„Uboga” dieta coraz częściej kojarzy się z poważnymi chorobami.

0
Rate this post

Jeśli chodzi o dzieci, zwykły popcorn i suszone owoce to świetne opcje na utrzymanie wysokiego poziomu energii – zabawne, smaczne i zdrowe.

Trudną rzeczą może być utrata nawyku jedzenia tego kawałka ciasta, który tak bardzo lubisz. „Najtrudniejsze zmiany to uzależniające zachowania żywieniowe” – wyjaśnia Robin. „Prostym przykładem może być cukier rafinowany, który znajduje się w prawie każdej przetworzonej żywności. Cukier działa jak narkotyk, więc zmniejszenie jego spożycia może być długim procesem. Ponadto trudno jest zmienić nawyki, gdy reszta rodziny nie podąża za jego przykładem … te same zasady.”

Kolacja: Węglowodany złożone są twoim przyjacielem

Wiele diet opartych na chwilowych modach sprawiło, że węglowodany mają złą reputację, zwłaszcza gdy są spożywane wieczorem. Jednak węglowodany złożone – znajdujące się w brązowym ryżu, makaronach i warzywach skrobiowych (wskazówka: nie obieraj ziemniaków) – nie są twoim wrogiem. „Celem jest promowanie produkcji serotoniny za pomocą węglowodanów złożonych, zawierających aminokwas tryptofan – prekursor serotoniny” – wyjaśnia Robin. „Serotonina ma pozytywny wpływ na sen i pomaga w depresji”.

Razem z wybranymi węglowodanami podwój ilość warzyw (najlepiej gotowanych na parze lub surowych), z niewielką porcją białka: chude mięso lub ryby, ser, tofu, soja, soczewica. „Spróbuj jeść wcześnie wieczorem, aby utrzymać dłuższy okres postu wynoszący co najmniej 12-13 godzin” – radzi Robin.

„I unikaj spożywania zbyt dużej ilości tłuszczu wieczorem, ponieważ są trudniejsze do strawienia. Jeśli jesz czerwone mięso, dobrze jest wypić kieliszek organicznego czerwonego wina. Ten ostatni zawiera inhibitor (związek o nazwie DMB) produkcji TMAO, toksycznego produktu ubocznego, który może być wskaźnikiem zwiększonego ryzyka chorób sercowo-naczyniowych.”

Jak sugerują badania, nie tylko zdrowa żywność pomaga zapobiegać poważnym schorzeniom; ćwiczenia odgrywają kluczową rolę w naszym ogólnym samopoczuciu. IDF zaleca minimum trzy do pięciu dni aktywności fizycznej w tygodniu, co najmniej 30-45 minut na sesję.

Dlaczego więc nie spróbować nowej klasy fitness? Weź lekcję tenisa? Lub znajdź równowagę dzięki jodze. Jeśli chodzi o dzieci, obozy to świetny sposób na dobrą kondycję i dobrą zabawę, a także na ich ulubione codzienne czynności, takie jak tenis, pływanie i gry w piłkę.

I pamiętaj, jeśli zmiana nawyków żywieniowych nie musi być nudna (nadal możesz jeść czekoladę…), to samo dotyczy ćwiczeń. Rób wszystko z umiarem i rób to dla przyjemności. Reszta przyjdzie sama.

Zdrowe odżywianie: przewodnik dla początkujących

Jedzenie, które spożywamy, ma ogromny wpływ na zdrowie i jakość naszego życia; chociaż zdrowe odżywianie może wydawać się proste, wzrost popularności popularnych diet spowodował wiele zamieszania, powodując, że zapomniano o podstawowych zasadach żywieniowych.

zdrowe-odzywianie-przewodnik-dla-poczatkujacychAle po co jeść zdrowo?

Zdrowe odżywianie może radykalnie zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób serca i raka oraz może poprawić funkcjonowanie mózgu i sprawność fizyczną, ponieważ żywność wpływa na wszystkie komórki i narządy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj