Wypij szklankę wody, może po prostu jest spragniony

0
Rate this post

Wstań i ruszaj się. Wybierz się na 10-minutowy spacer, idź do biura, skacz dookoła lub podnieś kolana do klatki piersiowej — cokolwiek, dopóki się poruszasz. Prawie na pewno poradzisz sobie bez przekąski.

Odwróć się, dzwoniąc do znajomego, sprawdzając Facebooka lub czytając. 5. Niech jedzenie będzie ważnym doświadczeniem. Ta rada składa się z dwóch części, jednej praktycznej i jednej teoretycznej.

Praktyka: Weź małe kęsy i kilka razy przeżuwaj. Robiąc to, odłóż widelec. Przedłuż swój posiłek, a gdy masz przekąskę, której nie jesz prosto z pudełka lub opakowania, usiądź tak, jakby to był prawdziwy posiłek.

Jedz „świadomie”. Zwracaj uwagę na jedzenie, nie używaj telewizora ani komputera podczas jedzenia. Usiądź z innymi ludźmi i ciesz się ich towarzystwem, rozmawiaj między kęsami.

Uczyń swój posiłek towarzyskim

Niezależnie od tego, czy jesteś sam, czy w towarzystwie, skup się na aromatach, kolorach i smaku potraw. Bądź świadomy każdego kęsa i delektuj się nim. Uczucie sytości będzie bardziej natychmiastowe i poczujesz się usatysfakcjonowany, nawet jeśli zjadłeś mniej. Wykazano, że ludzie, którzy jedzą w ten sposób, spożywają mniej kalorii.

Ten blog pierwotnie ukazał się w The Huffington Post USA i został przetłumaczony z języka angielskiego przez Milenę Sanfilippo.

Czy znasz idealną mieszankę dla nieskazitelnego zdrowia? Na pewno polega na zdrowym odżywianiu się i regularnym ćwiczeniu. To styl życia, który może zmienić życie każdego, zwiększając poziom energii, dobrego samopoczucia i witalności.

  • Do tej pory jest to zestaw nawyków uznawanych za najlepsze przez wielu ekspertów w dziedzinie żywienia, fitnessu i nie tylko.
  • Bardzo często słyszymy, że ludzkie ciało jest jak maszyna: ma szereg kół zębatych, które koniecznie muszą ze sobą współpracować, aby system działał tak, jak powinien.

Dwoma podstawowymi elementami, które w przeważającej mierze wpływają na organizm człowieka i funkcjonowanie jego narzędzi, to właśnie odżywianie i aktywność fizyczna, a okazują się, że są to dwa aspekty ściśle od siebie zależne.

Poniżej znajdziesz ogólne informacje, które pomogą Ci lepiej zorganizować dzienniczek żywieniowy oraz różnego rodzaju sesje sportowe i aktywności fizycznej.
Odżywianie: równowaga i różnorodność, aby niczego nie przegapić

Przede wszystkim należy zwrócić szczególną uwagę na wodę

Ten ostatni jest podstawowym elementem naszego życia i nie ma co do tego wątpliwości, ale o tym konkretnym i prostym napoju krąży wiele miejskich legend, które należy obalić. Przede wszystkim nie słuchaj tych, którzy mówią Ci, że „im więcej wody pijesz, tym lepiej”, także dlatego, że to nie jest (do końca) prawda.

W rzeczywistości, chociaż spożycie wody nie stanowi zagrożenia dla organizmu w pewnych granicach, prawdą jest, że przedawkowanie może powodować problemy w krótkim, a przede wszystkim w dłuższej perspektywie.

przede-wszystkim-nalezy-zwrocic-szczegolna-uwage-na-wodeOgólnie rzecz biorąc, stosunek wody wpływającej i wypływającej z organizmu musi być równy 1 lub nieco na korzyść wody wpływającej.

Zazwyczaj zaleca się wypijanie 2 litrów wody dziennie, ale wartość tę podaje się na podstawie średnich pomiarów: właściwie bardziej stosowne jest stwierdzenie, że proporcjonalnie należy brać 1 gram wody na każdy wprowadzony z pożywieniem kcal . Do tej ilości należy dodać suplement, gdy się pocisz lub jest gorąco.

  1. Celem żywienia jest zatem dostarczenie niezbędnej energii i składników odżywczych do wykonywania codziennych czynności oraz odzyskania sił po wysiłku fizycznym.
  2. Nie trzeba dodawać, że jeśli wykonujesz lekką aktywność fizyczną i nie ma na celu przyrostu masy ciała, nie jest konieczne przyjmowanie większej ilości białek niż te normalnie potrzebne.
  3. Podobnie ci, którzy uprawiają sport, który jest bardzo stresujący dla mięśni, muszą uzupełniać poziom białek, dostarczając odpowiednie produkty spożywcze.

Ponadto musimy wziąć pod uwagę, że dieta musi być zróżnicowana: spożywanie różnych pokarmów w ciągu dnia i zmienianie cotygodniowych posiłków to podejście, które pomaga pokryć zapotrzebowanie na wszystkie białka, witaminy, minerały i lipidy niezbędne dla dobrego samopoczucia. nasze ciało. W celu dalszego wyjaśnienia można odwołać się do piramidy żywieniowej.

Właściwy czas na jedzenie i uprawianie sportu

Dietetycy biorą pod uwagę nie tylko ilość i jakość spożywanych pokarmów, ale także ich rozkład w czasie, a zwłaszcza „około” aktywności fizycznej. Pod tym względem można wyróżnić żywienie przedtreningowe, mające na celu dostarczenie organizmowi energii, oraz żywienie potreningowe, którego celem jest uzupełnienie utraconych zasobów.

W szczególności, zdaniem wielu dietetyków, preferowane jest przyjmowanie węglowodanów złożonych około 3 godzin treningu: w ten sposób organizm ma czas na rozbicie cukrów, które mają zostać przekształcone w energię, unikając w ten sposób szczytu glikemicznego.

Wręcz przeciwnie, po treningu wskazane jest przyjmowanie białek bogatych w aminokwasy egzogenne (zarówno z roślin strączkowych, jak i mięsa) oraz uzupełnianie utraconej wody i soli mineralnych, także poprzez owoce (świeże i suszone) oraz inne pokarmy szczególnie w te produkty bogate. składniki żywności. Niezbędne jest połączenie prawidłowego odżywiania z treningiem. Dlatego robiąc zakupy nie zapomnij pomyśleć o swoim samopoczuciu, a także o swojej sprawności fizycznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj