Czy istnieje sposób na przyzwyczajenie się do zdrowego odżywiania?

0
Rate this post

Jeśli chodzi o trening, od razu myślimy o swoim ciele i mięśniach. Ale czy wiesz, że twój umysł trenuje twój umysł w zdrowym i stałym stylu życia? Możesz przyzwyczaić się do zdrowego jedzenia!

Wiesz, musisz dobrze zjeść. Jednak nie zawsze jest to takie proste

Zbyt często na obżarstwo lub brak czasu ulegamy pokusie talerza frytek lub nadmiaru lodów. Na przykład: osoba otyła, przyzwyczajona do diety bogatej w tłuszcze i cukry, pomiędzy talerzem makaronu z warzywami i roślinami strączkowymi a talerzem pełnym frytek i kanapką z burgerem i ciastem, najprawdopodobniej wybierze drugą opcję!

Dzieje się tak dlatego, że jego mózg nie jest przyzwyczajony do zdrowej żywności, a jeśli wybierze zdrowe danie, na pewno mu się nie spodoba, nawet jeśli danie jest smaczne!
Zmiana naszych nawyków żywieniowych może zmienić sposób, w jaki mózg reaguje na pokarmy wysoko lub niskokaloryczne.

  • Badacze podzielili 13 otyłych osób na dwie grupy, których reakcje mózgu na zdjęcia przedstawiające różne rodzaje żywności zostały przeanalizowane.
  • Jedna grupa została poproszona o przestrzeganie diety bogatej w błonnik i białko, z kalorycznym spożyciem około 500-1000 kalorii dziennie.

Po sześciu miesiącach uczestnicy należący do tej grupy stracili ponad 6 kg wagi.

Zaskakujące było jednak to, jak ich mózgi reagowały na zdjęcia kanapek i frytek. Wcześniejsze badania wykazały, że obrazy pokarmów bogatych w cukier i kalorie stymulują receptory przyjemności w mózgu. Jednak u tych osób stało się odwrotnie: receptory przyjemności aktywowały się na widok zdrowej żywności, co nie miało miejsca w drugiej grupie.

Reakcja przyjemności na niezdrową żywność nie jest wrodzona u jednostki, ale jest jedynie konsekwencją nawyku jedzenia niezdrowej żywności, który zwykle znajdujemy.

Dlaczego zdrowo się odżywiać?

Prawidłowe odżywianie ma kluczowe znaczenie dla zdrowego rozwoju fizycznego, ponieważ pomaga budować, wzmacniać, utrzymywać organizm oraz dostarczać codzienną energię niezbędną do prawidłowego funkcjonowania wszystkich narządów.

Zbilansowana dieta w połączeniu z aktywnym trybem życia, który obejmuje codzienną aktywność fizyczną, pomaga w utrzymaniu odpowiedniej masy ciała, pozwala na bardziej harmonijny wzrost z fizycznego punktu widzenia i spokojniejszy z psychologicznego punktu widzenia i większą produktywność wzmacnia układ odpornościowy, pomagając chronić organizm przed niektórymi chorobami niezwiązanymi bezpośrednio z odżywianiem.

Zdrowe odżywianie pomaga zapobiegać i leczyć wiele chorób przewlekłych, takich jak otyłość i nadwaga, nadciśnienie tętnicze, choroby układu sercowo-naczyniowego, choroby metaboliczne, cukrzyca typu 2, niektóre formy raka.

Czego potrzebujemy, aby czuć się dobrze? Składniki odżywcze

Dieta musi być zróżnicowana i zbilansowana, ponieważ organizm człowieka do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje wszelkiego rodzaju składników odżywczych. Niektóre makroskładniki są niezbędne do zaspokojenia zapotrzebowania na energię, inne do zasilania ciągłej wymiany komórek i innych elementów organizmu, jeszcze inne do umożliwienia procesów fizjologicznych, jeszcze inne pełnią funkcje ochronne.

Węglowodany złożone: Pszenica, owies, jęczmień, orkisz i produkty z nich pochodzące (chleb, makaron, ryż) dostarczają organizmowi węglowodanów. Stanowią główne źródło energii organizmu, najlepiej spożywane w całości. Zawierają również witaminy i minerały z grupy B;

czego-potrzebujemy-aby-czuc-sie-dobrze-skladniki-odzywczeBiałka (mięso, ryby, jajka, tofu, rośliny strączkowe…): białka występują w naszym organizmie w postaci różnych typów, które pełnią różne specyficzne funkcje. Przyczyniają się do „budowy” różnych składników organizmu, sprzyjając reakcjom chemicznym zachodzącym w organizmie.

Przenoszą substancje we krwi, są składnikami odpowiedzi immunologicznej: dostarczają „rezerwy” energii. Wspomagają wchłanianie niektórych witamin i niektórych przeciwutleniaczy oraz są ważnymi elementami w budowie niektórych mosuplementuł biologicznych. Niewystarczająca podaż białek może zaburzyć te funkcje (na przykład możesz stracić masę mięśniową), ale bądź ostrożny, ponieważ nadmiar może powodować problemy.

Tłuszcze nienasycone (omega 3, omega 6 ..): Te NIEZBĘDNE tłuszcze są niezbędne, ponieważ spełniają trzy bardzo ważne funkcje: służą do tworzenia hormonów, produkują energię i tworzą błony komórkowe. Omega-6 obniżają poziom cholesterolu LDL, podczas gdy omega-3 mają działanie przeciwarytmiczne, przeciwzapalne i przeciwpłytkowe.

Gdzie są? Nasiona lnu, chia, słonecznik, mak, dynia, tłusta ryba, łosoś, oliwa z oliwek…
Są to pokarmy, które zawierają również dużo wapnia, magnezu, potasu, witaminy E.
Mają właściwości przeciwutleniające iz tego powodu są przydatne do powstrzymywania wolnych rodników i walki ze starzeniem się komórek. Posiadają również szeroką gamę różnych witamin i minerałów.

Woda: jesteśmy zbudowani głównie z wody, więc woda jest najważniejszym składnikiem odżywczym, bo bez niej nie ma życia. Woda uczestniczy w większości funkcji organizmu. Przede wszystkim do trawienia, jako nośnik składników odżywczych, do eliminacji toksyn i wyrzucanych substancji oraz do utrzymania prawidłowej temperatury ciała.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj