Bilans energetyczny to podstawowa zasada prawidłowej diety

0
Rate this post

Każdego roku lawina nowych teorii i diet odchudzających napływa do księgarń, magazynów, blogów, stacji radiowych i telewizyjnych i wszystkich łączy jedno: twierdzą, że to jedyny sposób na odchudzanie. W ten sposób możesz się oszukiwać przez miesiące i lata, przechodząc od jednego pomysłu do drugiego z niewielkimi rezultatami.

W rzeczywistości dieta

  1. To nie jest tak atrakcyjne, jak zrzucenie 15 kilogramów w 2 tygodnie bez żadnego wysiłku i zmian z Twojej strony.
  2. Nie ma silnego i przekonującego sloganu reklamowego, który przykuwa twoją uwagę, tak że zabraknie ci kupowania produktów lub przejścia na dietę, gdy tylko zobaczysz reklamę.
  3. Jednak dieta, prawdziwie zdrowa i zbilansowana, ma to: prawdę, prostotę, wykonalność. Dla wszystkich. Cały czas.
  4. Prawda jest prosta i osiągalna dla każdego i zawsze, niezależnie od nowych teorii, które nieustannie się pojawiają.

To właśnie to bardziej niż cokolwiek innego decyduje o przybieraniu na wadze i utracie wagi, co z kolei w dużej mierze determinuje stan Twojego zdrowia i samopoczucia.

Bilans energetyczny to po prostu relacja między energią, którą dostarczasz swojemu ciału, a tym, co zużywa, aby wykonać wszystkie czynności, w tym procesy fizjologiczne (trawienie, bicie serca itp.) i aktywność fizyczną (w tym trening).

  1. Tak, mówię o skonsumowanych kaloriach w porównaniu do skonsumowanych kalorii, ale nie martw się, że niedługo wyjdziemy poza to.
  2. Na razie oto, co musisz zrozumieć: znaczna utrata wagi wymaga zużywania większej ilości energii niż spożywanie jedzenia.
  3. Znaczący przyrost masy ciała wymaga czegoś przeciwnego: spalania mniejszej ilości energii niż zużywasz.

Ponieważ każde badanie z ostatnich 100 lat przeprowadzone na kontrolowanej utracie wagi, w tym liczne metaanalizy i przeglądy systematyczne, wykazały, że bilans energetyczny SAM determinuje utratę lub przyrost masy ciała.

  • Ponieważ kulturyści i sportowcy kulturystyki wykorzystują tę wiedzę od ponad wieku, aby powtarzalnie (przed każdymi zawodami) zwiększać lub zmniejszać poziom tkanki tłuszczowej.
  • I z tego powodu każda teoria, która odrzuca kalorie, nie ma solidnych podstaw naukowych i kontrolowanych dowodów dotyczących tego tematu, na przykład utraty wagi.

Stulecie badań nad metabolizmem wykazało, bez cienia wątpliwości, że energia pobierana przeciwko energii wydatkowanej jest podstawowym mechanizmem regulującym utratę i przyrost masy ciała.

Istnieją równoległe okoliczności, które powodują, że organizm reaguje nienormalnie na deficyt lub nadwyżkę kalorii (głównie problemy medyczne lub suplementy), ale u zdecydowanej większości ludzi bilans energetyczny SAM mówi WSZYSTKO, co musisz wiedzieć, dlaczego. są w stanie schudnąć lub przybrać na wadze.

Stwierdzenie, że jeden pokarm jest „lepszy” niż inny pod względem utraty lub przybierania na wadze, oznacza utratę z oczu głównego punktu.

Żywność nie ma szczególnych właściwości

Sekret utraty wagi i utrzymania formy nie ma nic wspólnego z jedzeniem określonych pokarmów. Makroelementy, takie jak białka, węglowodany i tłuszcze w diecie są ważne, ponieważ nie chcemy tylko schudnąć lub przytyć.

Chcemy poprawić skład naszego ciała, a kiedy to jest celem, to jak zbilansujemy nasze makra jest równie ważnym pytaniem jak ilość spożywanych kalorii.

zywnosc-nie-ma-szczegolnych-wlasciwosciNajważniejszym makroskładnikiem w tym przypadku jest białko.

Twoje węglowodany i tłuszcze mogą być w pewnym sensie „zaniedbane”, trochę więcej, trochę mniej, twoje ciało dostosowuje się bez uszczerbku dla twoich wyników w zakresie składu ciała.

Ale jedzenie zbyt małej ilości białka jest śmiertelne dla naszego zdrowia i sprawności.

Ilość białka w diecie zależy od tego, jak dobrze zdobywasz i przechowujesz mięśnie, co z kolei decyduje o tym, jak będzie wyglądało Twoje ciało (chuda skóra i kości lub chuda skóra, kości i tłuszcz jak w przypadku fałszywej chudej lub chudej i szczupłej stonowane mięśnie).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj