Dlaczego ważne jest, aby jeść zdrowo od najmłodszych lat

0
Rate this post

Bycie dawcą oznacza zdrowe odżywianie

  • 2 września 2021 Adelmo Danieli
  • Sekrety prawidłowego odżywiania

Bycie dawcą krwi to także prawidłowe odżywianie, poszanowanie zdrowego i zrównoważonego stylu życia. Odżywianie i szacunek dla własnego ciała idą w parze, aby zawsze być idealnymi kandydatami do dawstwa. Tak naprawdę liczy się nie tylko to, co jesz bezpośrednio przed pójściem do punktu transfuzji krwi lub mobilnego banku krwi w dniu oddania krwi, ale także codzienna dieta, nawet z dala od „highlights”.

Unikaj tłustych i słodkich potraw

Jest to z pewnością zasada obowiązująca w godzinach poprzedzających dar, aby nie zmieniać wartości we krwi i tym samym uczynić darowiznę bezużyteczną. Od przekąsek po wędliny, poprzez potrawy smażone i tłuste sery, to wszystko produkty, których mniej w naszej diecie tym lepiej, a przede wszystkim, aby utrzymać poziom „złego” cholesterolu, czyli LDL, oprócz tego na niskim poziomie. trójglicerydów w naszej krwi.

Oznacza to również zmniejszenie ilości spożywanych codziennie węglowodanów, w szczególności cukrów i skrobi, przynajmniej poprzez upewnienie się, że stanowią one odpowiedni procent potrzeb naszego organizmu. Alkohol również musi być pod kontrolą, szczególnie blisko darowizny. Kieliszek wina nigdy nie zaszkodził, ale ważne jest, aby wiedzieć, jak się ograniczyć.

Co preferować

Dieta nagradzająca rośliny strączkowe, ryby, owoce, białe mięso, gotowane i surowe warzywa jest niewątpliwie zdrowa. W ten sposób przyjmujemy niezbędne dla naszego organizmu składniki odżywcze bez zmiany ich wartości i przygotowujemy się do bycia doskonałymi dawcami, a także utrzymania optymalnego stanu zdrowia, który pozwala uniknąć chorób układu krążenia i powikłań. Zwiastunem dobrych wieści będą analizy post-dawcze, czyli te, które są przeprowadzane na oddanej krwi i odsyłane do domu kilka tygodni później.

co-preferowacPosiłki przed i po darowiźnie

A konkretnie na godziny przed prezentem i po nim, wskazane jest, aby jeść lekko. Rano przed przekazaniem należy zjeść śniadanie co najmniej godzinę przed, unikając , nabiału, jogurtu, masła, tłuszczów, brioszek, czekolady, kremów, słodkich napojów, fig i bananów. Sucharki, soki owocowe, filiżanka kawy lub umiarkowanie słodzona herbata, miód, dżem, soki, dużo wody są dobre.

Po przekazaniu darowizny błędem jest myślenie, że trzeba przesadzić, aby „wyzdrowieć”. Głównym tematem jest nawodnienie, więc zupy, minestrone, zupy, owoce i warzywa są w porządku. Unikaj alkoholu.

System nadzoru żywieniowego dzieci „Okkio alla salute” szacuje, że do tej pory we Włoszech 12% dzieci ma otyłość, a 24% ma nadwagę, w związku z czym około 1 na 3 dzieci ma nadwagę.

Ta sytuacja jest ewidentnie spowodowana nieprawidłową dietą, do której te dzieci są przyzwyczajeni przez rodziców, dziadków, szkolną stołówkę, a bardziej ogólnie przez społeczeństwo, w którym żyją i które dla nich reprezentuje normalność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj