Aby schudnąć i zachować formę, musisz jeść czysto.

0
Rate this post

Oto, o czym chciałbym Wam opowiedzieć: prawdziwa nauka o zdrowym odżywianiu i dlaczego nie jest to tylko dla ascetów lub osób z nietolerancjami pokarmowymi i alergiami. Zacznijmy więc od najgorszego mitu na temat zdrowego odżywiania:

Kult „czystego jedzenia” jest w tym okresie bardziej popularny niż kiedykolwiek.

Wszyscy zgadzają się, że spożywanie naturalnej, nieprzetworzonej i bogatej w składniki odżywcze żywności jest ważne dla dostarczenia naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin i minerałów.

Ale samo spożywanie tych pokarmów nie gwarantuje niczego w drodze do utraty tłuszczu i poprawy kondycji.

Prawda jest taka, że ​​możesz jeść w najczystszy sposób, ale nadal być fizycznie słabym, mieć nadwagę lub być zbyt szczupły (niedowaga) lub mieć normalną wagę, ale masz więcej tłuszczu niż mięśni, jak w przypadku fałszywej szczupłej sylwetki).

Ponieważ?

Ponieważ jeśli chodzi o utratę wagi, to ile jesz jest ważniejsze niż to, co jesz.Twierdzenie, że jedna żywność jest „lepsza” niż druga w przypadku utraty lub przybrania na wadze, oznacza utratę z oczu głównego punktu.Żywność nie ma szczególnych właściwości, które czynią je lepszymi lub gorszymi w utracie lub przybieraniu na wadze.

Mają różne ilości energii mierzonej w kaloriach i różne ilości składników odżywczych: białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy, minerały, błonnik itp.Te dwa czynniki sprawiają, że niektóre pokarmy są bardziej sprzyjające utracie lub przybieraniu na wadze niż inne.

  1. Ogólnie rzecz biorąc, „dobre” pokarmy na odchudzanie to te, które mają stosunkowo niską zawartość kalorii w stosunkowo „pojemnej” porcji, a zatem są bardziej sycące.
  2. Przykładami tych produktów są chude białka, takie jak chude mięso i ryby, jajka, produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe oraz wiele owoców i warzyw.

Tego rodzaju żywność dostarcza również

Szeroką gamę składników odżywczych (witamin, minerałów, błonnika), które są szczególnie ważne dla zdrowia, a zwłaszcza przy stosowaniu niskokalorycznej diety w celu schudnięcia. Pokarmy, które sprzyjają przybieraniu na wadze, są odwrotne: mają wysoką zawartość kalorii i są niskie pod względem objętości i sytości.

Te produkty to: napoje kaloryczne, przekąski, fast foody, wypieki i ciastka, cukierki i inne słodycze naładowane cukrem, ale wiele „zdrowych produktów spożywczych” również należy do tej kategorii:

  • tego-rodzaju-zywnosc-dostarcza-rowniezzdrowe oleje i tłuszcze (oliwa z oliwek, olej kokosowy, awokado, orzechy itp.)
  • owoce o niskiej zawartości błonnika
  • produkty mleczne i sery z ekologicznego pełnego o wysokiej zawartości tłuszczu.
  • I tak dalej.
  • Żywność nie ma specjalnych właściwości spalania tłuszczu.

Fakt jest taki: żadne jedzenie nie może spalić tłuszczu z brzucha… ani żadnego innego rodzaju tłuszczu. Sekret utraty wagi i utrzymania formy nie ma nic wspólnego z jedzeniem określonych pokarmów.

Nie musisz jeść pokarmów spalających tłuszcz, aby schudnąć, nie mogę ci pomóc.

Dość ekstremalny eksperyment, mający zilustrować fakt, że to, ile jesz, jest ważniejsze niż to, co jesz, jeśli chodzi o utratę wagi, przeprowadził profesor Mark Haub z Kansas University.

Haub schudł 13 funtów w ciągu dwóch miesięcy na diecie składającej się z koktajli proteinowych, pizzy, czekoladek typu Twiks, ciasteczek Oreos i innych słodkich przekąsek (takich jak włoskie kinder brioss i tym podobne).

Ty też możesz zrobić to samo, ale nawet jeśli możesz, to nie znaczy, że powinieneś i za chwilę wyjaśnię dlaczego.

Zawsze pamiętaj, że nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania czegoś więcej niż tylko białek, węglowodanów i tłuszczów. Potrzebuje również wielu witamin, minerałów i innych składników odżywczych, które możemy uzyskać tylko z naturalnej i stosunkowo nieprzetworzonej, ale naturalnie występującej żywności w jej naturalnym stanie:

  • takie jak owoce i warzywa, ale także ekologiczne mięso i jaja od zwierząt hodowanych na wolności na pastwiskach bez antybiotyków i hormonów oraz ryby złowione w niezanieczyszczonych wodach.

Stąd dobra zasada:

  • jeśli większość (80% lub więcej) kalorii czerpiesz z bogatej w składniki odżywcze, nieprzetworzonej i nieprzetworzonej żywności, możesz uzupełnić pozostałe 20% swoimi ulubionymi pokarmami, tymi mniej lub wcale zdrowymi i bądź zdrowym zdrowiem, szczupłym i pasuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj