Nie rezygnuj z ulubionych dań, ale poszukaj lżejszej i zdrowej wersji!

0
Rate this post

Nie ma sensu przekonywać nas, że po tygodniu, miesiącu, roku, życiu bez słodyczy i bzdur przestajemy ich pragnąć. Bo to nieprawda. A przynajmniej to niekoniecznie jest prawdą. Nie ma w tym nic złego: pizza z żylastą mozzarellą jest bardzo dobra i jak zawsze mówię „cokolwiek smażone jest lepsze”.

Spójrzmy prawdzie w oczy i raczej wykluczmy je całkowicie, dajmy je sobie od czasu do czasu…ale…co jeśli częściej mamy ochotę przesadzić? Co teraz? Sam siebie oszukuje! A raczej szukamy alternatywnych przepisów na nasze ulubione „śmieciowe” potrawy.

I zapewniam, że prawie każde „oszukane” jedzenie ma swoją „czystą” wersję.

Chcesz pizzę we wtorek, ale zjadłeś ją dzień wcześniej? Spróbuj mojego kalafiora lub cukinii! Czy jesteś fanem Kinder Slice with Milk? Tutaj jest w wersji białkowej! Lody? Oto wolny od poczucia winy krem ​​​​nana. I pamiętaj: wszystko, co robisz smażone, możesz spokojnie zrobić w piekarniku posypanym olejem (kup olejarkę w sprayu! To zmieni Twoje życie!). Ok, nie będzie tak samo, ale też nie będzie źle!

Nie oczekuj, że schudniesz (chociaż jest to możliwe / prawdopodobne)

W głowach ludzi jest ogromne uprzedzenie, a mianowicie, że skoro żywność jest uważana za zdrową, nie powoduje ona automatycznego przytycia, wręcz przeciwnie! To oczywiście nieprawda. I przepraszam, że Cię rozczaruję, ale to nawet nieprawda, że ​​jedząc zdrowo na pewno schudniesz, odchudzanie to sprawa złożona, na którą składają się odpowiednie bodźce hormonalne i metaboliczne, deficyt kaloryczny i równowaga między makroskładnikami.

Prawdą jest jednak również to, że większość produktów spożywczych zawartych w zdrowej diecie (warzywa, owoce, szlachetne źródła białka itp.) ma niższą gęstość kaloryczną niż frytki, herbatniki, słodycze i potrawy wstępnie ugotowane.

  1. Co oznacza, że ​​będziesz nasycony ilością jedzenia, które prawdopodobnie będzie miało mniej kalorii.
  2. Innymi słowy: zjedzenie 3000 kcal smażonej mozzarelli, pizzy i lodów jest dużo łatwiejsze niż zjedzenie 3000 kcal brokułów, brązowego ryżu, piersi z kurczaka i migdałów.
  3. Możliwe więc, że przy zmianie diety poprawi się Twój organizm z nadwagi, ale nie jest to do końca powiedziane, bo np. bez nakładania na siebie ograniczeń mogłabym zjeść 3000 kcal doskonale zdrowej żywności!

Z pewnością prawdą jest, że będziesz mieć ciało, które działa lepiej, zdrowsze ciało, więc prawie na pewno poprawi to twoje wyniki sportowe, na przykład czynnik, który może również prowadzić do utraty wagi!

Nie myśl, że wegańskie / wegetariańskie = zdrowe

Ok, przepraszam weganie, musiałem powiedzieć. Jedzenie wegańskie lub wegetariańskie nie powoduje automatycznie, że jesteś zdrowy. Jedną rzeczą, którą zawsze powtarzam podczas omawiania tej sprawy, jest to, że możesz być weganinem i jeść zdrowo lub jeść gówno, tak jak możesz być wszystkożerny i jeść zdrowo lub jeść gówno (i wszystko pomiędzy).

nie-mysl-ze-weganskie-wegetarianskie-zdroweDzieje się tak z bardzo prostego powodu: większość większości fast foodów może być z łatwością wegetariańska lub wegańska. Ponieważ cukier nie jest pochodną pochodzenia zwierzęcego. A ponieważ tłuszcze, których używają w wegańskich wypiekach, należą do najgorszych tłuszczów na świecie. Nie wiem, jak ci to powiedzieć, ale oreo są wegańskie!

Nie chodzi o to, co jesz, czy mięso i ryby, czy ser i soję, chodzi o to, w jakiej formie to jesz. Jeśli zjesz wstępnie usmażone kotlety sojowe, wegańskie słodycze nadziewane margaryną i utwardzonymi tłuszczami oraz inne pyszne produkty przemysłowe bez mięsa i ryb… nie będziesz już zdrowy.

Wybór warzyw jest przede wszystkim wyborem etycznym, więc jeśli nie jesteś zainteresowany zdrowym odżywianiem się (a tak jest i nadal masz prawo do tego, by się nie przejmować!) Ale wybierasz ze względów etyki osobistej i moralności, prawdopodobnie nie obchodzi cię to , ale jeśli chcesz jednocześnie dokonać wyboru dla swojego zdrowia, wiedz, że zdrowe odżywianie się wegetarianinem i weganinem jest trudniejsze niż robienie tego jako wszystkożerca, potrzebujesz więcej czasu i wysiłku. Po co nam moczyć ciecierzycę, trzeba znaleźć sposób na smaczne ugotowanie naturalnego tofu, trzeba przygotować seitan itp. itd. To nie jest niemożliwe! Absolutnie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj