Zdrowe odżywianie jest niezbędne, aby zachować formę i zdrowie

0
Rate this post

Prawidłowe odżywianie to pierwszy krok do zadbania o swoje ciało

Zdrowe odżywianie jest często mylone z utratą smaku: nic nie może być bardziej fałszywe. Zobaczmy, jak jeść zdrowo i ze smakiem. Zacznijmy od tego, co to znaczy zdrowo się odżywiać. Istnieje aspekt psychologiczny, który obejmuje związek z jedzeniem: z pewnością potrzebna jest równowaga, unikanie związku emocjonalnego.

Jeśli z drugiej strony zdajesz sobie sprawę, że nie jesteś w stanie zapanować nad tym aspektem, radzę skonsultować się ze specjalistą. Jest też bardziej praktyczny aspekt, związany z nawykami żywieniowymi: zdrowe odżywianie oznacza jedzenie w imię równowagi. Żadnych „bzdura”, gdy znajdujesz się w okresie superstresu, żadnych środków zaradczych „zrób to sam”, aby złagodzić poczucie winy.

Zasady zdrowego odżywiania

Pierwszym krokiem do zdrowego odżywiania się jest poznanie naszego organizmu: ile kalorii potrzebuje każdego dnia? Pytanie, na które może odpowiedzieć ekspert, oceniając niektóre zmienne, takie jak metabolizm, styl życia i masa mięśniowa. W każdym razie dobre nawodnienie jest niezbędne: słynne 2 litry wody dziennie to nie wyrzucona figura, ale zasada, której należy przestrzegać.

Tak więc dla wody, nie dla napojów gazowanych i bogatych w cukier.

  • Powinno być 5 posiłków dziennie: śniadanie, 2 przekąski i 2 posiłki główne. Małe i częste jedzenie jest ważne, aby ułatwić trawienie i uniknąć skoków cukru we krwi. Zdrowe odżywianie oznacza również robienie tego powoli: kolejny sekret unikania nadmiaru jedzenia, ponieważ organizm potrzebuje trochę czasu, aby wysłać wiadomość o sytości. Inną ogólną zasadą jest ograniczenie spożycia soli.
  • A smak? Spróbuj użyć przepisów z przyprawami: cynamonem, tymiankiem, pieprzem, rozmarynem, dodadzą one smaku Twoim potrawom bez szkody dla zdrowia. Aby chciwe zdrowe odżywianie stało się rzeczywistością.

Czy zdrowe odżywianie jest zbyt drogie? Błąd, musisz wiedzieć jak wybrać

Pogląd, że zdrowa dieta jest poza zasięgiem wielu portfeli, jest powszechny, ale często nieuzasadniony.

Kryzys gospodarczy wymaga powrotu do budżetu; co często odbywa się kosztem jakości. Tak naprawdę łatwo jest przyciągnąć gotowe produkty dostępne w supermarketach. Niektóre kosztują mniej niż suma ich składników, co może budzić wiele wątpliwości co do ich jakości. Inni mają ceny tylko pozornie korzystne, ale patrząc na cenę za kilogram okazuje się, że tak nie jest.

  • czy-zdrowe-odzywianie-jest-zbyt-drogie-blad-musisz-wiedziec-jak-wybracNa przykład frytki w torebkach kosztują około 10-15 € za kg, a czasem nawet sięgają 20-40 €! Precle kosztują około 10-20 euro, podobnie jak pizze z ciasta francuskiego. Z przekąskami mamy około 6 €.
  • Lasagne, panierowane kotlety do ugotowania, makaron lub ryż na różne sposoby, udka lub skrzydełka z kurczaka kosztują od 10 € wzwyż. Ile więc wydajesz, aby nasycić dwie osoby (nie wspominając o czterech)? Dodatkowo, jeśli moc nasycenia jest niska, mimo obciążenia kalorycznego może nawet wysokiego, głód szybko wraca, a na koniec wydatek nie jest tak niski, jak się wydaje.

A potem, z wartością odżywczą, jak się mamy? Szybki rzut oka na etykietę da nam pomysł. Jakie są tłuszcze? Ile jest soli? Czy są też cukry? Jak pozyskujemy błonnik, witaminy i minerały? Czy są jakieś konserwanty i barwniki? Może się więc zdarzyć, że wydamy słuszną kwotę bez zaspokojenia potrzeb naszego organizmu.

O ile taniej byłoby gotować w domu z podstawowych produktów?

Nawet jeśli kupisz droższe, np. ekologiczne pełnoziarniste, to i tak wydatek będzie niższy, a przede wszystkim wiemy, co „jest w środku”, wiemy, że danie nie jest zbytnio manipulowane. Aby nie wydawać za dużo, możemy zdecydować się na mąkę Senatore Cappelli, w przystępnej cenie, ale nadal wysokiej jakości, pomijając najdroższe mąki orkiszowe i kamut.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj