Wybierz swoje walki

0
Rate this post

Zdrowe odżywianie to niezwykle szerokie pojęcie i absolutnie nie jest pewne, że to, co „zdrowe” dla mojego ciała, jest również „zdrowe” dla innej osoby: wszyscy mamy specjalne potrzeby. Więc TY decydujesz, co to znaczy jeść zdrowo.

Dowiedz się, przeczytaj, zastanów się, jakie są Twoje konkretne problemy (czy masz oboje rodziców chorych na cukrzycę? Lub wysoki poziom cholesterolu?

Czy w rodzinie zdarzają się przypadki raka jelit?

Czy masz zaparcia? Nie trawisz dobrze?) I staraj się ustalić priorytety wyborów które rozwiązują na początek. Pożądane jest, abyś być może również skonsultował się z doradcą, aby zrozumieć, dokąd się udać, nawet jeśli jest to możliwe, że nie będzie to zbyt pomocne, ponieważ może ograniczać się do udzielenia bardzo ogólnych sugestii, ale nie rozpaczaj: zrozum, jakie są rzeczy, które są dla Ciebie najważniejsze i od tego zacznij. W moim przypadku na pewno była to kwestia skupienia się na spożyciu owoców i warzyw oraz na ograniczeniu dużej ilości cukrów itp., ale to nie musi oznaczać, że dla Ciebie jest tak samo! Tylko Ty możesz wiedzieć!

Naucz się gotować

Musimy więc wyjaśnić. Możesz jeść zdrowo nawet bez większego wysiłku w kuchni, ale jest to możliwe tylko wtedy, gdy: A) masz znaczną dostępność ekonomiczną, która pozwala na zakup gotowej sałatki z komosy ryżowej i warzyw lub koszernej kanapki z indykiem i pieczywa spiruliny z tego nowego super hipsterskiego baru za rogiem; lub B) jesteś super fanem gotowanego ryżu i grillowanego mięsa bez niczego.

Jeśli nie wpadniesz w te dwa przypadki, musisz pogodzić się z nauczeniem kilku sztuczek w kuchni, nic trudnego, nie chodzi o to, żeby z dnia na dzień zostać Cracco, ale tutaj jak nie wiesz jak ugotować gotowaną cukinię moglibyśmy mieć pewne problemy. Naucz się podstawowych technik, rzuć się w wir super prostych przepisów, takich jak mieszanie składników i gotowanie, a przekonasz się, że w mgnieniu oka będziesz mieć bogactwo sprawdzonych przepisów.

Nie chodź na zakupy, gdy jesteś głodny. Idź tam, gdy masz PRAGNIĘ.

Ok, myślę, że pójście do supermarketu z pełnym żołądkiem jest w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych wskazówek, jestem pewien, że każdy z Was przeczytał to przynajmniej raz w magazynie lub blogu wellness.

Logika, która się za tym kryje, jest prosta: jeśli pójdziesz zaopatrzyć się w potworny głód, twój mózg zostanie nasycony bodźcami z supermarketu i skieruje cię w stronę produktów bogatych w sód, tłuszcze i cukier oraz ubogich w błonnik. Ponieważ dla mózgu właśnie tego potrzebujesz w tej chwili.

nie-chodz-na-zakupy-gdy-jestes-glodny-idz-tam-gdy-masz-pragnieZ drugiej strony, wybierając się tam po jedzeniu, masz większą szansę, że będziesz trzymać się sporządzonej przez siebie listy.

Zamiast tego dodaję do równania czynnik „pragnienie”, ponieważ wypróbowałem go na swojej skórze: bez względu na to, jak bardzo jesteś głodny, czy nie, jeśli jesteś spragniony, twój mózg automatycznie poprowadzi cię w kierunku tego, czego potrzebujesz, więc nawodnionych pokarmów i bogata w witaminy i minerały, takie jak owoce, warzywa itp., całkowicie tłumiące chipsy i przekąski. Oczywiście, robiąc to, pociągnie Cię również coca cola, ale krótko mówiąc, spróbuj pośredniczyć w swoim mózgu!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj