Surowe mięso na desce do krojenia

0
Rate this post

7 mitów na temat zdrowego odżywiania

Jajka zawierają dużo cholesterolu

Jak zapewne wiesz, jajka są źródłem cholesterolu. Według niektórych jeden z mitów na temat zdrowego odżywiania dotyczy ich spożywania, którego należy unikać, aby zmniejszyć ryzyko chorób serca.

  • Jednak imponująca lista witamin i minerałów znajdujących się w jajach jest powiązana z szeregiem korzyści zdrowotnych.
  • Oprócz wspomagania odchudzania, spożywanie jajek jest dobre dla oczu i sprzyja rozwojowi silnych mięśni.
  • Radzić
  • Jajka mogą być częścią zbilansowanej diety. Kluczem jest zawsze umiar. Większość zdrowych ludzi może bez problemu jeść jedno jajko dziennie.

Przeczytaj także: Dlaczego musisz jeść jajka kilka razy w tygodniu?

  1. Unikaj glutenu dla zdrowego odżywiania
  2. Kobieta odmawia chleba

Gluten to białko występujące w ziarnach pszenicy, jęczmienia i żyta. Przetworzone diety bezglutenowe są na ogół przeznaczone dla osób cierpiących na celiakię lub wrażliwych na ten ważny kompleks białkowy.

Jeśli nie masz tych problemów zdrowotnych i unikasz spożywania glutenu z własnego wyboru, możliwe jest, że na dłuższą metę możesz cierpieć na brak witamin, błonnika i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

  • Jednym z mitów na temat zdrowego odżywiania, który należy obalić, jest to, że dieta bezglutenowa służy do odchudzania.
  • Jeśli nie masz celiakii, zbilansowana dieta powinna zawierać produkty zawierające gluten, wykonane z pełnych ziaren.
  • To, czego powinieneś unikać, to mąki i chleby przemysłowe, które są przetwarzane przy użyciu absolutnie przesadnego poziomu cukru.

Żywność dietetyczna służy do odchudzania

Żywność oznaczona jako „dietetyczna” często ma niską zawartość tłuszczu, niską zawartość węglowodanów i jest sztucznie przetwarzana w celu wspomagania utraty wagi.

zywnosc-dietetyczna-sluzy-do-odchudzaniaJednak niekoniecznie muszą zawierać niewielką liczbę kalorii. Dlatego jeśli szukasz sposobu na odchudzanie, spożywanie tego typu produktów może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego.

Radzić

Zawsze sprawdzaj etykiety produktów „dietetycznych” lub „lekkich”. Zwróć szczególną uwagę na ilość kalorii zawartych w każdej porcji i porównaj tę wartość z tym samym produktem w jego „normalnej” wersji.

Aby jeść zdrowo, czerwone mięso musi zostać wyeliminowane

Czerwone mięso często wiąże się ze zwiększonym ryzykiem chorób serca. Jest to jednak jeden z mitów dotyczących zdrowego odżywiania, który należy obalić. W rzeczywistości wszystkie mięsa powodują ten problem.

Wskazane jest unikanie zbyt wyszukanych i szczególnie tłustych mięs.
Pamiętaj, że czerwone mięso jest doskonałym źródłem białka, witaminy B12, kolagenu, żelaza i cynku.

Radzić

Zamiast całkowicie wykluczać czerwone mięso, zawsze wybieraj najchudsze kawałki z najmniejszą ilością tłuszczu. Towarzyszyć spożyciu mięsa z innymi odmianami źródeł białka, takimi jak drób, jaja, rośliny strączkowe, ryby i owoce morza.

  1. Dowiedz się: Przestań jeść mięso: zmiany w ciele
  2. Granolę należy jeść na śniadanie

Choć wszyscy uważają, że to idealne danie śniadaniowe, granola powinna być uważana za deser deserowy. Chociaż zawiera mieszankę pełnych ziaren, zwykle zawiera również miód i owoce.

Dieta bogata w cukier wiąże się ze zwiększonym ryzykiem zachorowania na poważne choroby, od cukrzycy i chorób serca po raka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj