Worek fasoli organicznej o wadze 500 g kosztuje około 2 euro i wystarcza na 6-8 osób.

0
Rate this post

Warzywa czasami kosztują dużo

Nawet więcej niż mięso, które w przeciwieństwie do tych pierwszych jest białkiem. Jego cena jest jednak tylko pozornie korzystna, biorąc pod uwagę, że intensywne gospodarowanie wiąże się z wysokimi kosztami środowiskowymi, ponieważ jest bardzo zanieczyszczające (nadmierna eksploatacja zasobów środowiska, szkodliwe emisje, coraz trudniejsza i problematyczna utylizacja odchodów zwierzęcych).

  • W trosce o środowisko, a także aby nie nadużywać mięsa, lepiej sięgnąć po tańsze źródła białka, takie jak jajka (ekologiczne i hodowane na zewnątrz nie kosztują wcale fortuny) czy rośliny strączkowe.
  • A fasola, podobnie jak inne rośliny strączkowe, ma zero cholesterolu, dużo błonnika, dużo białka (do kompletowania z roślinami strączkowymi), przeciwutleniacze, witaminy i minerały.

Jeśli chodzi o warzywa i owoce, ze względu na ich wysoką wartość odżywczą, z pewnością nie należy odkładać ich na bok, ponieważ ich cena nie zawsze jest konkurencyjna. Tymczasem często pojawiają się oferty, a warzywa takie jak kapusta i kapusta włoska prawie zawsze mają niskie koszty; to samo dotyczy w wielu przypadkach cukinii.

Ale jeśli kupimy pomidory lub paprykę w styczniu, bez względu na to, jak tanie mogą być, nie zawieramy umowy dotyczącej ochrony środowiska: szklarnie wymagają dużej ilości plastiku i chemikaliów.

Jeśli nie masz ochoty na bardzo poszukiwane sałatki, wygodna jest główka sałaty lub endywia. Ale trzeba go samemu wyprać, ten w torbie kosztuje wyraźnie więcej: płaci się za wygodę, a potem o ile więcej plastiku!

Aby dobrze wydać i zdrowo się odżywiać, trzeba zatem mieć możliwość wyboru, ale też poświęcić się gotowaniu z odrobiną wyobraźni i kreatywności, planować posiłki i wyposażyć się w sprzęty takie jak szybkowar czy wypiekacz chleba, które skracają czas.

Oszczędności będą jeszcze większe

Dobra książka kucharska może również pomóc w znalezieniu zdrowych, ekonomicznych i smacznych rozwiązań. Na przykład możesz stwierdzić, że możesz nakarmić 4 osoby w ten sposób:

  • oszczednosci-beda-jeszcze-wiekszepatelnia zdrowej lasagne domowej roboty, zrobiona z makaronu ze świeżych jajek, umytego szpinaku i ricotty, zajmuje zaledwie 15 minut pracy i kosztuje około 4,5 €. Jest zrównoważony i nasycony.
  • Sos na bazie pomidora i mrożonej fasoli borlotti kosztuje około 3-4 euro i jest gotowy w 20 minut. Razem z płatkami zbożowymi stanowi kompletne i zbilansowane pojedyncze danie.
  • Zupa ziemniaczano-porowa zajmuje 20 minut i może być upieczona z ziołami. Koszt? Mamy około 3 €. Zdrowe i smaczne pierwsze danie, a następnie danie białkowe jako zbilansowany posiłek.

Zdrowe odżywianie latem: wskazówki i dobre nawyki

zdrowe odżywianie latem

Zmiana sezonu, zmiana menu. Kiedy nadchodzi gorący okres letni, dobrze jest również zrównoważyć swoje nawyki żywieniowe. Wystarczy postępować zgodnie z kilkoma prostymi wskazówkami.

Zdrowe lato zaczyna się przy stole

Dieta latem musi koniecznie różnić się od tej, do której jesteśmy przyzwyczajeni przez resztę roku. Przy silnym upale znacznie zmienia się zapotrzebowanie na kalorie, sole mineralne, a nawet bodziec do głodu. W cieplejszych miesiącach faktycznie nie odczuwa się takiego samego apetytu jak w pozostałych porach roku, jest to spowodowane tym, że nasz organizm ma mniejsze zapotrzebowanie na kalorie.

Wręcz przeciwnie, latem organizm potrzebuje dużo płynów, aby zrównoważyć nadmierną potliwość. Wybór żywności również powinien się zmienić i wybierać produkty sezonowe, a ponieważ latem trawienie jest wolniejsze, wskazane byłoby preferowanie potraw bardziej strawnych io mniejszej zawartości tłuszczu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj