Odżywianie: co jeść, a czego unikać

0
Rate this post

Oto kilka wskazówek, którymi możemy się kierować, aby jeść w zrównoważony sposób pomimo 30 i więcej stopni Celsjusza:

  • Utrzymuj nawodnienie: pij dużo płynów dziennie, najlepiej chłodne napoje. Woda, soki owocowe i napary są w porządku. Zamiast tego należy unikać alkoholu, kawy i napojów gazowanych.
  • Jedz owoce i warzywa do woli: warzywa są orzeźwiające i bogate w witaminę C i sole mineralne. Lepiej, jeśli są surowe i dobrze umyte.
  • Uwaga na : w lecie trzeba zwracać szczególną uwagę na i produkty mleczne, ponieważ są bardzo delikatne i przy wysokich temperaturach łatwo się psują. Spożywaj je tylko wtedy, gdy masz pewność, że nie były długo przechowywane w lodówce.
  • Niska zawartość tłuszczu i dużo ryb: przy spożywaniu mięsa preferowane jest mięso białe. Ryba co najmniej dwa razy w tygodniu, najlepiej niebieska, ponieważ jest bogata w kwasy tłuszczowe omega-3 (sardele, tuńczyk, miecznik).

Nigdy nie opuszczaj posiłków, zaczynając od śniadania, które musi być lekkie i pożywne.
Unikaj spożywania dwóch posiłków z trzema lub czterema daniami tego samego dnia.
Spożywaj niewielkie ilości suszonych owoców, które dodają energii do radzenia sobie ze zmęczeniem.

Unikaj ciężkich potraw, takich jak frytki i wysokokaloryczne, wysokotłuszczowe potrawy. Wręcz przeciwnie, dobrze byłoby wybrać lekkie dania, takie jak sałatki i risotto.
Ogranicz użycie soli.

Utrzymuj zimny łańcuch pokarmów, które tego wymagają.

Wprowadź do swojej diety odpowiednią ilość wapnia, zwłaszcza gdy jesteś wystawiony na słońce. Wapń chroni kości i wspomaga produkcję witaminy D. Utrzymywanie określonego porządku w odżywianiu, przestrzeganie harmonogramów i unikanie zbyt dużej ilości przekąsek między posiłkami: to jedna z głównych zasad, które pomagają utrzymać metabolizm w dobrej kondycji.

Aktywność fizyczna i prawidłowe odżywianie w okresie letnim i nie tylko

Koncentracja aktywności fizycznej w miesiącach zbliżonych do lata nie jest najlepszym rozwiązaniem na zmniejszenie okrągłości nagromadzonej w ciągu roku. Sport i prawidłowe odżywianie to dwa zdrowe postanowienia, które każdy powinien przyjąć jako swój styl życia przez cały rok.

W trosce o zdrowie, konsystencja to jedyny sposób na uzyskanie skutecznych rezultatów.

Ponadto prawidłowe odżywianie z pewnością nie jest równoznaczne z postem i nieuczciwymi potrawami. Wystarczy zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu i przestrzegać zasady pięciu posiłków dziennie bogatych w owoce i warzywa, które dzięki wysokiej zawartości wody, błonnika i soli mineralnych pomagają utrzymać nawodnienie organizmu.

Lato oferuje szeroki wybór sezonowych owoców i warzyw

lato-oferuje-szeroki-wybor-sezonowych-owocow-i-warzywOsoby, które już regularnie uprawiają sport, muszą zwracać jeszcze większą uwagę na uzupełnianie soli mineralnych po wysiłku, ponieważ upał bardziej uwydatnia pocenie się. Ideałem jest zastosowanie dobrego suplementu soli mineralnej, który jest w stanie przywrócić naszemu organizmowi utracone substancje.

  • Co więcej, nie trzeba stresować się intensywnymi aktywnościami fizycznymi, wystarczy nawet 20-30 minut marszu dziennie, aby móc odpowiednio zbilansować kalorie i wydatek energetyczny.
  • Podsumowując, przestrzeganie zbilansowanej diety również w zależności od okresu i sytuacji, w jakich się znajdujemy, jest kluczem do uzyskania i utrzymania zdrowego stylu życia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj