Jedz zdrowo: wymaga samodyscypliny

0
Rate this post

Zanim pomyślisz o ciele, pomyśl o swoim umyśle. Zanim zmienisz swój styl życia i przyjmiesz zdrowszą rutynę żywieniową, zadaj sobie pytanie, czy naprawdę tego chcesz. Nie wszystkie chwile w życiu są właściwe do wprowadzenia zmian.

Aby uzyskać rezultaty i nie przeżywać tego wyboru ciężko, dobrze jest więc być o tym przekonanym. Samodyscyplina to podstawa każdej diety i każdego zdrowego nawyku. Aby jeść zdrowo, podstawową zasadą jest jedzenie tylko wtedy, gdy jesteś naprawdę głodny i nigdy nie odczuwasz stresu, nudy lub nerwowości.

Uważaj na to, co jesz

Kiedy już jesteś przekonany o wyborze, musisz uważać na to, co jesz. Drugą radą jest zatem spożywanie większej ilości owoców, warzyw, zbóż i roślin strączkowych, ważnych pokarmów, ponieważ dostarczają węglowodanów (zwłaszcza skrobi i błonnika), ale także witamin, minerałów i kwasów organicznych. Ponadto zboża i rośliny strączkowe są również dobrym źródłem białka.

Następnie zmniejsz ilość soli, a zamiast tego użyj przypraw i ziół do doprawiania potraw. Zminimalizuj też spożycie cukru rafinowanego, złego sprzymierzeńca zdrowego odżywiania. Ogólnie rzecz biorąc, jedz jak najwięcej naturalnej, nieprzetworzonej żywności.

  1. Wreszcie bardzo ważne jest czytanie etykiet żywności: szukaj wartości dotyczących kalorii, ilości tłuszczu, witamin oraz białka i węglowodanów.
  2. Dieta na nadciśnienie, co jeść
  3. Jak zdrowo gotować
  4. W zdrowej i zbilansowanej diecie zasadniczą rolę odgrywa również rodzaj przygotowywanej żywności. Na przykład lepiej unikać smażenia.

Zamiast tego użyj piekarnika, grilla lub talerza: potrawy nadal będą apetyczne, a także bardziej strawne i zdrowsze. Krótkie gotowanie i w niskich temperaturach pozwalają więc na zachowanie składników odżywczych i zachowanie naturalnego smaku potraw.
Więcej wody, mniej alkoholu

Aby zdrowo się odżywiać, niezbędna jest odpowiednia podaż płynów. Codziennie trzeba pić co najmniej 1,5 litra wody, jeszcze lepiej, jeśli dwa.

Jeśli ćwiczysz, Twoje zapotrzebowanie na płyny wzrasta do 3 litrów. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście spożywanie niegazowanej (niegazowanej) wody lub innych niesłodzonych i bezkalorycznych napojów. W ramach zdrowej diety właściwie lepiej byłoby unikać napojów gazowanych i słodkich, a alkohol powinien być również ograniczony do minimum.

W rzeczywistości etanol jest substancją toksyczną dla organizmu i dostarcza dużą ilość kalorii. Jeśli chcesz spożywać napoje alkoholowe, rób to z umiarem, z posiłkami, a w każdym razie bezpośrednio przed lub po jedzeniu. Idź na napoje o niskiej zawartości alkoholu, takie jak wino i piwo.

Dieta antycellulitowa Naucz się gotować

dieta-antycellulitowa-naucz-sie-gotowacNie możesz myśleć o zmianie stylu życia poprzez zdrowe odżywianie bez gotowania. Jeśli przygotujesz jedzenie, zawsze będziesz wiedział, co ono zawiera; w ten sposób możesz sprawdzić jakość składników, ilości i metody gotowania.

Domowe dania są zawsze o wiele lepsze niż gotowe dania z supermarketu lub jedzenie dostarczane do domu. Wreszcie, zdrowa dieta również opiera się na zdrowym tempie. Nie jedz w pośpiechu ani między posiłkami.

Daj sobie odpowiedni czas, aby cieszyć się posiłkiem, dobrze przeżuwać i psuć jedzenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj