DOBRA i zdrowa dieta pomaga lepiej się starzeć i żyć dłużej

0
Rate this post

Dobre odżywianie nie oznacza poddawania się wyczerpującym dietom, na które składają się ogromne wysiłki i nieznośne niedostatki, ale dobór odpowiednich produktów spożywczych. Wiele produktów spożywczych, takich jak rośliny strączkowe, jajka, zielone warzywa liściaste, owoce, oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, tłuste ryby, takie jak dziki łosoś, śledź, makrela i sardynki itp. są bogate w naturalne przeciwutleniacze, które mogą chronić zdrowie.

Korzyści płynące z diety uważnej na wydłużenie życia są czytane z większym zainteresowaniem, jeśli weźmie je pod uwagę naukowiec kalibru profesora Franka Wilczka, amerykańskiego fizyka, laureata Nagrody Nobla w 2004 roku za badania nad chromodynamiką kwantową.

„W mojej diecie są

Wilczek – razem z określonymi suplementami i multiwitaminami, także jagody, łosoś, brokuły i inne zdrowe i pospolite pokarmy. Jestem pewien ich korzyści ». Rady nauki, aby prawidłowo się odżywiać, dążąc do dłuższego i zdrowszego życia, nie wykluczają przyjemności płynącej z dobrego jedzenia.

Potwierdzają to doświadczenia Luigiego Fontany – profesora Medycyny i Żywienia na Uniwersytecie w Brescia oraz na Uniwersytecie Waszyngtońskim w Saint Louis, gdzie kieruje programem badawczym „Zdrowa długowieczność”, który napisał z szefem kuchni Vittorio Fusari , książka o emblematycznym tytule „Szczęście smakuje jak zdrowie. Droga długowieczności między nauką a kuchnią”.

„Jeżeli naszą dietę oprzemy – twierdzi Fontana – na produktach wysokiej jakości, lokalnych i sezonowych, mało przetworzonych i wybranych przede wszystkim z warzyw, zbóż i roślin strączkowych, nasze samopoczucie zyska. Przerywany post i ukierunkowana redukcja kalorii są również dobre, nie rezygnując z przyjemności przy stole ».

Prawidłowe odżywianie to także skuteczna profilaktyka.

Nawet 80% chorób sercowo-naczyniowych i przypadków cukrzycy oraz 40% nowotworów można zapobiec przy stole, przy odpowiedniej dbałości o surowce, których właściwości, historię i techniki gotowania musimy znać. Dzięki dobrej edukacji dietetycznej warto jeść mniej i lepiej – zmniejszając około 20% kalorii – oraz by wybory związane z naszą dietą były coraz bardziej świadome i przyjemne.

JAKOŚĆ I GOTOWANIE

  • Redukcja cukrów i białek zwierzęcych, zielone światło dla roślin strączkowych, warzyw i owoców Przechowywanie zmienia niektóre składniki odżywcze
  • europejski-kodeks-walki-z-rakiemAby pomóc nam żyć dłużej, duże znaczenie ma ilość substancji w pożywieniu. Dobrze jest redukować cukry i białka zwierzęce, być może przywracając dawne zwyczaje: makarony, rośliny strączkowe, warzywa i mięso, niewiele i tylko na specjalne okazje.

„Zdrowa żywność, prawdziwa żywność, to ważny czynnik zdrowia i długowieczności” – potwierdza Franco Berrino, wieloletni epidemiolog, wcześniej zatrudniony na Oddziale Medycyny Prewencyjnej Narodowego Instytutu Onkologii w Mediolanie.

„Europejski Kodeks Walki z Rakiem

Kontynuuje Berrino – zaleca codzienne spożywanie składników obecnych w tradycyjnej diecie śródziemnomorskiej: produktów pełnoziarnistych, roślin strączkowych, warzyw, owoców, w tym orzechów i, okazjonalnie, niebieskich ryb.

Badania na setkach tysięcy ludzi, przeprowadzone w Europie i Stanach Zjednoczonych, wykazały, że wiek i inne czynniki wpływające na śmiertelność są takie same, osoby stosujące tę dietę umierają znacznie mniej, nie tylko na raka, ale także na choroby serca. , płuca, żołądek, jelita, a także choroby zakaźne ».

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj