowych powinno być łatwe i przyjemne – zaczyna się od wprowadzenia niewielkich zmian, które pomogą Ci wywrzeć duży wpływ na Twoje nawyki żywieniowe.

  • Co zmienić w swojej diecie? Pierwszym krokiem jest zastąpienie niezdrowych nawyków i wprowadzenie zdrowych zmian w nawykach.
  • Oto pięć pomocnych wskazówek, których należy przestrzegać:
    Jedz powoli

Twój mózg potrzebuje około 20 minut, aby wysłać sygnał, że jesteś pełny. Poświęć trochę więcej czasu, aby zwrócić uwagę na to, co jesz.

Zrób pamiętnik jedzenia

Zapisz wszystko, co jesz i czas, w którym to spożyjesz. Pomoże Ci to kontrolować spożycie składników odżywczych i zrównoważyć rodzaje spożywanych pokarmów.
Zidentyfikuj emocje związane ze zmianą nawyków żywieniowych

zrob-pamietnik-jedzeniaByć może użyłeś jedzenia, aby złagodzić stan frustracji lub przezwyciężyć chwilę smutku. Głód emocjonalny jest bardzo powszechny: jest sposobem reagowania na negatywne emocje, których nie możemy tolerować.

Spróbuj zidentyfikować, co sprawia, że ​​czujesz się źle, naucz się słuchać swojego ciała i zwracaj uwagę na to, co masz na talerzu.

Zminimalizuj rozproszenie

Skoncentruj się na jedzeniu, unikając wszystkiego, co Cię rozprasza, od telefonu po wiadomości w telewizji. Zaplanuj swoje posiłki z wyprzedzeniem, aby mieć pewność, że jesz zdrowy i zbilansowany posiłek.
Pokarmy, które pomagają zadbać o ciało

  • Nagłe i radykalne zmiany nawyków żywieniowych mogą prowadzić do krótkotrwałej utraty wagi, ale na dłuższą metę nie będą skuteczne.
  • Aby czuć się dobrze ze sobą, musisz poprawić nawyki w ramach diety poprzez przemyślane podejście, w którym „odbijasz się, zastępujesz i wzmacniasz”.

Wybraliśmy kilka produktów spożywczych w połączeniu z praktycznymi poradami, które należy umieścić w Twoim dzienniku żywności, aby osiągnąć dobry poziom dobrego samopoczucia:

Wstawiaj różnorodne pokarmy białkowe: jest to panaceum na zdrowie, ponieważ może zwiększyć metabolizm i zmniejszyć apetyt;regularnie pij wodę: oczywiste, ale konieczne do powtórzenia.

Pij dużo czystej wody i rób to bez słodkich napojów. Aby zmierzyć, ile razy pijesz, spróbuj zapisać za każdym razem, kiedy pijesz w ciągu dnia;

Owoce i warzywa do woli: Do posiłków wybieraj czerwone, pomarańczowe i ciemnozielone warzywa wraz z innymi warzywami. Dodawaj owoce do dań jako część dań głównych lub dodatków lub jako deser. Im bardziej kolorowe danie przyrządzisz, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz w stanie przyswoić witaminy, minerały i błonnik, których organizm potrzebuje, aby być zdrowym;

  • zredukuj kiełbaski i preferuj białe mięso;
  • spożywaj codziennie pełne ziarna bogate w błonnik;
  • ograniczyć spożycie chleba i wypieków z mąki rafinowanej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj