5 sposobów na zdrowe odżywianie się, które prześcigną wszelkie mody

0
Rate this post

Nawyki, które przekazujemy naszym dzieciom w dzieciństwie, są bardzo trudne do wykorzenienia, więc ryzyko, że dziecko otyłe lub z nadwagą będzie najpierw nastolatkiem, a potem dorosłym z poważnymi problemami z wagą jest bardzo duże.

Nadwaga jest nieunikniona, co prowadzi do rozwoju poważnych chorób metabolicznych (takich jak cukrzyca typu 2), sercowo-naczyniowych (takich jak nadciśnienie) oraz przewlekłych chorób zwyrodnieniowych, takich jak nowotwory.

Myślenie, że nasze dzieci będą w stanie zmienić swoje nawyki żywieniowe podczas wzrostu, jest błędną myślą i obecnie obalane przez wiele badań, a także „Okkio alla salute”, które pokazuje nam, jak liczba otyłych dorosłych idzie w parze z liczbą otyłych dzieci .

Co więcej, gdy dziecko od najmłodszych lat przyzwyczaja się do niewłaściwej diety

Od tego wieku zaczyna zagrażać swojemu zdrowiu i łatwiej zapada na choroby, gdy osiągnie dorosłość. Z pewnością uczenie naszych dzieci zdrowego odżywiania się od najmłodszych lat nie oznacza zagwarantowania im zdrowia na wieczność, ale z pewnością oferuje im mniejszy procent ryzyka rozwoju pewnych patologii.

Kiedy jesteśmy młodzi, najczęściej używa się metody uczenia się, polegającej na wykorzystaniu 5 zmysłów: smaku, dotyku, węchu i słuchu, więc dobrym nawykiem byłoby gotowanie razem z dziećmi, aby umożliwić im poznanie wszystkich smaków , zapachy i kolory, które są częścią naszego stołu i dlaczego nie poprosić o pomoc podczas przygotowania posiłku.

Inną powtarzającą się cechą dzieci jest naśladowanie zachowań osób z ich otoczenia: dlatego ważne jest, aby rodzina dawała dziecku dobry przykład i aby wspólnie podążały za prawidłowymi nawykami żywieniowymi.

Jeśli chodzi o „prawidłowe” odżywianie może być bardzo niejasne, jednak tym terminem z pewnością obejmujemy dwa podstawowe pojęcia, takie jak „różnorodny” i „kompletny”, co oznacza, że ​​nie może grzeszyć odpowiednio żadnej żywności oraz mikro i makroelementów . Nie może być „selektywności” w doborze jedzenia ani „neofobii”, czyli lęku przed degustacją nowych potraw.

  1. Pomaganie dziecku na tej ścieżce „odkrycia” z pewnością będzie torturą, ale edukacja żywieniowa, którą zdobędą jako dzieci, będzie dla nich „bagażem”, którego prawie nie porzucą i która „opancerza” je przed wszystkimi negatywnymi rzeczami, które może zaszczepić społeczeństwo w nich kłamiesz, choć nieświadomie.
  2. Poza tym nie można lekceważyć faktu, że zdrowa dieta pomaga dziecku w okresie wzrostu w taki sposób, aby prawidłowo rozwijało wszystkie tkanki i narządy, począwszy od tkanki kostnej, mięśniowej i nerwowej.

Wielu chciałoby jeść zdrowiej. Wszystko, co robimy, to czytanie artykułów, ustalanie planów i stosowanie się do aktualnej diety. Ale wtedy poddajemy się, dieta jest zbyt drastyczna, zbyt zaporowa, zbyt trudna do przestrzegania.

Oto 5 prostych wskazówek dotyczących zdrowszej diety.

Wielu chciałoby jeść zdrowiej, niezależnie od naszych nawyków żywieniowych. Wszystko, co robimy, to czytanie artykułów, ustalanie planów i stosowanie się do aktualnej diety. Dlatego zawsze próbujemy, zaczynamy od nowa, resetujemy rutynę zdrowia / diety / fitness i wreszcie znajdujemy równowagę.

oto-5-prostych-wskazowek-dotyczacych-zdrowszej-dietyAle wtedy poddajemy się, dieta jest zbyt drastyczna, zbyt zaporowa, zbyt trudna do przestrzegania. Wyrzekamy się dobrych intencji wyeliminowania węglowodanów, cukrów, nabiału czy glutenu.

Oto 5 prostych wskazówek dotyczących zdrowszej diety. Możesz zacząć od razu, a nawet jeśli przegapisz jeden dzień, możesz zacząć od nowa następnego dnia. Nie ma rewolucyjnych pomysłów, tylko łatwe do przestrzegania zasady, żadnych wymówek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj