1 – Doświadczasz tego jako niedostatku

0
Rate this post

Zdrowe i dobre odżywianie zaczyna się w bardzo młodym wieku

  • Autor Dietetyk Sabrina Severi
  • „Chorujesz, bo zawsze jesz to samo”. Tak powiedział Hipokrates w 400 rpne.

Pierwszą złotą zasadą zdrowej diety jest w rzeczywistości zastępowanie różnych sezonowych produktów spożywczych. „Miękkie jedzenie dla niemowląt” zawsze takie samo, jeden kolor i jeden smak nosiły nasze maluchy. Zróżnicowana dieta natomiast charakteryzuje się odmiennymi smakami, kolorami i konsystencją: niech dziecko zgłębi je rękoma, a pora posiłku stanie się ciągłym odkrywaniem.

Czego potrzebują dzieci w pierwszym roku życia?

! matki to pełnoporcjowa karma, której skład i ilość zmienia się od początku do końca okresu karmienia, dostosowując się do potrzeb dziecka. Jeśli nie możesz karmić piersią, istnieje tak zwane „ modyfikowane”, w postaci proszku.

Jeśli chodzi o odstawienie od piersi, musisz zaoferować proste jedzenie dla niemowląt.
Bardzo ważne są zboża, najpierw bezglutenowe (ryż, tapioka, komosa ryżowa, proso), a następnie z glutenem (pszenica, orkisz, owies, kamut i jęczmień).

  • Ponadto w karmieniu dziecka nie może zabraknąć warzyw, owoców i roślin strączkowych. Lepiej, jeśli pochodzą z upraw ekologicznych.
  • Białka muszą być niskie. Jeśli dieta jest zróżnicowana, dziecko otrzymuje niezbędną dawkę witamin i soli.

Małe sztuczki

Zwróć uwagę na kombinacje żywności: w tym samym posiłku nie mieszaj różnych białek (np. mięsa i sera).Lepiej zacząć od serów z koziego, które są łatwiej przyswajalne, a następnie przejść do serów z krowiego (robiola i ricotta).

Owoce między posiłkami są lepiej przyswajalne.Wskazane jest podawanie do picia wody mineralnej podczas posiłków.Rozpoczynając od odstawienia od piersi należy szanować czasy naszych dzieci. Nie wolno nam obciążać ich oczekiwaniami. Pory posiłków i posiłków nie powinny być problemem, ale zdrową ciekawostką.

  • male-sztuczki5 powodów, dla których nie możesz jeść zdrowo
  • 13.12.2017 · W: Dobre samopoczucie umysłu
  • 5 powodów, dla których nie możesz jeść zdrowo – dieta makrobiotyczna

Zdrowe odżywianie to coś, o czym teraz wiesz, że musisz (i chcesz) robić, ale zawsze coś jest nie tak. Albo to nie pora, albo zaczynam od poniedziałku, albo jest po prostu świąteczna kolacja z przyjaciółmi za rogiem.

Robisz zdrowe zakupy, przygotowujesz dwa lub trzy bezbłędne posiłki, czujesz się wszechmocny i jedziesz autostradą do najzdrowszego życia na świecie, a potem spóźniasz się na jedną noc i nic, mrożona pizza zabiera mniej niż brązowy ryż. Nie mówię nic nowego, prawda? Wiem, też taki byłem.

Zdrowe odżywianie wydaje ci się walką, walką, wysiłkiem i niedostatkiem. A jednak chciałbyś. Jednak nie możesz. Chciałbyś, żeby raz na jakiś czas wystarczyła sałatka orkiszowa, ale nie.

To znaczy: problem nie polega na tym, aby się przekonać, tylko odnieść sukces! Nie chodzi o to, że tego nie chcesz, ale o to, że nie możesz! Próbowałeś tysiące razy i zatrzymałeś się tysiąc i jeden, brakuje ci strategii. Dlaczego to się zdarza?

Oto pięć głównych powodów, dla których nie możesz jeść zdrowo, nawet jeśli naprawdę tego chcesz.

Zdrowe odżywianie nie ma nic wspólnego z rezygnacją ze wszystkich dobrych rzeczy na świecie, wręcz przeciwnie. Bardziej chodzi o to, co wprowadza się, niż o to, co jest usuwane! Jasne, zmniejszasz częstotliwość, ale prawie niczego nie upuszczasz.

Jednak z jakiegoś powodu powszechnie uważa się, że to, co jest dobre, nie jest dobre dla ciebie, a to, co jest dobre, jest smutne i niczego nie smakuje. Zdrowa i dobra rzecz nie wydaje się możliwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj