Oto tabela z najlepszymi źródłami makroelementów w pożywieniu

0
Rate this post

Białko Skorupiaki, mięso, drób, jaja, orzechy, produkty mleczne Węglowodany Produkty pełnoziarniste, mąka pełnoziarnista, ziemniaki, rośliny strączkowe, kukurydza, fasola, owoce bogate w błonnik, warzywa skrobiowe. Tłuszcze Niebieskie ryby, jaja, suszone owoce, nasiona, awokado, oliwa z oliwek, olej arachidowy, sery, nabiał
Woda Woda pitna, arbuzy, pomarańcze, kokos.

Mikroelementy

Nasz wymaga mniejszych ilości mikroelementów. Są one zwykle mierzone w miligramach lub mikrogramach. Istnieją dwa rodzaje mikroelementów:

  • Witaminy – jest 13 witamin
  • * 8 witamin z grupy B: B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 i B12
  • * Witaminy A, C, D, E i K
  • Sole mineralne
  • * Najważniejsze minerały: potrzebne są nie tylko niewielkie ilości tych minerałów. Kilka przykładów: wapń, magnez, sód i fosfor.
  • * Minerały śladowe: są nadal potrzebne, ale nie są potrzebne ogromne ilości. Wśród nich: żelazo, mangan, cynk, miedź, jod, selen i fluor.

Oto tabela z najlepszymi źródłami mikroelementów w pożywieniu:Witamina A Wątroba, ryby, marchew, brokuły, bakłażan, wzbogacone zbożaWitamina C Chilli, brokuły, czarna kapusta, pomarańcze, cytryny, truskawkiWitamina D Wątroba, łosoś, olej z wątroby dorsza, czerwone mięso, żółtko jaja, żywność wzbogacona.

Witamina E Migdały, pestki słonecznika, orzechy laskowe, orzeszki ziemne, awokadoWitamina K Jarmuż, szpinak, sałata, brokuły, kalafior, kapustaWitaminy B Wątroba, jaja, skorupiaki, nabiał, nasiona, drób, mięsoSole mineralne Suszone owoce, nasiona, organy zwierzęce, jaja, fasola, mięczaki, warzywa.

Żywność i suplementy: jakie jest najlepsze źródło składników odżywczych?

Istnieją dwa sposoby na prawidłowe odżywianie: żywność i suplementy. Oczywiście natura zadbała o to, abyśmy mogli uzyskać wszystkie składniki odżywcze z pożywienia. Różne rodzaje żywności zawierają szeroką gamę składników odżywczych, w tym niektóre nieistotne, choć bardzo korzystne, takie jak flawonoidy, karotenoidy i inne fitochemikalia.

  1. Jak można się domyślić, jedzenie jest znacznie potężniejszym źródłem składników odżywczych niż jakikolwiek suplement! I oczywiście żaden suplement nigdy nie będzie smakował tak dobrze jak prawdziwe jedzenie.
  2. Jednak nawet jeśli suplementy nigdy nie zastąpią żywności, istnieje powód ich istnienia. Załóżmy, że musisz uzupełnić niedobory żywności, ale nie możesz uzyskać dostępu do konkretnego źródła pożywienia – oto przykład, w którym mogą ci pomóc suplementy.
  3. W zależności od potrzeb możesz wybrać suplement, który zawiera tylko jeden składnik odżywczy, lub możesz kupić suplement z większą ilością składników odżywczych, np. multiwitaminę.

zywnosc-i-suplementy-jakie-jest-najlepsze-zrodlo-skladnikow-odzywczychKto powinien pomyśleć o stosowaniu suplementów diety?

Chociaż nie każdy potrzebuje suplementów, wiele osób nie może się bez nich obejść. Pomiędzy nimi:

  • Osoby, które nie stosują zdrowej i zbilansowanej diety i mogą mieć niedobór niektórych lub wielu składników odżywczych
  • Osoby z problemami trawiennymi, które mogą mieć problemy z przyswajaniem ważnych składników odżywczych z pożywienia
  • Osoby starsze, które ze względu na wiek mogą mieć problemy z przyswajaniem składników odżywczych
  • Osoby przyjmujące pewne suplementy, które mogą uniemożliwić prawidłowe wchłanianie składników odżywczych

Suplementy diety Intelligent Labs Wybierz odpowiedni suplement

Suplementy diety są na ogół bezpieczne. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie suplementy są sobie równe. Zanim zaczniesz myśleć o przyjmowaniu jakiegokolwiek suplementu, musisz zasięgnąć porady eksperta.

A jeśli się nad tym zastanowić, po co się męczyć, skoro doskonale wiesz, że jest tak wiele osób, które przyjmują suplementy nawet bez konsultacji z doradcą? Po pierwsze, niekontrolowane przyjmowanie niektórych składników odżywczych może być czymś złym. Na przykład zbyt dużo witaminy A może być toksyczne, zbyt dużo wapnia może prowadzić do stanu znanego jako hiperkalcemia i tak dalej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj