Swieże warzywa ekologiczne i sezonowe

0
Rate this post

I niejednokrotnie ilość białka w diecie zależy od tego, jak się czujesz (czy masz więcej energii lub jesteś wiecznie zmęczony) i od ogólnego stanu zdrowia Twojego organizmu (włosy, skóra, paznokcie, kości, stawy). są słabe lub zmęczone), silne i tak dalej).

Twoje wybory żywieniowe mają minimalny wpływ na skład Twojego ciała.

Możesz także schudnąć i zyskać mięśnie, jedząc niezdrowe jedzenie, o ile kalorie i makra są ustawione prawidłowo.

  • Dlatego niektórzy zwolennicy tzw. elastycznej diety i inni ludzie rozumiejący podstawy bilansu energetycznego i makroskładnikowego przywiązują niewielką wagę do wyborów żywieniowych.
  • Ale jeśli masz ubogą pod względem odżywczym dietę i bądź szczupły, nie oznacza to, że musisz.

Widzisz, istnieje powód, dla którego ludzie, którzy jedzą więcej owoców i warzyw, są ogólnie zdrowsi i mają większe szanse na dłuższe życie i mniej chorób niż ci, którzy jedzą za mało.

Jednym z powodów, dla których jedzenie owoców i warzyw jest korzystne, jest dostarczanie przez nie niezbędnych witamin i minerałów.Mniej znanym powodem jest to, że ta żywność zawiera również inne rodzaje składników odżywczych, które zapewniają szereg korzyści zdrowotnych, takich jak składniki odżywcze.

Fitoskładniki to substancje wytwarzane przez rośliny, występujące przede wszystkim w produktach pochodzenia roślinnego, które działają na nasz organizm przeciwutleniająco i przeciwzapalnie.

Słowo „fito” pochodzi z języka greckiego i oznacza roślinę, natomiast określenie „składniki odżywcze” oznacza substancje witalne. Fitoskładniki to składniki odżywcze roślin zawarte w owocach i warzywach. Rośliny wytwarzają składniki odżywcze, które wspomagają ich wzrost i chronią przed uszkodzeniem komórek i chorobami.

Często jaskrawe kolory owoców i warzyw wynikają z obecności tych roślinnych składników odżywczych; dlatego kolorowe owoce i warzywa są synonimem zdrowego daru natury. Każdy naturalny kolor może wspierać nasze samopoczucie w określony sposób, dlatego ważne jest

Aby spożywać szeroką gamę pięciu kolorów.

Musimy dbać o to, aby nasz organizm codziennie otrzymywał fitoskładniki, które utrzymują go w zdrowiu i spożywają odpowiednią różnorodność kolorów.

Fitoskładniki pomagają utrzymać dobry stan zdrowia i znacznie zmniejszają ryzyko wielu chorób, w tym raka, ale nie znajdują się na etykietach żywności, które skupiają się tylko na podstawowych składnikach odżywczych (takich jak białka, węglowodany, tłuszcze, błonnik, niektóre witaminy itp.).

  • aby-spozywac-szeroka-game-pieciu-kolorowPochodzenie i właściwości fitoskładników to jeden z głównych powodów, dla których multiwitamina nie może całkowicie zastąpić diety bogatej w warzywa.
  • Dlatego zdrowa dieta obejmuje szeroką gamę roślin i warzyw, od zielonych warzyw liściastych po cebulę, czosnek, warzywa kapustne i wiele innych.
  • Dlatego wcześniej sugerowałem, aby co najmniej 80% dziennych kalorii pochodziło z pokarmów bogatych w składniki odżywcze, a jeśli chcesz, uzupełnij je o pozostałe 20% „dodatkami”.

Na przykład większość moich kalorii pochodzi z takich produktów spożywczych:

  1. mięso ze zwierząt hodowanych wolno na pastwisku bez antybiotyków i hormonów;
  2. złowione małe ryby (mniej zanieczyszczone)
  3. ekologiczne jaja od kur z wolnego wybiegu
  4. białko serwatkowe w proszku (ekologiczne, naturalne, bez dodatku konserwantów, słodzików, soi, od krów wypasanych na pastwiskach jedzących trawę, bez GMO i antybiotyków)
  5. awokado
  6. oliwa, kokos, olej lniany
  7. nasiona i orzechy
  8. świeże owoce ekologiczne i sezonowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj