Jedz zdrowo bez rozbijania banku

0
Rate this post

Niestety to prawda, zdrowe odżywianie może być drogie. Naturalna, organiczna i świeża żywność jest zwykle droższa niż pakowana i każdego dnia wydajesz więcej. Według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Harvarda, dla Stanów Zjednoczonych nawet 1,50 USD dziennie więcej.

Jak mogę jeść zdrowo i nie zawodzić?

  • Kupuj w sklepach owocowo-warzywnych zamiast w supermarkecie
  • Kup suszone rośliny strączkowe
  • Przygotuj posiłki z dużą ilością warzyw i małą ilością mięsa
  • Używaj przypraw zamiast sosów
  • Przygotuj jedzenie od podstaw zamiast kupować je w opakowaniu
  • Przynieś własne jedzenie zamiast jeść w barze / restauracji?
  • Pij więcej wody, zjesz mniej

Zdrowe odżywianie to coś więcej niż dieta, to styl życia! Jeśli wejdziesz w tę perspektywę, twoje życie znacznie się poprawi i w nieoczekiwany sposób. Musisz tylko spróbować!Zdrowe odżywianie to pierwsze suplementówo, bo zdrowie zaczyna się od stołu. Wybór zdrowej żywności to nawyk, który może przynieść wiele korzyści pod względem piękna i dobrego samopoczucia.

Zasady zdrowego odżywiania: przydatne wskazówki!

Ciało to doskonała maszyna, ale jak stworzyć zbilansowaną dietę? 225/325 g węglowodanów złożonych należy spożywać dziennie.Chleb, ryż, makaron pełnoziarnisty, płatki owsiane i bataty mają wyższą zawartość witamin niż produkty rafinowane (makaron biały, chleb i ryż).

Warzywa takie jak kapusta, boćwina, cykoria i rzepa mogą być spożywane codziennie i nie zapomnij dodać dwóch lub trzech porcji owoców, aby uzupełnić witaminy.W końcu życie to kwestia nawyków: przyzwyczajaj się do jedzenia gruszek lub jabłka w środku ranka lub porcji jagód, na przemian z bananami lub płatkami śniadaniowymi.

Możesz stworzyć na przykład kombinację gruszek i koziego sera na lunch i podawać je na zieloną sałatę.

Więcej energii uzyskasz dzięki chudym źródłom białka: preferuj te o niskiej zawartości tłuszczu, aby nie obciążać organizmu.
Chude kawałki kurczaka, wieprzowiny i indyka lub tłuste ryby, łosoś i tuńczyk są idealne w przypadku diety niskokalorycznej.

Orzechy, takie jak migdały, orzechy nerkowca i pistacje, powinny być umiarkowane, a także ograniczyć spożycie soli, aby zmniejszyć stosunek sodu.

Nigdy więcej bez… wody!

Pij co najmniej dwa litry wody dziennie: woda jest niezbędna do utrzymania organizmu w dobrym zdrowiu.Staraj się, jeśli to możliwe, śledzić, ile wody pijesz, aby zapewnić odpowiednie nawodnienie organizmu.

Możesz użyć butelki z podziałką, aby łatwo odmierzyć ilość. 

nigdy-wiecej-bez-wodyZastanawiasz się w jakim miesiącu rozpocząć dietę?

  • Być może luty jest idealnym miesiącem: święta Bożego Narodzenia już dawno minęły i nadchodzi wiosna.
  • Słowo dieta wywodzi się w rzeczywistości z greckiego „diaita”, co oznacza reżim, styl i standard życia.
  • Etymologicznie więc termin ten nie ma związku z poświęceniem i wyrzeczeniem, ale ze stylem życia odpowiednim dla utrzymania zdrowego ciała.

Jeśli więc chcesz uniknąć tzw. efektu jojo, czyli odbudowy z zainteresowaniami wszystkich straconych kilogramów, dieta musi być zdrowa i zbilansowana: musi zawierać wszystkie makroskładniki, czyli substancje dostarczające energię niezbędną do prawidłowego funkcjonowania organizmu w odpowiedniej ilości.

  1. Aby odpowiednio podzielić przyjmowane kalorie i zapewnić sobie dobre samopoczucie i dobrą sprawność psychofizyczną, dziennych posiłków powinno być pięć.
  2. Zasady zdrowego odżywiania obejmują dobre śniadanie, które stanowi 25% całkowitego dziennego zapotrzebowania na podstawowe kalorie, aby naładować organizm energią.
  3. Obiad i kolacja są ilościowo najważniejszymi posiłkami dnia i razem stanowią 60% całkowitego zapotrzebowania.
  4. Wreszcie, dwie przekąski, jedna przed południem, a druga po południu, mają podstawowe zadanie, aby uniknąć głodu na główne posiłki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj